Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää tahdonvoima lähteä vahingollisesta suhteesta?

Vierailija
18.10.2025 |

Mies käyttää aika rajua henkistä väkivaltaa. Alkoi jo ennen yhteiseen kotiin muuttamista. Muutin silti, koska minulla on aika pahasti omien traumojen hoitaminen kesken. Ja todellakin tiedostan, että sain mitä tilasin, joten säästäkää siltä. 

Ymmärrän aivan yksiselitteisesti, että elämäni on sellaista, mitä olen itse valinnut. Ja tiedän, että ainut oikea teko olisi lähteä. En kuitenkaan saa sitä aikaiseksi. Tiedän, että tuhlaan elämääni, tuhoan mielenterveyttäni, koko ajan enemmän. En saa aikaiseksi lähteä, koska olen vielä liian rikki. Kai? Saamaton? Mitään en tässä taloudellisesti tms hyödy. Terapiani ei ole vielä auttanut siihen, että saisin lähdettyä. 

Suunta on sellainen, että näen tulevaisuuden, jossa lopulta riistän itseltäni hengen, kun en sitten enää vain jaksa. Ja tilanne on siis niin kieroutunut, että tuokin tuntuu olevan helpommin ja mieluummin toteutettavissa, kuin täältä lähteminen. 

En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut. Annan miehen toteuttaa seksuaalisia tarpeitaan minuun, koska en vaan enää kestä sitä mitä seuraa, jos en niin tee. Annan miehen tuhota minua, koska en kykene muuhun.

Mitä ihmisen pitäis tällaisessa tilanteessa tehdä? Jos aiot sanoa, että lähdet nyt vaan, niin ole ystävällinen ja kerro Miten saan sen aikaiseksi. Voin kertoa, että olen yrittänyt. En onnistu, koska olen lamaantunut. Ja ei, tämä ei ole provo. Kykenen kirjoittamaan ihan hyvin, hoidan jopa työni ihan hyvin. Mutta jokin mättää niin isosti, että mieluummin näköjään kidun hengiltä kuin saan aikaiseksi lähteä. 

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sä oot tällä hetkellä lievästi sekaisin. Ryhdypä silti toimeen ja tee kuten neuvottiin: salaa kaikki henkilötietosi mitä voit (osoite, puhelin, auton omistajatiedot jos sulla on auto) ja ota yhteys nettiturvakodin kautta lähimpään auttajatahoon.  Turvakotipaikkoja on Suomessa ihan liian vähän ja sekin on ihmisoikeusongelma, josta olemme saaneet huomautuksia.

Sulla on väkisinkin sukulaisia, ystäviä, ihmisiä menneisyydessä, joiden luo voit paeta. Vaikka joku entinen työnantaja. Mä yritin vanhempieni luo ja ne hakkasivat minut, mikä tuhosi välit pitkäksi aikaa. Siitä kuitenkin sain virtaa hakea avioeroa ja lähteä, kun tajusin etten voi luottaa keneenkään muuhun kuin itseeni. Se on kai osa aikuistumista: aikuinen tajuaa olevansa itse vastuussa tekemisistään ja ratkaisuistaan.

Kyllä se elämänhalu ja halu pelastaa itsensä on löydettävä itsestä, oli tilanne mikä tahansa. Muu on uhriksi heittäytymistä ja saamatonta ja itsetuhoista. Tsemppiä. Salaa tietosi heti kun mahdollista, onnistuu netissä. 

https://dvv.fi/tietojen-luovuttamisen-kieltaminen

https://traficom.fi/fi/traficom/tietojenluovutus-traficomin-rekistereis…

puhelinnumeron salaaminen: oman operaattorin käyttäjäsivu, maksuton

Vierailija
22/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele asuntoja ja kuvittele, millaiset fiilikset olisi asua jossain niissä. Yksin. Ilman ketään muuta. Millaista olisi herätä tuossa huoneessa ja syödä aamupala tuon ikkunan edessä. Mitä tekisit työpäivien jälkeen, miltä tuntuisi tulla aitoon kotiin jossa määräät sinä. Jos fiilikset ovat hyvät, olet herättänyt sisäisen palon lähdölle ja asiasta tulee helpompaa. Sitten tutki asiat, jotka tulee hoitaa ennen muuttoa: sopimusten purku (sähköt, vuokra, vakuutukset). Kun sulla on selkeä suunnitelma valmiina, lähtö on helpompaa! Tiedät, mitä pitää tehdä. Ja tee kaikki tämä suunnittelu, vaikka tuntuisi, ettei se onnistu nyt. Sillä parin päivän päästä olet saanut asiaa prosessoitua päässäsi, eikä ajatus enää tunnukaan mahdottomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi en saa hankittua asuntoa. En tiedä, miksi en saa aikaiseksi lähteä edes turvakotiin. Kyllä mä tosiaan tiedän hyvinkin, mitä vaihtoehtoja olisi. En tiedä, miksi en tee mitään. 

Ap

Sen sijaan levität koipiasi raisaajalle ja vingut täällä, kun sinua raisataan? 

