Minä vuonna olet syntynyt ja mikä omassa elämässäsi on ollut parasta aikaa?
Aina sanotaan, että ennen oli paremmin.
Vuonna 1992 syntyneenä koen, että ennen ei ollut paremmin vaan parasta on nyt. Suurin syy siihen, miksi nyt asiat ovat hyvin, on jatkuva työsopimus ja tunne siitä, että en joudu pian työttömäksi ja rahattomaksi. Ainoa asia, mikä ennen oli paremmin on se, ettei ennen ollut älypuhelimia. Internet on hyvä keksintö, mutta internetin ei tarvitsisi olla koko ajan mukana. Lankapuhelin, uutiset sanomalehdestä tai telkkarista ja kotikone kalliilla internetillä (niinkuin ennenvanhaan) olisi paras.
Minä vuonna sinä olet syntynyt ja mikä on oman elämäsi paras aika ja miksi?
Kommentit (25)
Synnyin -91. Haikeana muistelen lukion loppuaikaa ja opiskeluaikaa heti lukion jälkeen. Tuntuu että silloin oli niin paljon kaikkea, kaveriporukoita, juhlia, kaikki tuntui uudelta ja hienolta. Niin paljon ihania ja hullujakin muistoja noilta ajoilta.
Parasta aikaa oli parikymppisenä kun pääsi pois vanhempien nurkista ja toinen paras aika oli kun sai omia lapsia joiden kanssa pääsi kokemaan monia hauskoja hetkiä (lapset ovat jo aikuisia).
Minäkin olen syntynyt loppuvuonna 1992, ja koen elämäni parhaiksi ajoiksi nämä vuodet: 1993-2004, 2011-2015, 2019-2024
Ja eiköhän taas 2026 :)
Olen syntynyt v. 1963. Parasta aikaa elämässäni oli 80-luku, opiskeluajat ja hullu, vauhdikas, iloinen ja piittaamaton nuoruus. Lapsuuteni oli ankea, sitä en kaipaa. 90-luvulla perustin perheen, syntyi lapsia, tuli katkera ero. 2000-luvulla uusi liitto, vielä yksi lapsi ja taas ero. Seuraavat 15 vuotta oli ankaraa selviytymistaistelua, jäin yksin kaikkien lasten kanssa ja oli ainainen kiire ja rahapula. Nyt, kun olen jo kohta eläkeiässä, elämäni on helpottunut, lapset ovat aikuisia, lapsenlapsiakin on. Itse olen vielä suht terve ja työelämässä, mutta en joudu passaamaan ketään, lapsenlapsia hoidan mielelläni omien aikataulujeni mukaan. Nautin taas elämästäni!
Parasta on ollut noin vuoteen 2015. Sen jälkeen on ollut pelkkää uhkailua ja kiristystä valtiovallan taholta ja kun tähän lisätään vielä tapahtunut idioluutio, niin ei paljoa naurata.