Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää tahdonvoima lähteä vahingollisesta suhteesta?

Vierailija
18.10.2025 |

Mies käyttää aika rajua henkistä väkivaltaa. Alkoi jo ennen yhteiseen kotiin muuttamista. Muutin silti, koska minulla on aika pahasti omien traumojen hoitaminen kesken. Ja todellakin tiedostan, että sain mitä tilasin, joten säästäkää siltä. 

Ymmärrän aivan yksiselitteisesti, että elämäni on sellaista, mitä olen itse valinnut. Ja tiedän, että ainut oikea teko olisi lähteä. En kuitenkaan saa sitä aikaiseksi. Tiedän, että tuhlaan elämääni, tuhoan mielenterveyttäni, koko ajan enemmän. En saa aikaiseksi lähteä, koska olen vielä liian rikki. Kai? Saamaton? Mitään en tässä taloudellisesti tms hyödy. Terapiani ei ole vielä auttanut siihen, että saisin lähdettyä. 

Suunta on sellainen, että näen tulevaisuuden, jossa lopulta riistän itseltäni hengen, kun en sitten enää vain jaksa. Ja tilanne on siis niin kieroutunut, että tuokin tuntuu olevan helpommin ja mieluummin toteutettavissa, kuin täältä lähteminen. 

En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut. Annan miehen toteuttaa seksuaalisia tarpeitaan minuun, koska en vaan enää kestä sitä mitä seuraa, jos en niin tee. Annan miehen tuhota minua, koska en kykene muuhun.

Mitä ihmisen pitäis tällaisessa tilanteessa tehdä? Jos aiot sanoa, että lähdet nyt vaan, niin ole ystävällinen ja kerro Miten saan sen aikaiseksi. Voin kertoa, että olen yrittänyt. En onnistu, koska olen lamaantunut. Ja ei, tämä ei ole provo. Kykenen kirjoittamaan ihan hyvin, hoidan jopa työni ihan hyvin. Mutta jokin mättää niin isosti, että mieluummin näköjään kidun hengiltä kuin saan aikaiseksi lähteä. 

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja Halme sanoo kirjassaan, ettei olisi lähtenyt huonosta suhteesta aiemmin. 

Sun pitäisi varmaan saada apua lähtemiseen. Kieltäydy seksistä ensimmäisenä. Mitä seuraa seksistä kieltäytymisestä? 

Vierailija
42/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tuttu helvetti kuin tuntematon taivas.

Muutos pelottaa.

Eroaminen on työlästä.

Pelkäät miehen reaktiota, jos sanot, että haluat erota.

Odotat ehkä alitajuisesti, että mies muuttuisi kivaksi.

Muuttaminen on työlästä, helpompaa olla vain.

Et halua olla yksin. Hyviäkin hetkiä on.

Tossa nyt jotain syitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi en saa hankittua asuntoa. En tiedä, miksi en saa aikaiseksi lähteä edes turvakotiin. Kyllä mä tosiaan tiedän hyvinkin, mitä vaihtoehtoja olisi. En tiedä, miksi en tee mitään. 

Ap

Sen sijaan levität koipiasi raisaajalle ja vingut täällä, kun sinua raisataan? 

Ja sinä vihaat naista, jota mies kohtelee huonosti, koska et itse pääse kohtelemaan naisia huonosti. Olet esimerkki siitä naisvihakulttuurista, joka maassamme on pielessä.

Ei vaan olen nainen joka ei jaksa tätä vinkumista, että yhyy mies hakkaa ja r aiskaa minua, mutta kun minä haluan olla tämän miehen kanssa. Jos rakastat myrkkyä niin ju

Kyllä mä pärjäisin yksin, ei se mua pelota. Olen nauttinut elämästäni yksin monta vuotta ennen tätä suhdetta. 

Ap

Vierailija
44/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun rahallisesti mahdollista muuttaa helposti omaan asuntoon? Jos on niin siitä vaan uutta asuntoa etsimään. Menisin vaikka väläaikaisesti jonkun sukulaisen luokse tai airbnb:in kunnes uusi asunto löytyy. Jos rahallisesti vaikeaa niin alkaisin heti miettimään säästösuunnitelmaa.

