Tyylikkyys talvella. Miten se toteutetaan?
Miten pukeudut tyylikäästi mutta sään mukaan lämpimästi nyt syksyllä ja talvella?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako jos villakangastakki on vähän liian iso?
Mulla olisi sellainen mutta en ole käyttänyt sitä kun se on liian suuri. Voisinkohan kuroa sen vyöllä tiukemmaksi? Ostaa jonkun vyön siihen. Siinä ei ole vyötä vaan se on malliltaan suora.
Laita joku väljä huppari tms alle. Ja lenkkarit. Menee ihan täydestä.
Hupparit eivät ole tyylikkäitä, tulee halpa olemus. Mieluimmin neule takin alle.
No syksyhän nyt ei ole mikään ongelma. Nahkarotsilla/upealla villatakilla + isolla huivilla menee pitkälle syksyyn.
Mutta kun on -25 tikkiä pakkasta, niin mulla menee jo pipokin päähän ja Gantin makuupussi päälle. Ei palele ;) Siinä kohtaa en mieti niinkään tyyliä. Toki kaikki värit asusteissa jne on täydellisesti valittu.
Ei onnistu tyylikkyys pyöräilyelämällä. Ei kesällä eikä talvella. Ei ainakaan niillä kilometreillä, mitä minun on pakko polkea. Ehkä joku lyhyt pyrähdys hyvällä säällä onnistuisi tyylikkäänä.
Vierailija kirjoitti:
Miltä merkiltä kannattaisi etsiä tyylikkäitä, mutta lämpimiä talvikenkiä? Ulkoiluun minulta löytyy jo Kuomat, Sorelit ja huopikkaat, ja juhlavampaan menoon olisi nilkkurit ja saappaat, mutta viime vuonna palellutin niissä varpaani. Onko edes olemassa kenkiä, jotka olisivat tarpeeksi tyylikkäät iltamenoille, mutta myös tarpeeksi lämpimät, että niillä tarkenisi myös 20 asteen pakkasissa?
Högl valmistaa karvavuorellisia nahka nilkkureita. Pomar merkiltä öytyy myös lämpöisiä nilkkureita sekä saappaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla rikas pukeutuakseen tyylillä. Käytettynä löytyy paljon laadukkaampia vaatteita, ajalta jolloin villakangastakki oli vielä villaa ja hyvin räätälöity.
Löysin onnekkaasti vintage-liikkeestä villakangastakin 90-luvulta. Ihana vaaleanruskea väri, laadukasta villaa, hyvin ommeltu vuori, kaunis leikkaus. Vähän käytetty. Uskomaton löytö alle satasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistoon:
- neulemekko, neulehuivi, paksut sukkikset, korolliset saappaat - sisällä avokkaat. Väriä!
- Kotelomekko, poolo, paksut sukkikset, saappaat/kengöät kuten edellä
- mekko, siisti neuletakki, sukkikset ja kengät kuten edellä
- housut/hame, valkoinen paita, siisti neuletakki tai jakku
Liian kylmiä asuja valitettavasti.
Kylmiä toimistoon? Mikäli neuleet ovat villaa tai vaikka kasmiria niin kyllä normaali ihminen niillä toimistossa tarkenee, alusasut voi myös vaihtaa lämpöisempiin materiaaleihin talvella. Ulkotyöt on sitten eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvellahan on just paljon helpompaa pukeutua tyylikkäästi kuin kesällä. Talvi on siitä kiva vuodenaika. Itse olen alkanut käyttää viime talvina hyvin epäsovinnaisia värejä takeissa. Kuten kirkkaan pinkkiä ja vihreää. Vaikka en pidä huomion keskipisteenä olemisesta, nautin mustan takkirivistön hallitessa kadulla siitä tunteesta, että erotun joukosta.
Ei ole. Talvella pitää olla tyylikäs takki. Jos sitä ei ole, niin mikään nätti mekko siellä alla ei auta. Sisäpukeutuminen on tietysti eri asia. Jos haluaa satsata vain siihen. Mutta minusta olisi kiva, että se ulkoasukin olisi hieno. Senhän muut ihmiset minusta yleensä vain näkee. Kun en mihinkään toimistoihinkaan ole menossa.
Käy pohjois Italiassa mallia ottamassa,siellä on tarpeeksi kylmää talvella voidakseen ottaa talvi pukeutumis vinkkejä talteen. Eri asia onko siihen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistoon:
- neulemekko, neulehuivi, paksut sukkikset, korolliset saappaat - sisällä avokkaat. Väriä!
- Kotelomekko, poolo, paksut sukkikset, saappaat/kengöät kuten edellä
- mekko, siisti neuletakki, sukkikset ja kengät kuten edellä
- housut/hame, valkoinen paita, siisti neuletakki tai jakku
Toimistoissa on yleensä kylmä. Tuossa päällä pitää ollavielä joku paksu villatakki.
Laittaa alle Hanron silkkivilla aluspaidan, niitä on useaa eri hihan pituutta ja housuissa on myös lyhyt malli. Ja ne neuleet kannattaa olla luonnonmateriaalia, muovi akryyli sekoitukset eivät lämpimänä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo villakangastakit ja sipsuttelukengät toimi loskassa ja viimassa. Kyllä ainakin minä ostan takkini suosiolla urheiluliikkeestä ja vettähylkivänä. Onneksi maiharit ovat edelleen kai muodissa. Ei ole tyylikästäkään kulkea kastuneissa tamineissa.
