Mies ei tue minua kun olen sairaana
Sen sijaan on ilkeä.
Suunnilleen syyllistää minua kuin olisi mun oma vika että olen sairas.
Jos mietin tilanteen toisin päin niin tukisin häntä ja yrittäisin auttaa.
Ei taida perustua rakkaudelle suhde. Tuntuu siltä että jos olen heikoimmillani ja tavallaan hyödyttömämpi niin minulla ei ole mitään arvoa .
Niin huono olo että itkettää.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole flunssasta.
Vaiva on viheliäinen ja aiheuttaa minulle suunnatonta tuskaa päivittäin.
Tilanne on kuitenkin se että saatan parantua jonain päivänä jos oikea hoito löytyy.
Ap
Ja toisaalta, mitä sitten jos olisikin vain flunssa? Edellisessä suhteentyngässäni eropäätökseen vaikutti vahvasti se, miten toinen käyttäytyi kun tulin kipeäksi. Vaikkei ollut kuumeflunssaa vakavampaa, niin olo oli tietty kurja. Mutta ei toinen kysellyt vointeja, ei mitään. Oli vain tyylillä "kattellaan sitten kun oot terve". Ja puolittain radiohiljaisuus, vastasi kyllä jos itse jotain laitoin, muttei itse mitään laittanut.
Ei nyt kädestä tarvitse olla pitämässä, mutta itse jos toisesta välitän, niin kyselen vointeja ja että tarvitseeko jotain jne. Enkä niin, että ignooraan toisen siihen asti kunnes tämä on taas terve.
Vierailija kirjoitti:
Olin mökillä toipumassa syöpähoidosta kun mies laittoi kännissä viestin: pitääkö tässä mennä vieraisiin kun ei vaimo enää anna pillua?
Mä sairastin syövän yksinäni, koska mies jonka kanssa 10 v avioliitto takana totesi ettei halua elää tällaista elämää. Lähti siis tiehensä heti syöpädiagnoosini jälkeen. Toisaalta olisi voinut käydä huonomminkin. Jos en olisi sairastanut en ehkä olisi tajunnut minkä heikon idiootin kanssa elän. Nyt on kaikki hyvin, elän hyvää ja tervettä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on miehille tyypillistä käytöstä. Sairastin itse viime vuonna syövän ja monet sairaalassa tavatut kohtalotoverit kertoivat että mies oli jättänyt kun oli kuullut syöpädiagnoosista. Älä siis koskaan turvaudu mieheen.
Avioeron todennäköisyys nousee 90% jos nainen sairastuu vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin mökillä toipumassa syöpähoidosta kun mies laittoi kännissä viestin: pitääkö tässä mennä vieraisiin kun ei vaimo enää anna pillua?
Naiset ovat vielä kamalampia jos miehellä on jokin perussairaus. Koettu on.
Tyhmyys ja lorvikatarri perussairauksina?
todistit heti hänen kommentin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sairastin syövän yksinäni, koska mies jonka kanssa 10 v avioliitto takana totesi ettei halua elää tällaista elämää. Lähti siis tiehensä heti syöpädiagnoosini jälkeen. Toisaalta olisi voinut käydä huonomminkin. Jos en olisi sairastanut en ehkä olisi tajunnut minkä heikon idiootin kanssa elän. Nyt on kaikki hyvin, elän hyvää ja tervettä elämää.
Plot twist: mies joutui rappiolle ja kuoli sydäriin 2 vuoden päästä. Heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plot twist: mies joutui rappiolle ja kuoli sydäriin 2 vuoden päästä. Heh heh.
Toivottavasti.
Se on valitettavan yleistä tilastojen valossa, että miehet ovat herkempiä ottamaan eron jos kumppani sairastuu vakavasti.
Itse veikkaisin tämän johtuvan osin siitä, että miehiä ei kasvateta käsittelemään ja näyttämään tunteita, jolloin niitä on vaikea kohdata, ja helpompi on poistua tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Se on valitettavan yleistä tilastojen valossa, että miehet ovat herkempiä ottamaan eron jos kumppani sairastuu vakavasti.
Itse veikkaisin tämän johtuvan osin siitä, että miehiä ei kasvateta käsittelemään ja näyttämään tunteita, jolloin niitä on vaikea kohdata, ja helpompi on poistua tilanteesta.
