Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää tahdonvoima lähteä vahingollisesta suhteesta?

Vierailija
18.10.2025 |

Mies käyttää aika rajua henkistä väkivaltaa. Alkoi jo ennen yhteiseen kotiin muuttamista. Muutin silti, koska minulla on aika pahasti omien traumojen hoitaminen kesken. Ja todellakin tiedostan, että sain mitä tilasin, joten säästäkää siltä. 

Ymmärrän aivan yksiselitteisesti, että elämäni on sellaista, mitä olen itse valinnut. Ja tiedän, että ainut oikea teko olisi lähteä. En kuitenkaan saa sitä aikaiseksi. Tiedän, että tuhlaan elämääni, tuhoan mielenterveyttäni, koko ajan enemmän. En saa aikaiseksi lähteä, koska olen vielä liian rikki. Kai? Saamaton? Mitään en tässä taloudellisesti tms hyödy. Terapiani ei ole vielä auttanut siihen, että saisin lähdettyä. 

Suunta on sellainen, että näen tulevaisuuden, jossa lopulta riistän itseltäni hengen, kun en sitten enää vain jaksa. Ja tilanne on siis niin kieroutunut, että tuokin tuntuu olevan helpommin ja mieluummin toteutettavissa, kuin täältä lähteminen. 

En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut. Annan miehen toteuttaa seksuaalisia tarpeitaan minuun, koska en vaan enää kestä sitä mitä seuraa, jos en niin tee. Annan miehen tuhota minua, koska en kykene muuhun.

Mitä ihmisen pitäis tällaisessa tilanteessa tehdä? Jos aiot sanoa, että lähdet nyt vaan, niin ole ystävällinen ja kerro Miten saan sen aikaiseksi. Voin kertoa, että olen yrittänyt. En onnistu, koska olen lamaantunut. Ja ei, tämä ei ole provo. Kykenen kirjoittamaan ihan hyvin, hoidan jopa työni ihan hyvin. Mutta jokin mättää niin isosti, että mieluummin näköjään kidun hengiltä kuin saan aikaiseksi lähteä. 

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvittävää huutoa, raivoamista, nimittelyä, naaman edessä sylki suusta roiskuen karjumista, syyllistämistä, vähättelyä, tavaroiden paiskomista, nukkumisen häiritsemistä. Ja sellaista. Esim.

Ap

Okei. Eli tämmöisestä suhteesta lähdetään sitten salaa, silloin kun mies on poissa. Otat vain tärkeimmät mukaan kavereidesi kanssa, muu saakin jäädä. Erosta ilmoitat tekstarilla ja sitten numero vaihtoon heti. Muista uutta numeroa hakiessasi, että se merkitään heti salaiseksi.

Tuommoisesta suhteesta et pääse eroon muulla tavalla. Eli lähde salaa.

Vierailija
62/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen:

Ei mistään. Sinä joko valitset lähteä tai sinä valitset jäädä. Olen nähnyt jälkipyykit niin monesta, että toivon sinun valitsevan järkevästi.

-Rikosasianajaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotasuunnitelma:

Tyhjennät asunnosta sun kamat luotettavan kaverin kanssa salaa, kun mies on varmuudella poissa useamman tunnin.

Mieluiten joku miespuolinenkin mukaan kantamaan ja turvaksi, jos mies sattuiskin tulemaan.

Jätä ne huonekalut tai tavarat, joita et halua tai tarvitse -> muuttaminen käy nopeammin.

Viette kamat ennalta vuokraamaasi varastoon.

Ilmoitat miehelle tekstarilla, että se on lopullinen ero nyt. Tämän ilmoitat sen jälkeen, kun olette poistuneet asunnosta. Tee muuttoilmoitus heti postille osoitteeseen poste restante. Irtisanoudu vuokrasopimuksesta (jos sellainen on).

Otat heti sim kortin irti puhelimestasi ja laitat sisään uuden kortin, jossa on uusi salainen numerosi.

Blokkaat miehen somestasi, whatsapista ym. Poistat turhat yhteiset tutut somesta. Pistä some yksityiseksi ja pidä ainakin parin kuukauden täysi hiljaisuus eli kukaan ei tiedä, mitä teet, missä olet ja milloin.

Muutat väliaikaisesti airnb asuntoon, jonka osoitteen kerrot vain luotettaville kavereille. Airnb asunto mahdollisimman kaukaa miehen asuntoa.

Mieluiten yhteisiin kavereihin, jotka ovat vain moikkaustasolla, niin välit poikki. Heille ei uutta numeroasi.

Annat uuden numerosi vain luotettaville ihmisille.

