Tyylikkyys talvella. Miten se toteutetaan?
Miten pukeudut tyylikäästi mutta sään mukaan lämpimästi nyt syksyllä ja talvella?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ja laadukas villakangastakki on lämmin, siihen siistit nilkkurit ja lämpimät asusteet.
No nilkkurit sopivatkin paljon paremmin kuin lenkkarit jotka ovat vielä valkoiset.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas...mä oon vilukissa, joten täällä mainitut hansikkaat, länpösukkikset ja maiharit tietää mulle vakavaa hypotermiaa talviolosuhteissa. Aivan ehdottomat talvella on tyylikkäät villakangashousut (mielellään 100% villa, flanelli paras). Näitä tilailen ulkomailta. Alle vielä merinot. Kengät pitää olla hyvin vuoratut. Esim. tanskalaisilla suunnittelijoilla on kivoja nahkakenkiä lampaanturkisvuorella. Käteen nahkaiset rukkaset niin ikään lammasvuorella. Kaunis huivi ja mätsäävä pipo. Takista en lähde kiistelemään pitääkö olla villaa vai käykö myöa untsikka, paitsi että takapuoli pitää saada peittoon ja kaula myös, mutta kerrostaminen on aina hyvä idea. Eli takin alle esim. ensin silkkiä ja päälle villaa
Tuohan on vain köyhien unelma. Miten pukeudut lämpimästi Tokmannin polyesterkledjuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä laadukas villakangastakki ja mukavat nahkalenkkarit. Alle voikin laittaa sitten melkein mitä vaan.
Tuo villakangastakki on avainsana. Ei mitään rumaa untuvatoppatakkia. Laadukas villakangastakki on lämmin, lisäksi sen alle voi kerrostaa villaa ja kashmiria.Lisäksi laadukkaat villa- tai nahkahansikkaat, nahkaiset saappaat, nilkkurit tai nuo tennarit. Päähän villa- tai kashmirpipo. Nätti huivi tai trendikäs kauluri, jonka väri sopii sinun piirteisiin.
Aika hyvätuloinen täytyy olla, että on varaa pukeutua noin.
Villakangastakki on Zalandolla 200-300e ja menee monta talvea. Nahkasaappaat kestää 10 vuotta. Halvemmaksi tulee kuin kerttakäyttövaatteet.
Kuka noita Zalandon riepuja ostaa? Ai niin, köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaat nahkakengät kestää kyllä pidempään kuin viisi vuotta, jos niitä käyttää ja hoitaa oikein eivätkä ne ole käytössä läpi vuoden. Ei siis käytä niitä joka sade- ja loskakelillä, puhdistaa ja hoitaa ne säännöllisesti ja kausisäilyttää oikein.
Itse annoin juuri lapsenlapselleni 1980- luvulla ostamani kotimaiset nahkasaapikkaat, jotka olin hoitanut ja pitänyt huolella. Saaja ihmetteli, "raskinko todella antaa noin hyväkuntoiset kengät hänelle".
Ei tuommoiset vanhat enää lämmitä yhtään. Karhunpalveluksen teit. Niissä on vuorit niin kuluneet että ei tarkene.
Vierailija kirjoitti:
Koko puku villakankaasta, voi olla tyylikäs. Oli yhdellä kouluaikaisella tyttökaverilla.
Minulla oli myös, äitini oli ompelija ja ompeli minulle lähes kaikki vaatteet 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas...mä oon vilukissa, joten täällä mainitut hansikkaat, länpösukkikset ja maiharit tietää mulle vakavaa hypotermiaa talviolosuhteissa. Aivan ehdottomat talvella on tyylikkäät villakangashousut (mielellään 100% villa, flanelli paras). Näitä tilailen ulkomailta. Alle vielä merinot. Kengät pitää olla hyvin vuoratut. Esim. tanskalaisilla suunnittelijoilla on kivoja nahkakenkiä lampaanturkisvuorella. Käteen nahkaiset rukkaset niin ikään lammasvuorella. Kaunis huivi ja mätsäävä pipo. Takista en lähde kiistelemään pitääkö olla villaa vai käykö myöa untsikka, paitsi että takapuoli pitää saada peittoon ja kaula myös, mutta kerrostaminen on aina hyvä idea. Eli takin alle esim. ensin silkkiä ja päälle villaa
Mistä tilaat villakangashoususi? Mä olet etsinyt sellaisia mutta ei löydy. Mulla oli kerran nuorena sellaiset, oikein hyvät, paksut ja lä
Italiassa valmistetaan näitä yhä paljon (ja toki sitten luksusmerkit valmistaa myös). Esim. Yooxista näitä saa. Alennuskampanjoita aina hyödynnän.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu tyylikkyys pyöräilyelämällä. Ei kesällä eikä talvella. Ei ainakaan niillä kilometreillä, mitä minun on pakko polkea. Ehkä joku lyhyt pyrähdys hyvällä säällä onnistuisi tyylikkäänä.
Kysele urheiluvaateliikkeistä, jos tarvitset joskus edustavampia (urheiluvaatteita). Niitä kyllä saa. Leikkaus on liikkujalle käypä ja vaatteen ominaisuudet samat tekniset kuin muillakin urheiluvaatteilla, vaikka ulospäin näyttävät ihan tavallisilta.
Nainen on tyylikäs talvellakin jos kurvit näkyy, toisin 966sanoen jos kulkee säkkimäinen takki päällä ei voi olla tyylikäs....
Lenkkarit ja villakangastakki? Tuo on naurettavan näköistä. Monesti näkee akoilla valkoisia lenkkareita jaloissa vaikka muuten olisi tyylikkäätkin vaatteet. Eivät vain sovi yhteen vaikka niin raukat luulevat.