Miehet ovat vaan itsekkäämpiä eivätkä häpeä ratkaisujaan.
Ei tuommoset jotka kohtelee naista huonosti ole miehiä.
Terve aikuinen huolehtii sairastuneesta puolisostaan.
Terveessä suhteessa toimitaan niin.
Taasko oot ahminu herkkuja viikon ja nyt ripuli niinku joka ikinen viikonloppu?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuommoset jotka kohtelee naista huonosti ole miehiä.
Terve aikuinen huolehtii sairastuneesta puolisostaan.
Terveessä suhteessa toimitaan niin.
Terveessä suhteessa huolehditaan, mutta osalle miehistä nainen on edelleen kodinhoitaja. Kun tilanne käy epämiellyttäväksi tai vaikeaksi, niin äijä vaihtaa maisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on miehille tyypillistä käytöstä. Sairastin itse viime vuonna syövän ja monet sairaalassa tavatut kohtalotoverit kertoivat että mies oli jättänyt kun oli kuullut syöpädiagnoosista. Älä siis koskaan turvaudu mieheen.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan sukupuoli ei ole perusluonteeltaan toista itsekkäämpi. Mutta miehiä kasvatetaan tietynlaiseen tunnekylmyyteen ja kilpailuun, siinä missä tyttöjen/naisten kasvatuksessa korostetaan huomaavaisuutta ja hoivaviettiä. Se, miten paljon kasvatus kenessäkin näkyy on yksilöllistä, mutta eivät nämä asiat missään tyhjiössä tapahdu. Tämä ei tietenkään poista sitä, että tuntuu todella halpamaiselta, jos kumppani on valmis heittämään sairastumisen vuoksi pitkän suhteen roskiin kun ei kestä kohdata omia tai kumppanin tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Nainen herkästi ajattelee, että miesparka ei vain osaa käsitellä tunteitaan, koska ei voisi itse ikinä kuvitella olevansa niin itsekäs ja häpeämätön. Mutta sellaisia miehet monesti ovat. Ei meidän naisten kannata yrittää pehmittää miesten tekosia, vaikka se helpottaisi varmasti omaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ikisinkkuna rakkaudesta haaveilijana täytyypä lakata kuvittelemasta, että sitä rakkautta ainakaan mieheltä saisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan sukupuoli ei ole perusluonteeltaan toista itsekkäämpi. Mutta miehiä kasvatetaan tietynlaiseen tunnekylmyyteen ja kilpailuun, siinä missä tyttöjen/naisten kasvatuksessa korostetaan huomaavaisuutta ja hoivaviettiä. Se, miten paljon kasvatus kenessäkin näkyy on yksilöllistä, mutta eivät nämä asiat missään tyhjiössä tapahdu. Tämä ei tietenkään poista sitä, että tuntuu todella
No ei kyllä todellakaan millään kasvatuksella selity. Jos tarkastelet ryhmää miehiä ja naisia, niin tasan on eri meno.
Pyysin kerran kumppania pitämään mua vähän hyvänä, kun olin kipeä. Ihan siis tavan flunssassa, mutta olo oli kurja. Hän katsoi tarpeelliseksi sanoa: "Hah, aikuista ihmistä." Muistin tämän, kun hän seuraavan kerran krapulassa halusi hoivaa ja sanoin samat sanat, sekä läksin kotiini. Meille ei tule yhteistä kotia, kukin voi tykönään miettiä miksi. En luota enää yhteenkään mieheen, oma apu paras apu.
Minä satutin kerran jalkani ja jouduin köpöttelemään kepeillä pari kuukautta. Onneksi ei tarvinnut alkaa lumia kolaamaan, kun sattui normaalia vähälumisempi jakso ja sain ruuat kannettua jotenkuten reppuselässä lähikaupasta. Mutta voi prkl kun miehellä pätkähti delirium pahimmillaan päälle, niin sitten olisi pitänyt voivotella ja silittää otsaa...Onneksi ei ole sitä riesaa enää vaivoina.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat keskimäärin todella itsekkäitä.
*ihmiset
Tyhmyys ja lorvikatarri perussairauksina?