Ja sinä vihaat naista, jota mies kohtelee huonosti, koska et itse pääse kohtelemaan naisia huonosti. Olet esimerkki siitä naisvihakulttuurista, joka maassamme on pielessä.

Ei vaan olen nainen joka ei jaksa tätä vinkumista, että yhyy mies hakkaa ja r aiskaa minua, mutta kun minä haluan olla tämän miehen kanssa. Jos rakastat myrkkyä niin juo se myrkky äläkä vingu. Nauti pahoinpitelystä ja r aiskauksesta.

Vierailija
24/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi en saa hankittua asuntoa. En tiedä, miksi en saa aikaiseksi lähteä edes turvakotiin. Kyllä mä tosiaan tiedän hyvinkin, mitä vaihtoehtoja olisi. En tiedä, miksi en tee mitään. 

Ap

Niin, kuka tahansa mies voi olla raiskaaja. Miksi kirjoitat väärin, onko sulla jokin pakkomielle toistaa tuota sanaa ja sen myötä koneessasi eväste, joka estää sua käyttämästä sanaa?

Miksi teitä häiritsee puhua asioista niiden oikeilla nimillä? Sitähän tuo on. Nainen ei halua, mutta ei jaksa tapella vastaan ja mies raisaa. Ja nainen vinkuu täällä, että kuolee tuohon suhteeseen. 

Jos ei itse jaksa niin kuten joku sanoi, turvakodissa autetaan. Mutta ei, kun haluaa levittää haaransa ja ottaa r aiskausta vastaan.

Vierailija
25/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin näköjään. Tällaisia asioita tapahtuu ihmisten kodeissa kaiken aikaa. Mekin olemme kumpikin ihan hyvin elämässä pärjänneitä ihmisiä, niitä joita te kohtaatte tuolla hoitaessanne omia asioita. Teemme töitä ihmisten kanssa, ehkäpä sinunkin. Silti, todellisuus niiden kasvojen takana on tämä. 

Olisi mielenkiintoista tietää, miksi en saa edes tuota turvakotiasiaa aikaiseksi. En yksinkertaisesti tiedä miksi.

Ap

Jaa-a, kuulostaa siltä että kiihotut itse tuosta omasta draamanäytelmästäsi. Nyyhkis pyyhkis ja niin edelleen. Jotkut ihmiset lukevat tuollaista huvikseen kirjoista ja katsovat elokuvista. Ehkäpä sinä haluat vähän hardcorempaa meininkiä ja elää draamaa. Elää kulissielämää ja tulla joka päivä raisatuksi. 

Vierailija
26/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä muka pystyy käymään kun mielenterveys on noin huono. 0/5.

Vierailija
27/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, kuka tahansa mies voi olla raiskaaja. Miksi kirjoitat väärin, onko sulla jokin pakkomielle toistaa tuota sanaa ja sen myötä koneessasi eväste, joka estää sua käyttämästä sanaa?

Miksi teitä häiritsee puhua asioista niiden oikeilla nimillä? Sitähän tuo on. Nainen ei halua, mutta ei jaksa tapella vastaan ja mies raisaa. Ja nainen vinkuu täällä, että kuolee tuohon suhteeseen. 

Jos ei itse jaksa niin kuten joku sanoi

Niin, juuri niin sekaisin voi nainen henkisen väkivallan jälkeen olla. 

Vierailija
28/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos luulet, etteivät ihmiset aisti sinusta 5 metrin päähän että tuota naista r aiskataan kotona niin olet debiili. Ei tuollaista pysty peittämään yhdeltäkään papilta, näkijältä tai spirituaalisesti virittäytyneeltä henkilöltä. Itse kuvittelet sen olevan joku salaisuus ja kaikki katsovat että sellainen keissi siinä sitten. Oikein mässäilee omalla kärsimyksellään.

Vierailija
29/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin? 

30/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko autismin kirjolla, ap? Se voisi selittää tilannettasi.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
31/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin oli mielenkiintoinen näkökulma, että jotenkin nauttisin tästä. Mikä sellaisen taustalla voi olla, jos en itse sitä tunnista sellaiseksi ollenkaan?

Ap

Vierailija
32/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten mene lääkäriin tai työterveyslääkärille ja kerrot asiasta. Oot lamautunut, masentunut, ties mitä. Mies on vammauttanut sut henkisesti. Kun tiedät tilanteen, sinä vain välttelet vastuutasi väittämällä, ettet voi mitään tehdä. Kävele vttu vaikka naapuriin ja kerro siellä, että sua pahoinpidellään henkisesti ja tarttet äkkiä apua.

Kiitos, tämä oli mielenkiintoinen näkökulma. Välttelen vastuutani. Varmasti on näin. Mikä saa ihmisen välttelemään vastuuta niin pitkälle, että näköjään mieluummin sitten vaan hiljalleen kuolee kesken elämän? 

Ap

Vastuun ottaminen on pelottavaa, mutta se on aikuisen pakko tehdä, jos haluaa elämälleen jotain.

Ihminen pysyy usein mielummin tutussa, kun lähtee jonnekin outoon ja uuteen. Missä asuit ja mitä teit ennen kuin tapasit miehen? 

