Tyylikkyys talvella. Miten se toteutetaan?
Miten pukeudut tyylikäästi mutta sään mukaan lämpimästi nyt syksyllä ja talvella?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Haittaako jos villakangastakki on vähän liian iso?
Mulla olisi sellainen mutta en ole käyttänyt sitä kun se on liian suuri. Voisinkohan kuroa sen vyöllä tiukemmaksi? Ostaa jonkun vyön siihen. Siinä ei ole vyötä vaan se on malliltaan suora.
Käytä vaan. Oversize ja kasari ovat kai vähän muotiakin. Mahtuu myös alle lämmintä.
Tyylikkäänä myös rinteille ja laduille !
Päivän pelasti se kun löysin Haltilta vihdoinkin tosi tyylikkään hiihtoasun, takki ja housut samaa väriä ja vähän toppausta päällä. Yksinkertainen, ei liikaa eri värejä ja mukavan joustava mutta lämmin päällä. Ihanaa kun niillä on tuo + mitoitus normaalin lisäksi.
Nyt ei puutu kuin valkoiset hanget. Toivottavasti lunta saadaan murtomaaladuille jonnekin päin Suomea tai lähialueille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi sellainen mutta en ole käyttänyt sitä kun se on liian suuri. Voisinkohan kuroa sen vyöllä tiukemmaksi? Ostaa jonkun vyön siihen. Siinä ei ole vyötä vaan se on malliltaan suora.
Laita joku väljä huppari tms alle. Ja lenkkarit. Menee ihan täydestä.
Ei tarvitse olla rikas pukeutuakseen tyylillä. Käytettynä löytyy paljon laadukkaampia vaatteita, ajalta jolloin villakangastakki oli vielä villaa ja hyvin räätälöity.
Suomimummot:
Kuomat, harmaat haisevat villasukat, villapöksyt, kahisevat tuulihousut, musta toppatakki vlta 1992, itse virkattu oranssi myssy. 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita joku väljä huppari tms alle. Ja lenkkarit. Menee ihan täydestä.
Joo! Tämän voin tehdä. Tiedän tuon tyylin. Huppari, villakangastakki, löysät farkut tai collarit ja maiharit kun nyt on talvi. Hyvä idea!
Virkattuja asusteita. Eipä oo kellään samanlaista
Vierailija kirjoitti:
Virkattuja asusteita. Eipä oo kellään samanlaista
Se on etu jos osaa kutoa ja virkata.
Katso Polina Niemen vinkit Tyyli.com:ista.
Tiukat matalat farkut. Lyhyt muhku toppatakki auki. Alla tuubitoppi. Ylipolvensaappaat. Valmis.
Ei nuo villakangastakit ja sipsuttelukengät toimi loskassa ja viimassa. Kyllä ainakin minä ostan takkini suosiolla urheiluliikkeestä ja vettähylkivänä. Onneksi maiharit ovat edelleen kai muodissa. Ei ole tyylikästäkään kulkea kastuneissa tamineissa.
Pilkkihaalari, karvahattu ja lämpösaappaat. Alle merinokerrastoa ja fleeceä. Paleleminen on niin tyylitöntä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo villakangastakit ja sipsuttelukengät toimi loskassa ja viimassa. Kyllä ainakin minä ostan takkini suosiolla urheiluliikkeestä ja vettähylkivänä. Onneksi maiharit ovat edelleen kai muodissa. Ei ole tyylikästäkään kulkea kastuneissa tamineissa.
Nykyään maiharit voi laittaa villakangastakinkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villakangastakkipakkomielle. Kyllä niitä kohtuullisen hyvännäköisiä takkeja löytyy käytännöllisemmistäkin materiaaleista.
Pukeudun näin talvella.
Villakangastakista (100% villa) maksoin 500€ v. 2018. Edelleen kuin uusi. Toinen vastaava, eri malli ja väri, v. 2014 maksoi 400€.
300€ nahkakengät löysin 80€ kirpparilta, lähes käyttämättömät (juuri se malli mitä metsästin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villakangastakkipakkomielle. Kyllä niitä kohtuullisen hyvännäköisiä takkeja löytyy käytännöllisemmistäkin materiaaleista.
Villakangastakki ei muka ole käytännöllinen materiaali? Trollaatko tahallasi? Villa puhdistaa itse itseään, pitää lämpöä ja vähän myös märkää. Käytä vaan niitä urheilukaupan kahisevia epäekologisia muovitakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä laadukas villakangastakki ja mukavat nahkalenkkarit. Alle voikin laittaa sitten melkein mitä vaan.
Minä olen monta kertaa tehnyt noin, mutta vähän rennommin. Joskus lauantai-iltana jos huomaa, että on unohtanut jotain kaupasta, enkä viitsi vaihtaa kotivaatteita, niin olen vetäissyt jonkun pitkän takin siihen kotilumppujen päälle ja jalkaan jotkut mitkälie kroksit ja hurauttanut autolla paikalliseen Saleen. Ne on tuttuja ihmisiä siellä, eikä ne välitä, että minkälaisissa hevosloimissa ihmiset tulee ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä laadukas villakangastakki ja mukavat nahkalenkkarit. Alle voikin laittaa sitten melkein mitä vaan.
Minä olen monta kertaa tehnyt noin, mutta vähän rennommin. Joskus lauantai-iltana jos huomaa, että on unohtanut jotain kaupasta, enkä viitsi vaihtaa kotivaatteita, niin olen vetäissyt jonkun pitkän takin siihen kotilumppujen päälle ja jalkaan jotkut mitkälie kroksit ja hurauttanut autolla paikalliseen Saleen. Ne on tuttuja ihmisiä siellä, eikä ne välitä, että minkälaisissa hevosloimissa ihmiset tulee ostoksille.
niin suomalaista 🙊😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villakangastakki ei muka ole käytännöllinen materiaali? Trollaatko tahallasi? Villa puhdistaa itse itseään, pitää lämpöä ja vähän myös märkää. Käytä vaan niitä urheilukaupan kahisevia epäekologisia muovitakkeja.
Jep, armeijan vanha harmaa mantteli on laadukas ja tyylikäs vaate. Harmi vaan, että ne nykyiset ovat niitä kurkkusalaattivaatteita, mutta ehkä ne ovat säänkestävämpiä kuin entiset sarkavaatteet.