Vierailija
45/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tahdonvoiman tulee lähteä siitä, että kohta olet entistä pahemmassa jamassa jos et lähde.

Vierailija
46/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut. Annan miehen toteuttaa seksuaalisia tarpeitaan minuun, koska en vaan enää kestä sitä mitä seuraa, jos en niin tee. 

Mitä siitä seuraa? Kirjoitat ihan aluksi, että sinuun käytetään henkistä väkivaltaa. Millaista siis on henkinen väkivalta, jos et suostu seksiin? Vai onko niin, ettet suostu myöntämään, että väkivalta on myös fyysistä?

Vierailija
47/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäillyt ja "uhri" asuvat Suomessa - Voikohan sepitteellä, johon on sepitelty neljä miestä, tienata yli satatuhatta euroa puhtaana käteen, joka maksetaan Suomen verokertymästä? Pian nähdään: https://yle.fi/a/74-20189075

Vierailija
48/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että riistät itseltäsi hengen. Yrität väittää niin, koska tiedät, että todennäköisesti mies riistää sinulta hengen, mutta et suostu myöntämään sitä. 

Vierailija
49/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa aikaiseksi lähteä, koska olen vielä liian rikki.

Ja sitä rikkinäisemmäksi tulet mitä kauemmaksi tuohon suhteeseen jäät. Ja sitä vaikeampaa se lähtö tulee olemaan mitä kauemmin sitä odotat. Nyt vaan vedät sen laastarin irti ja lähdet pois niin äkkiä kuin suinkin mahdollista.

Vierailija
50/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi en saa hankittua asuntoa. En tiedä, miksi en saa aikaiseksi lähteä edes turvakotiin. Kyllä mä tosiaan tiedän hyvinkin, mitä vaihtoehtoja olisi. En tiedä, miksi en tee mitään. 

Ap

Et ole tehnyt ajatuksen tasolla sitä lähtösuunnitelmaa, eikä jostain syystä mittasi ole täynnä. Ensimmäisenä alat luoda mielikuvia siitä miten elämä tulee olemaan hyvää, rauhallista, rahaakin jää enemmän, voit tulla ja mennä miten haluat, voit tehdä kotona mitä haluat. Luot mielikuvan itsestäsi onnellisena, vahvana ja pärjäävänä, sanavalmiina ja rohkeana. Nyt käperryt vain omaan surkeuteesi kuten narsistinen mies haluaakin, että pysyt hallittavana. Suunnittelet valmiiksi millä sanoilla eksäsi tyrmäät kun tulee anelemaan sinua takaisin ja lupaa muuttua. Kaiva vaikka väkisin se taistelumieli esiin.

Sitten alat etsimään asuntoa, selvittämään miten saat tietosi salattua, kuka voisi auttaa muutossa. Mistä tavaroista voit luopua kun lähdet yllättäen. Minkä verran rahaa on säästössä että saat hankittua minimin millä pääset alkuun. Kun suunnitelma on valmis pieniä yksityiskohtia myöten, lähteminen on helpompaa. Älä murehdi huonekaluja tai muita tavaroita. Maailma on täynnä tavaraa, saat vähitellen hankittua uudet.

Tsemppiä, sinä pystyt siihen, sinun on pakko pystyä. Kiität itseäsi myöhemmin.

Vierailija
51/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa tärkeät paperit ja vaatteet Ikean kassiin ja vuokraa oma asunto itsellesi. Et tarvi muuta tavaraa. Ostat itsellesi aluksi ilmapatjan missä nukut. Siitä se lähtee käyntiin.

Vierailija
52/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja sinä vihaat naista, jota mies kohtelee huonosti, koska et itse pääse kohtelemaan naisia huonosti. Olet esimerkki siitä naisvihakulttuurista, joka maassamme on pielessä.