Airnb asunnossa alat rauhallisesti katsella itsellesi asuntoa. Muista, että kun hommaat asunnon, pistät heti kaikki osoitetietosi salaiseksi. Jos sulla on auto, kirjaudu trafin sivuille ja sielläkin klikkaat tietosi salaiseksi.

Mä olen siis tehnyt tällaisen eron. Onnistuin. Tästä on jo vajaa 20 vuotta aikaa.

Vierailija
64/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suunta on sellainen, että näen tulevaisuuden, jossa lopulta riistän itseltäni hengen, kun en sitten enää vain jaksa. Ja tilanne on siis niin kieroutunut, että tuokin tuntuu olevan helpommin ja mieluummin toteutettavissa, kuin täältä lähteminen. "

Pakota itsesi valitsemaan jompikumpi tänään. Tällä sekunnilla. Nyt! Silloin tiedät, kumman haluat.

Vierailija
65/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työpäivän aikana voisit saada yli kahdeksan tuntia muuttamiseen. Voisit myös viedä tavaroita pikku hiljaa varastoon tai uuteen asuntoon. Tosin tässä on riski että mies huomaa että jotain on tekeillä.

Vierailija
66/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän työpäivän aikana voisit saada yli kahdeksan tuntia muuttamiseen. Voisit myös viedä tavaroita pikku hiljaa varastoon tai uuteen asuntoon. Tosin tässä on riski että mies huomaa että jotain on tekeillä.

Siis miehen työpäivän aikana

Vierailija
67/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut. Annan miehen toteuttaa seksuaalisia tarpeitaan minuun, koska en vaan enää kestä sitä mitä seuraa, jos en niin tee. 

Mitä siitä seuraa? Kirjoitat ihan aluksi, että sinuun käytetään henkistä väkivaltaa. Millaista siis on henkinen väkivalta, jos et suostu seksiin? Vai onko niin, ettet suostu myöntämään, että väkivalta on myös fyysistä?

Hirvittävää huutoa, raivoamista, nimittelyä, naaman edessä sylki suusta roiskuen karjumista, syyllistämistä, vähättelyä, tavaroiden paiskomista, nukkumisen häiritsemistä. Ja sellaista. Esim.

Ap

Onpa jännä. 

Vierailija
68/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut. Annan miehen toteuttaa seksuaalisia tarpeitaan minuun, koska en vaan enää kestä sitä mitä seuraa, jos en niin tee. 

Mitä siitä seuraa? Kirjoitat ihan aluksi, että sinuun käytetään henkistä väkivaltaa. Millaista siis on henkinen väkivalta, jos et suostu seksiin? Vai onko niin, ettet suostu myöntämään, että väkivalta on myös fyysistä?

Ap

Mikä tässä on huonompi vaihtoehto kuin vastentahtoinen seksi, jossa voi vielä olla mahdollisuus raskautumiseen .

Vierailija
69/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisko sua ajatus salaa lähtemisestä? Saisitko voimia sellaiseen?

Pohdi tuota salaa lähtemistä sillä aikaa, kun mies on poissa.

Ja tosiaan laita kirjasi ensin poste restanteen ja mene kaverin luo, airn b asuntoon tai jopa halpaan hotelliin aluksi, niin vaikeampi jäljittää uutta tulevaa osoitettasi. Saat myös rauhassa katsella uutta kämppää.

Joskus esim. kun taloyhtiöstä muuttaa pois, niin kaavakkeeseen pitää täyttää seuraavan asunnon osoite. Siksikään ei oo järkevää muuttaa heti pysyvään uuteen kotiin tuosta kämpästä. Vaan vähän niinkun mutkien kautta tee toi.

Ja muista tärkeimmät:

- uusi puhelinnumero ja se jo avattaessa salaiseksi

- trafiin osoite salaiseksi (tee tämä ennen lähtöä jo)

- Digi ja väestörekisteriin kirjaudu ja klikkaa tietosi salaiseksi (tee tämä ennen lähtöä)

- somesta turhat yhteydet pois ja mies blokkiin kaikkialla missä olet yhteyksissä häneen

- täysi somehiljaisuus

Olet tarkkana, ettei mies tule väijymään työpaikan ulkopuolelle ja seuraa sua sieltä uuteen kotiisi.

Vierailija
70/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli ry kriisinumero: 0925250111 soita tähän numeroon.

Vierailija
71/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Mies todellakin huomaisi tämän tavararoiden vaihvihkaisen katoamisen. Suosittelen äkkilähtöä, kertarysäyksellä ja salaa, vähän sillä tyylillä millä laastari repäistään ihosta. Se kirpaisee vain kerran. Sitten se on siinä.

