En vaan saa itseäni liikkumaan!
En saa tarpeeksi liikuntaa koskaan. Miksi kukaan ei tule hakemaan mua täältä sohvalta? Mä odotan tuntikausia hetkeä jolloin jaksaisin mennä ulos. Mutta en mene petän itseäni. Miks tää on näin pirun vaikeaa?!!!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
olet se mitä teet.
Mikä haluat olla?
Moni tekee liikaa monia asioita. Keskity yhden päivän aikana tekemään se asia missä haluat olla hyvä.
Monelle työelämä ja kuntoilu on itsepetosta. Eivät oikeasti kehity mihinkään ja toistavat samat lenkit ja samalla teholla.
Eivät muuta ohjelmaa tai tee eritavoin eri toistoilla. Parempi on silloin olla tekemättä mitään oikeasti, koska ennen pitkää tapahtuu samalla kaavalla vain kulumat. Kroppa alkaa kulahtaa, jos teet ain saman salitreenin identtisesti. Silloin ei myöskään kehity ja keho tottuu. Tapahtuu se että on ihan sama käykö missään ja tekeekö mmitään.
Mä haluan olla animaattori.
Vitkutteluun on ihan järkeviäkin selityksiä, jos asia oikeasti kiinnostaa.
Itse joudun manipuloimaan itseäni välillä. Vaikeinta lenkkeilyssä on pukea tossut. Siksi kannattaa irrottaa asiat toisistaan. Puen ne tossut, ei tarvitse mennä lenkille. Sitten voi miettiä uudelleen, että jos kuitenkin kiertäisin korttelin, ei tarvitse juosta. Jne. Ja sitten ihan hyvän omatunnon vallassa takaisin kotiin kesken, jos siltä tuntuu.
Ja kun on siinä jamassa, ettei pysty tekemään päätöksiäkään, auttaa rutiini. Jos tossut ja kaikki lenkille tarvittava on samassa paikassa, on vähemmän todennäköistä unohtaa mitään oleellista kotiin. Jne. Itse lannistun välillä sohvalle, mutta teen siellä aina jonkunlaisia voimisteluliikkeitä muutaman. Jatkan niitä vessareissulla, kahvia keittäessä jne. Pienikin touhuaminen muuttaa olotilaa ratkaisevasti paremmaksi. En ole enää ylivoimaisten vaatimusten avuton uhri vaan itsetyytyväinen toimija. Pitää vain opetella sulkemaan mielestään kaikki ne muut hommat, joissa minun pitäisi olla samaan aikaan (joten en ole yhdessäkään)... Ja jos en voi revetä joka paikkaan, teen joko yhtä kunnolla tai edistän useampaa hiukan.
Juuri uutisissa joku THL:n asiantuntija sanoi, että Suomessa pitäisi poliitikkojen määritellä rajat, mikä on yhteiskunnan vastuu kansalaisistaan ja mikä on yksilön itsensä vastuulla.
Mitähän tämäkin tarkoittanee. Jos ihminen tupakoi, käyttää päihteitä, jää sohvan pohjalle makaamaan ym. katsotaanko, että hän on tehnyt tietoisia huonoja valintoja ja jos hän esim sairastuu, mikä on yhteiskunnan vastuu. Yhteiskuntako sitten tiettyyn rajaan asti hoitaa mutta yksilön oma vastuukin huomioitava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olet se mitä teet.
Mikä haluat olla?
Moni tekee liikaa monia asioita. Keskity yhden päivän aikana tekemään se asia missä haluat olla hyvä.
Monelle työelämä ja kuntoilu on itsepetosta. Eivät oikeasti kehity mihinkään ja toistavat samat lenkit ja samalla teholla.
Eivät muuta ohjelmaa tai tee eritavoin eri toistoilla. Parempi on silloin olla tekemättä mitään oikeasti, koska ennen pitkää tapahtuu samalla kaavalla vain kulumat. Kroppa alkaa kulahtaa, jos teet ain saman salitreenin identtisesti. Silloin ei myöskään kehity ja keho tottuu. Tapahtuu se että on ihan sama käykö missään ja tekeekö mmitään.
Mä haluan olla animaattori.
Aloita animoimalla itsesi. Mens sana in anima viva.
Vierailija kirjoitti:
Mä Heitän nää sohvat sorttiasemalle! Tähän on ihan liian helppo jäädä koko päiväksi! Sama se paljon yrittää lopputulos on liikunnan puute!
Sä olet ostanut sellaisen sohvan mihin kohdistuu gravitaatiopiste. Niitä on yllättävän paljon. Tiedehenkilöt eivät ole keksineet miksi painovoima ottaa satunnaisia sohvia kohteeksi. Lopeta nyt kuitenkin tuo huutamien se on ihan turhaa liikettä. Kukaan ei tule auttamaan koska niilläkin on sohva.
T. Sohvan guru.
Suosittelen kirjaa Pura rutiinit atomeiksi.
Lyhyesti: muuta arkeasi ujuttamalla uusia toimintoja perusrutiinien kylkeen. Tee lenkille lähtemisestä mahdollisimman helppoa. Ensimmäinen vaihe on vaikka se että klo 17 puet lenkkivaatteet päälle. Ei mitään muuta.
Voit yhdistää rutiiniin jotain kivaa, esimerkiksi että soitat samalla puhelun kaverille/sukulaiselle ja kysyt kuulumisia. Jos et tykkää jutella, kuuntele vaikka mielimusiikkia tai äänikirjaa. Langattomat kuulokkeet on ehdottoman suositeltavaa.
Eiks kukaan muu ole sohvaperuna?