Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka pysytte terveenä

Vierailija
22.01.2025 |

Kertokaa mitä teette sen eteen?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa, harrastuksia, positiivinen mieli, ystäviä, terveellistä ruokaa ja ennenkaikkea hyvä tuuri ettei ole sairastunut vakavasti.

Vierailija
2/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pysyin aina ennen terveenä, nykyään en pysy. Ihan samalla tavalla on liikuntaa, harrastuksia, positiivinen mieli, ystäviä, terveellistä ruokaa, mutta selvästikin huonompi tuuri. Ja toki vähemmän liikuntaa ja harrastuksia, koska olen vähän väliä kipeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät pitkät yöunet ja säännöllinen unirytmi on kaiken A ja O. En käytä alkoholia tai tupakkaa. Syön terveellisesti. Harrastan säännöllisesti liikuntaa. Hyvä käsihygienia.Olen kipeä noin 3-5 vuoden välein. 

Vierailija
4/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Elän ihan tavallisesti.

Vierailija
5/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese käsiäsi raivokkaasti vähän väliä. 

Vierailija
6/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Päin vastoin, elintapani eivät kyllä ole sieltä terveimmästä päästä. Silti olen sairastanut viimeksi yli 12 vuotta sitten. Uskon, että se johtuu geeneistä. 

Vierailija
7/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v, olen käynyt lääkärissä viimeksi lukioaikana. En ole ollut töistä ikinä sairaslomalla. Edes nuhat ei tartu minuun. Mitä teen? Olen alkoholin suurkuluttaja, sairaalloisen lihava, enkä harrasta minkäänlaista liikuntaa. Ruoka on lähinnä hese-pizza-kebab-linjaa ja einesruokia joita voi mikrottaa kotona. Karkki ja sipsit maistuu myös.

Vierailija
8/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele terveyttäni ja pysyn terveenä.

Vierailija
9/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut kor0na-rok0tetta

Vierailija
10/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät pitkät yöunet ja säännöllinen unirytmi on kaiken A ja O. En käytä alkoholia tai tupakkaa. Syön terveellisesti. Harrastan säännöllisesti liikuntaa. Hyvä käsihygienia.Olen kipeä noin 3-5 vuoden välein. 

Muistuttaa tuttavani elämää. Hän sairastui keuhkosyöpään ja poti useamman vuoden, kuoli alle 50-vuotiasna. Onni ja perintötekijät on isossa osassa. Elintavoilla voi jonkin verran vaikuttaa, mutta ei ne ratkaise.

Vierailija
11/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on myös nämä kaikki hoidossa. Kipeänä vähän väliä...

Vierailija
12/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti tee mitään terveyteni eteen. Olen vegaani, harrastan liikuntaa, en juo, enkä polta, käyn kerran päivässä suihkussa, pesen kädet vessakäynnin jälkeen ja ennen ruokailua sekä jos käyn kaupassa, menen ajoissa nukkumaan ja nousen ylös 3-4 välillä aamulla, päivärytmi on säännöllinen. 

Vierailija
13/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu, terveellinen ruoka, hyvä uni, käsihygienia ja niiden tilanteiden välttely, joissa voisin saada tartunnan (ei ole tietysti kaikille mahdollista, mutta mulle on). Sekä tuuri.

Perussairauksia mulla kyllä on, ja jo niidenkin takia pitää huolehtia kunnosta ja virustartuntojen mahdollisimman huolellisesta välttelystä.

Vierailija
14/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun paljon, en juo en polta, tavallinen peruselämä. Töitä ja lepoa. En ole liian siisti.ylihygieeniset voi sairastua helpommin. Lapsena sain möyrytä maastossa ja niin myös lapseni. Hyviä bakteereja. 

Vierailija
15/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Päin vastoin, elintapani eivät kyllä ole sieltä terveimmästä päästä. Silti olen sairastanut viimeksi yli 12 vuotta sitten. Uskon, että se johtuu geeneistä. 

Yksi syy voi olla terveellinen bakteerifloora, eli elimistöllä on vastustuskykyä paljon. Tuttavaperhe on ihan hygieniafriikkejä. Ovat olleet jo 30 vuotta eli paljon ennen koronaa. Kaikki desinfioidaan ja pestään niin maan perusteellisesti. Molemmat ovat valehtelematta vähintään kuukauden verran sairaslomilla vuodessa jokaikinen vuosi. Ne saavat jokaikisen influenssan ja vatsataudin. Ja sairastavat niitä sängyn pohjalla toistaviikkoa. Ja veikkaan, että syy on se, ettei heillä ole kunnollista vastustuskykyä sen hygienian takia.

Vierailija
16/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun epäsäännöllisesti, en liiku, alkoholiakin menee viikottain ihan kohtalaisesti. Syömistenkin kanssa on välillä niin ja näin. En muista milloin minut olisi sänkyyn kuume kaatanut. Joskus yli 20 vuotta sitten?

Vierailija
17/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveenä flunssilta vai terveenä muutenkin? Mulla on pitkäaikaissairauksia, mm astma, mutta vuodesta 2020-tähän päivään olen ollut yhden kerran flunssassa. Syön terveellisesti ja käytössä vitamiineja, mutta muuten en osaa sanoa. Teen pienen lenkin joka päivä säästä riippumatta ja kesällä uin joka päivä järvessä,muttei mitään sen kummempaa.

Vierailija
18/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsiä + en liiku julkisilla paikoilla kuin sen verran mitä on pakko

Vierailija
19/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hengityssuojainta sisätiloissa. Ei ole pahemmin tarvinnut sairastaa. Puolisolla ollut aina huono vastustuskyky, ja sairastanut yleensä kaikki liikkeellä olevat taudit. Mutta suojaimen käytön aloitettuaan ei ole montaa kertaa ollut sairaana ja nekin tulleet lapselta.

Kotona myös ollaan onnistuttu estämään tautien leviäminen perheenjäseneltä toiselle, eikä ole edes kovin vaikeaa, kun on tullut rutiini.

Vierailija
20/52 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut kaikki tarjotut rokotteet, paitsi influenssarokotteita. Pesen käsiä, jopa liikaa. Syön vitamiineja päivittäin, varsinkin D:tä ja C:tä. Yritän syödä terveellisesti (mutta tykkään hyvästä ruoasta). Olen lopettamassa satunnaistakin tupakointia ja olen vähentänyt juopottelukertoja. Itsellä ehkä suurin syy: olen siirtynyt täysin etätyöhön, joten en näe ihmisiä niin paljon kuin ennen. Vaikuttaa sekä fyysiseen, että henkiseen terveyteen kohentavasti.