Ei vaan olen nainen joka ei jaksa tätä vinkumista, että yhyy mies hakkaa ja r aiskaa minua, mutta kun minä haluan olla

Joskus pitää vaan lähteä sinne lenkille vaikkei huvittaisi tai olisi motivaatiota. Sama juttu tuon sinun keissisi kanssa. Se asia on vaan tehtävä.

Vierailija
53/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei vaan olen nainen joka ei jaksa tätä vinkumista, että yhyy mies hakkaa ja r aiskaa minua, mutta kun minä haluan olla

No se muisto mielessäsi, alat toimimaan. Vai pelkäätkö menettäväsi myös muita ihmisiä kun lähdet, muita kuin miehesi? Se on hyvin paljon mahdollista, ihmisillä on tapana valita puolensa erotilanteissa. Toivottavasti olet saanut pitää omia ystäviä myös parisuhteen aikana.

Vierailija
54/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut. Annan miehen toteuttaa seksuaalisia tarpeitaan minuun, koska en vaan enää kestä sitä mitä seuraa, jos en niin tee. 

Mitä siitä seuraa? Kirjoitat ihan aluksi, että sinuun käytetään henkistä väkivaltaa. Millaista siis on henkinen väkivalta, jos et suostu seksiin? Vai onko niin, ettet suostu myöntämään, että väkivalta on myös fyysistä?

Hirvittävää huutoa, raivoamista, nimittelyä, naaman edessä sylki suusta roiskuen karjumista, syyllistämistä, vähättelyä, tavaroiden paiskomista, nukkumisen häiritsemistä. Ja sellaista. Esim.

Ap

Vierailija
55/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap hyvä. Sinun pitää päästä pikaisesti pois tuosta. Tiedän, kun olen itse ollut vähän vastaavanlaisessa suhteessa.

Se irti päästäminen ja lähteminen ei ole helppoa. Minä ainakin pelkäsin tulevaisuutta ilman kumppania ja ylipäätään uutta ja erilaista elämänvaihetta. Samalla tietysti juuri sitä kaipasin; omaa rauhaa, lepoa ja turvaa. 

Minä sain voimaa lähtöön siitä, kun aloin katsella netistä sopivia asuntoja, lukea näiltä keskustelupalstoilta keskusteluja huonoista ihmissuhteista ja siitä, mihin ne pahimmillaan päätyvät. Viimeinen niitti minulle oli, kun tajusin, etten voinut tuossa suhteessa olla lapselleni kunnon äiti. Olin niin kiinni suhteemme ongelmissa, että äitiyteni jäi sivuraiteelle. Oli siis vähintään lapseni takia tehtävä irtiotto.

Lisäksi jos sinulta löytyisi yksikin ystävä tai ammattihenkilö, joka olisi tukenasi, pääset varmasti alkuun. Kun uskallat tehdä ensimmäisen liikkeen, huomaat, miten olosi alkaa pikku hiljaa vapautua.

Paljon voimia ja kannustusta sinulle! Pärjäät varmasti. 

Vierailija
56/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei voi ymmärtää kuin samantapaista kokenut. Se oma mieli on kuin jähmettynyt, järki tietää mitä tehdä mutta ei pysty. En osaa auttaa, olen pahoillani puolestasi. Minä vapauduin kun mies löysi uuden naisen, en tiedä olisinko päässyt ikinä pois suhteesta omin voimin. Mies rikkoi minut niin ettei minusta ollut enää hänellekään iloa. Nyt olen kuin kuori, aivan kuin sisus olisi kuollut vaikka toiminkin niinkuin kuuluu. Voimia sinulle. Toivon että minäkin vielä toivun omaksi itsekseni. 

Vierailija
57/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotasuunnitelma:

Tyhjennät asunnosta sun kamat luotettavan kaverin kanssa salaa, kun mies on varmuudella poissa useamman tunnin.

Mieluiten joku miespuolinenkin mukaan kantamaan ja turvaksi, jos mies sattuiskin tulemaan.

Jätä ne huonekalut tai tavarat, joita et halua tai tarvitse -> muuttaminen käy nopeammin.