Vierailija
33/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus nuorena itse noin ja se johtui shokista, mitä ex aiheutti vetäessään maton jalkojen alta. Muutimme yhteiseen kotiin ja minä menin edeltä, hän ilmoitti ettei sinne tulekaan, mutta voi kuitenkin maksaa minulle jotain rahoja siitä. Olin silloin nuori ja vielä emotionaalisesti riippuvainen muista ihmisistä. Tämän jälkeen päädyin nopeasti uuteen suhteeseen, joka oli tietysti vielä paskempi, mutta hädissäni tarvitsin jotain seuraa.

Nykyään en tietenkään suostuisi tuollaiseen, mutta on ollut vuosikymmenien ja monien taisteluiden työ opetella t

niin siis sun mies maksoi asunnosta, jossa sinä asuit yksin, vaikka hön asui muualla. KUMPI teistä nyt on käyttänyt hyväksi toista? 

(vastaus, jota et todennäköiseeti ole vielä valmis myöntämään, mutta joka on silti totta: sinä olet käyttänyt taloudellisesti hyväksi yhtä miestä ja emotionaalisesti toista - ja näistä ainakin eka mies ehkä seksuaalisesti sinua, mutta te kaikki olette olleet mukana vapaaehtoisesti, vaikkakin ehkä hölmöyttänne ja ymmärtämättömyyttänne. On hyvä, että olet kasvanut, mutta ota silti vastuu myös omasta osuudestasi, niin voit kasvaa vastedeskin). 

Vierailija
34/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus viittaa itsesyytöksiin.  Näillä ihmistä pidetään vankina, kuten myös neuvomisella:  maailma on kylmä.  Kuitenkin piiri voi olla hyvinkin suppea.

Vasta kun saa etäisyyttä, alkaa päästä yli.  Voima pelkästään ei auta.  

Vierailija
35/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Oletko autismin kirjolla, ap? Se voisi selittää tilannettasi.

En tietääkseni ollenkaan, miten se voisi selittää?

Ap

Vierailija
36/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja sinä vihaat naista, jota mies kohtelee huonosti, koska et itse pääse kohtelemaan naisia huonosti. Olet esimerkki siitä naisvihakulttuurista, joka maassamme on pielessä.

Ei vaan olen nainen joka ei jaksa tätä vinkumista, että yhyy mies hakkaa ja r aiskaa minua, mutta kun minä haluan olla tämän miehen kanssa. Jos rakastat myrkkyä niin juo se myrkky äläkä vingu. Nauti pahoinpitelystä ja r aiskauksesta.

En minä halua olla hänen kanssaan. 

Ap

Vierailija
37/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin oli mielenkiintoinen näkökulma, että jotenkin nauttisin tästä. Mikä sellaisen taustalla voi olla, jos en itse sitä tunnista sellaiseksi ollenkaan?

Ap

Tottumus ja/tai huumeenomainen vaikutus. Kun katsot sillä silmällä esim. mitä netflixissä ja muussa mediassa pyörii, niin draamaa, kaaosta, väkivaltaa, ongelmia ym. paskaahan se pääosin on. Ihmiset jostain syystä haluavat kuluttaa tällaista. Esimerkiksi handmaid's talehan on suoranaista r aiskaushorroria. Mutta silti naiset katsovat sitä silmät pyöreinä ja se kiihottaa heitä jollakin tavalla. 

Kannattaa miettiä mitä haluaa kuluttaa ja millaista elämää elää.

Vierailija
38/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei vaan olen nainen joka ei jaksa tätä vinkumista, että yhyy mies hakkaa ja r aiskaa minua, mutta kun minä haluan olla tämän miehen kanssa. Jos rakastat myrkkyä niin juo se myrkky äläkä vingu. Nauti pahoinpitelystä j

Kyllä jotenkin haluat. Tiedostat tilanteesi, mutta et te mitään. Tai ehkä et halua olla yksin niin olet tuossa. Läheisriippuvuus. 

Vierailija
39/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä terapiota on tarjolla lähes viisikymppiselle naiselle. Kirjoitat vuosikymmenin työstä parisuhteissa asuessa.

Vierailija
40/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus viittaa itsesyytöksiin.  Näillä ihmistä pidetään vankina, kuten myös neuvomisella:  maailma on kylmä.  Kuitenkin piiri voi olla hyvinkin suppea.

Vasta kun saa etäisyyttä, alkaa päästä yli.  Voima pelkästään ei auta.  

Kannattaa muistaa, että tosielämässä se että se pelastava enkeli tulee kotirauhan piiriin viemään naisen pois vaatii sen, että se nainen hakataan sinne henkihieveriin.

Jos ap ei itse jaksa niin ehkä voi seuraavan raisauksen aikana huutaa "EI EN HALUA ÄLÄ R AISKAA" ja odottaa että naapurit soittavat poliisit. Mutta heiltäkin yleensä loppuu auttamisinto jos nainen palaa tähän samaan kuvioon uudestaan ja uudestaan. Sitten se ei auta kuin kuolla pois :D Sori vaan, jotain täytyy itse tehdä osoittaakseen se, että haluaa pois.