Nykyään maiharit voi laittaa villakangastakinkin kanssa.
Villakangastakkipakkomielle. Kyllä niitä kohtuullisen hyvännäköisiä takkeja löytyy käytännöllisemmistäkin materiaaleista.
Villakangastakki ei muka ole käytännöllinen materiaali? Trollaatko tahallasi? Villa puhdistaa itse itseään, pitää lämpöä ja vähän myös märkää. Käytä vaan niitä urheilukaupan kahisevia epäekologisia muovitakkeja. Sateenvarjot on keksitty,niitä voi käyttää myös talvella.
Vierailija kirjoitti:
Suomen pakkastalvessa suurin haaste on päähine. Ainakin, jos se pitää ottaa pois :D
Minusta ihan tyylikäs asu on sellainen, että laittaa vaikka parit sukkahousut päällekkäin, villashortsit (tärkeät paikat pysyy lämpimänä), neulemekon, reisipituisen untuvatakin, jossa on vyö. Kengiksi pitkät nahkasaappaat.
Nykyään saa ostettua thermo sukkahousuja,ovat lämpöisiä.
Itse olen ostanut villakangastakkini kaikki uffilta ja maksanut niistä 20-70€. Olen siis ostanut useamman ja yksi oli kallis tuon 70€. Noin 30€ on keskihinta, sanoisin. Nahkakengät on myös tyylikkäät, varsinkin saappaat. Mielestäni vähän turha vetää täällä annetuista neuvoista hernettä nenään, kun tässä penättiin nimenomaan tyylikkyyttä. Ei sitä, mikä sopii navettatalkoisiin -20 asteen pakkasilla. Suurin osa suomalaisista asuu alueella missä kovia pakkasia on keskimäärin max pari viikkoa vuodesta. Villakangastakin käyttöaika alkaa jo syyskuun lopulla ja kerrostamalla saa menemään helposti -10 asteeseen asti. Niissä navettatöissä ei toki ole kovin käytännöllinen, mutta sitähän ei täällä kysyttykään.
Koko puku villakankaasta, voi olla tyylikäs. Oli yhdellä kouluaikaisella tyttökaverilla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ostanut villakangastakkini kaikki uffilta ja maksanut niistä 20-70€. Olen siis ostanut useamman ja yksi oli kallis tuon 70€. Noin 30€ on keskihinta, sanoisin. Nahkakengät on myös tyylikkäät, varsinkin saappaat. Mielestäni vähän turha vetää täällä annetuista neuvoista hernettä nenään, kun tässä penättiin nimenomaan tyylikkyyttä. Ei sitä, mikä sopii navettatalkoisiin -20 asteen pakkasilla. Suurin osa suomalaisista asuu alueella missä kovia pakkasia on keskimäärin max pari viikkoa vuodesta. Villakangastakin käyttöaika alkaa jo syyskuun lopulla ja kerrostamalla saa menemään helposti -10 asteeseen asti. Niissä navettatöissä ei toki ole kovin käytännöllinen, mutta sitähän ei täällä kysyttykään.
Kyllä me täällä periferiassakin käymme ulkona -20 asteessa muutenkin kuin navettatalkoissa. Ihan vaikka teatterissa tai konserteissa (- tai tätä et ehkä uskokaan, mutta osa saattaa jopa käydä toimistotyössä!) ja silloin olisi kiva näyttää tyylikkäältä ja jättää ne pilkkihaalarit ja lämpökumpparit naulaan.
Vierailija kirjoitti:
Kantotuoli missä on kamiina. Siinä on tyyliä kun kantajat kuskaa sua.
Maahanmuuttajille sopiva työ kaislahameessa. Luikkiva nopeasti etelän lämpöön.
t. rasisti ja riistäjä
Kaksi sanaa: klassiset pitkät takit
Asun yhteensointuvat sävyt lisäävät tyylikkyyttä ja tietenkin ihminen näyttää viehättävimmältä sävyissä, jotka pukee itseä parhaiten.
Käytän myös syksyllä ja talvella hameita ja mekkoja, mutta lämpimistä materiaaleista tehtyjä.
Hihattoman mekon alla voi käyttää poolopaitaa ja paksujen sukkahousujen päällä säärystimiä tai reisipituisia sukkia.
Yksi-tai kaksisävyiset asusteet ovat mielestäni tyylikkäämpiä kuin printit. Yksi kuviollinen vaate per asu voi olla tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Priha avohaalari ja takki, lämpösaappaat, thinsulate pipo ja hanskat.
Tekeekö Priha vielä umpihaalaria? Muuten valintasi 6/5
Ohis mutta on yksi vaate mitä en ikinä ylleni pukisi. Se on trenssi, popliinitakki, sellainen vaalea loikko itsensäpaljastajan suosikki!
Lentolippu tropiikkiin,käsin tehdyt tyylikkäät nahkasandaalit,vaaleat pellava housut,ja samasta materiaalista oleva kauluspaita.
On tyylikkäät talvivaatteet ja asusteet.