Viette kamat ennalta vuokraamaasi varastoon.

Ilmoitat miehelle tekstarilla, että se on lopullinen ero nyt. Tämän ilmoitat sen jälkeen, kun olette poistuneet asunnosta. Tee muuttoilmoitus heti postille osoitteeseen poste restante. Irtisanoudu vuokrasopimuksesta (jos sellainen on).

Otat heti sim kortin irti puhelimestasi ja laitat sisään uuden kortin, jossa on uusi salainen numerosi.

Blokkaat miehen somestasi, whatsapista ym. Poistat turhat yhteiset tutut somesta. Pistä some yksityiseksi ja pidä ainakin parin kuukauden täysi hiljaisuus eli kukaan ei tiedä, mitä teet, missä olet ja milloin.

Muutat väliaikaisesti airnb asuntoon, jonka osoitteen kerrot vain luotettaville kavereille. Airnb asunto mahdollisimman kaukaa miehen asuntoa.

Mieluiten yhteisiin kavereihin, jotka ovat vain moikkaustasolla, niin välit poikki. Heille ei uutta numeroasi.

Annat uuden numerosi vain luotettaville ihmisille.

Airnb asunnossa alat rauhallisesti katsella itsellesi asuntoa. Muista, että kun hommaat asunnon, pistät heti kaikki osoitetietosi salaiseksi. Jos sulla on auto, kirjaudu trafin sivuille ja sielläkin klikkaat tietosi salaiseksi.

Tärkeintä: tarvitset tähän tueksi luotettavan kaverin, joka voi fyysisesti olla sun tukena esim. muutossa.

Jos yrität tehdä eron perinteisen kaavan mukaan kasvotusten, voit päästä hengestäsi tai jos et siitä pääse, niin et kuitenkaan pääse eroon miehestä.

Vierailija
58/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotasuunnitelma:

Tyhjennät asunnosta sun kamat luotettavan kaverin kanssa salaa, kun mies on varmuudella poissa useamman tunnin.

Mieluiten joku miespuolinenkin mukaan kantamaan ja turvaksi, jos mies sattuiskin tulemaan.

Jätä ne huonekalut tai tavarat, joita et halua tai tarvitse -> muuttaminen käy nopeammin.

Viette kamat ennalta vuokraamaasi varastoon.

Ilmoitat miehelle tekstarilla, että se on lopullinen ero nyt. Tämän ilmoitat sen jälkeen, kun olette poistuneet asunnosta. Tee muuttoilmoitus heti postille osoitteeseen poste restante. Irtisanoudu vuokrasopimuksesta (jos sellainen on).

Otat heti sim kortin irti puhelimestasi ja laitat sisään uuden kortin, jossa on uusi salainen numerosi.

Blokkaat miehen somestasi, whatsapista ym. Poistat turhat yhteiset tutut somesta. Pistä some yksityiseksi ja pidä ainakin parin kuukauden täysi hiljaisuus eli kukaan ei tiedä, mitä teet, missä olet ja milloin.

Kirjassa Mangopuun alla mies lähtee lomalle ja nainen muuttaa huonosta suhteesta loman aikana lapsineen pois. 

Vierailija
59/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joskus ihminen etsii itsestään kaikki mahdolliset tekosyyt ettei tarvitsisi muutta sitä mitä nyt on, vaikka se ei ole itselle hyvä juttu. Olen rikki, olen masentunut, rahaton ja sitä ja tätä, mutta mitäs jos kuitenkin....miettisit kenen elämää haluat elää, hänen vai sitten ihan omaasi. Sinun elämä, sinä päätät, koska kukaan muukaan ei voi sitä puolestasi tehdä.

Vierailija
60/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tilanteesi avautuu niin että jotakin taustalla on, masennusta, läheisriippuvuutta?

Kirjoitat elämän suunnan olevan niin että näet siellä itsetuhon.Tuo ei ole terveen mielialan puhelua.

Jos olosi on parisuhteessa niin tukala että et pysty ilman pelkoa juttelemaan asioista niin hakeudu turvakotiin.