Vierailija
72/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 100% naisista jotka lähtevät näistä suhteista, missä vaikuttaa olevan vaihtoehtona kuolema, eivät sitä kadu. Pääsevät yleensä elämään kiinni 1-5v tapahtumasta. Mutta onhan tuossa paljon käsiteltävääkin, tuo on rajua väkivaltaa ja raiskauksia, nuo traumat nousevat mieleen takaumina. Mutta jos jäät suhteeseen, traumoja tulee vaan lisää ja ne pahenevat.

Saataa myös haluta tehdä rikosilmoituksen, itse tein vähän vastaavassa keississä. Tiesin, että tutkija ei sitä todennäköisesti syytä todisteiden puutteen vuoksi. Mutta tuollaisilla tyypeillä on tapana toistaa tekonsa ja halusin tehdä ennakkovaroituksen sekä suojella muita naisia. Henkilö saa myös itse tiedon rikosilmoituksesta siitä huolimatta, syytetäänkö siitä. Tässä maassa on valitettavan paljon ihmisiä, jotka kuvittelevat tuollaisen käytöksen olevan ok ja kuuluvan parisuhteeseen, mitä se ei todellakaan ole. Eivätk he koskaan opi, jos heitä ei kukaan siitä näpäytä. Liian moni "ymmärtää" ja epäilee, etteikö tuollaista tapahdu "kun se on niin mukava mies minulle". 

Vierailija
73/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut"

Meitä ei nyt kiinnosta se, millä tavalla itsetuhoista päättäväisyyttäsi diagnosoit. Eikä se ketään lääkäriäkään kiinnosta.

Minua kiinnostaa se, että lähdet pois etkä koskaan palaa. Lamaannu sitten siellä seuraavassa paikassa. Makaa sängynpohjalla ilman pelkoa raiskatuksi tulemisesta.

- Edelleen se sama rikosasianajaja

Vierailija
74/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde salaa, kun mies on poissa.

Edullinen hotelli vaikka yhdeksi tai kahdeksi viikoksi ja tavarat varastoon. Sitten airnb vaikka kuukaudeksi.

Hotellin etu se, että sun ei tarvi tehdä aamupalaa eikä siivota, kun voimasi ovat varmaan vähissä. Hotellista pääset myös helposti "eroon". Airnb, jossa voit rauhassa etsiä sitten sitä asuntoa, kun olet hieman jo tokeentunut.

Muista laittaa osoitetietosi salaiseksi, se on tärkeintä! Eikä someen yhtään mitään. Katoa ikäänkuin maan alle.

75/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sekin pitää suhteessa kiinni, että lähteminen edellyttäisi sen myöntämistä, että oli totaalisen väärässä sen miehen suhteen. Ylpeys estää myöntämästä sitä, että teki kauhean virheen. Vaikka ympäristö yritti varoittaa ja puhua järkeä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
76/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monta kuollutta ruumista ja heidän vieressään rikkinäinen kaljapullo ja puoliksi palanut tupakka. Ruumiissa vielä väkivallan jälkiä, jotka lääkärinkin mielestä on selvästi tehty vielä kuoleman jälkeen.

Tämä on se tapa, jolla tulen sinutkin näkemään, jos et lähde.

Ja se sun ukkosi joka sut lopulta murhaa, ei saa rangaistusta murhasta, vaan se on tappo ja 3 vuoden jälkeen vapaalle, ja vankila-aikana on ehtinyt jo etsiä uuden uhrin.

Vierailija
77/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että hankkii asunnon, menee sinne. Sen jälkeen vasta pohtii asiaa lisää, jos haluaa vatvoa.

Vierailija
78/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmisen pitäis tällaisessa tilanteessa tehdä? Jos aiot sanoa, että lähdet nyt vaan, niin ole ystävällinen ja kerro Miten saan sen aikaiseksi. Voin kertoa, että olen yrittänyt. En onnistu, koska olen lamaantunut.

Äkkilähtö salaa, kaverit mukana kantamassa tärkeimmät kamat. Yksin et pysty siihen. Jättö tekstarilla, numeron vaihto jne.

Vierailija
79/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ehkä sekin pitää suhteessa kiinni, että lähteminen edellyttäisi sen myöntämistä, että oli totaalisen väärässä sen miehen suhteen. Ylpeys estää myöntämästä sitä, että teki kauhean virheen. Vaikka ympäristö yritti varoittaa ja puhua järkeä. 

Mulle taas tuommoinen ajatustapa on täysin vieras. Ihan pystyn myöntämään virheeni kovaan ääneen enkä häpeile mitään.

Vierailija
80/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ehkä sua pitää tällä palstalla kiinni joku ihan sairas sadismi heikoimmassa mahdollisessa asemassa olevia kohtaan. Siis kuinka heikko sä itse olet, jos joudut etsimään täältä apua etsiviä lähisuhdeväkivallan uhreja pilkattaviksi? Häpeä!