Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 50 minuutin työmatka suuntaansa kaupungissa liian pitkä?

Vierailija
18.10.2025 |

Mielestäni maksimissaan 30 minsaa saisi olla. Ei ole mahdollisuutta etätyöhön.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma työmatka julkisilla 55 minuuttia, omalla autolla alle 20min. Ja tämä pääkaupunkiseudulla.

Tunti ylimääräistä julkisilla. En kyllä viittis, ei pääse edes palkoille.

Vierailija
62/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei huomaa laskea kuinka paljon se on pois omasta ajasta. 8.5h töissä ja siihen melken 2h matkoihin joka työpäivä. Se on paljon vuodessa. Vuorokausikin lyhynee ettei siinä paljon ehdi päivässä tekemään.

Lähden viideltä aamulla töihin ja pääsen kahdelta. Kolmelta kotona ja lapsi hoidosta. Paljon kerkiää tekemään. ehkä sun vaan pitäis herätä aiemmin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ainakin minulle. Olen tehnyt etätöitä jo kuusi vuotta. Laskujeni mukaan olen säästänyt 750 tuntia työmatkailusta, matkakuluissa olen säästänyt jo tuhansia euroja. Olen saanut joka vuosi myös työhuonevähennyksen verotuksessa täysimääräisenä.

Olen tehnyt etätöitä vuodesta 2006. Aivan ehdoton juttu, muuten pitäisi ajaa pari tuntia päivässä. Säästyneen ajan voi käyttää fiksumminkin, vaikka kuntoiluun ja opiskeluun.

Tai palstailuun. 

Vierailija
64/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei huomaa laskea kuinka paljon se on pois omasta ajasta. 8.5h töissä ja siihen melken 2h matkoihin joka työpäivä. Se on paljon vuodessa. Vuorokausikin lyhynee ettei siinä paljon ehdi päivässä tekemään.

Lähden viideltä aamulla töihin ja pääsen kahdelta. Kolmelta kotona ja lapsi hoidosta. Paljon kerkiää tekemään. ehkä sun vaan pitäis herätä aiemmin? 

Elämänlaatu heikkenisi niin paljon noin aikaisilla heräämisillä, ettei missään olisi enää mitään järkeä. Eläisin zombiena. 

Vierailija
65/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavallako saa päiviin lisää tunteja? Vihje: Ei saa. 

Vierailija
66/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljin monta vuotta n. 1.5 h suuntaansa eli 3 h päivässä, sitten hain vielä lapsen hoidosta. Bussi-juna-bussi ja kävely. Busseissa ja junassa pystyi hyvin lukemaan eli opiskelin työn ohessa tutkinnon ja suurimman osan tentteihin luin juuri työmatkoilla eli käytin hyväksi tuon ajan. Hemmetin raskastahan tuo oli, mutta 'palkitsi' myöhemmin eli sain tutkinnon valmiiksi, paremman työpaikan, muutimme toiseen asuntoon ja työmatkakin lyhenin 1 h päivässä (30 min + 30 min). Eli matkalla voi yrittää tehdä jotain hyödyllistä?

Mä myös olen huomannut niitä jotka apaattisena vaan istuvat paikoillaan. Minä siis se joka kuuntelee äänikirjoja, useimmiten englanniksi niin kielitaito karttuu ihan vahingossa. Sitten vieressä istuu ihminen joka tuijottaa vain ikkunasta ulos ja vuodesta toiseen tuhlaa elämästään 1,5 tuntia vain olemiseen. 

Voihan olla, että se ihminen tekee jotain järkevää niinä tunteina, kun sinä olet Vauvalla.

Vierailija
67/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ainakin minulle. Olen tehnyt etätöitä jo kuusi vuotta. Laskujeni mukaan olen säästänyt 750 tuntia työmatkailusta, matkakuluissa olen säästänyt jo tuhansia euroja. Olen saanut joka vuosi myös työhuonevähennyksen verotuksessa täysimääräisenä.

Olen tehnyt etätöitä vuodesta 2006. Aivan ehdoton juttu, muuten pitäisi ajaa pari tuntia päivässä. Säästyneen ajan voi käyttää fiksumminkin, vaikka kuntoiluun ja opiskeluun.

Tai palstailuun. 

No mihin haluaa. Tänään ei ole työpäivä. Yksi hyvä juttu tuossa kotitoimistossa on, että ehtii tekemään myös oikeaa ruokaa töiden jälkeen ja käyttämään lapsia lätkäharkoissa ja ratsastamassa, ei tarvitse aina isovanhempia pyytää. Kaksi tuntia  päivässä omaa aikaa on noinkolmasosa lisää arkipäivän vapaa- aikaan.

Vierailija
68/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Itselläni oli, ja tosi väsyttävää, piti vaihtaa kulkuvälinettäkin, ettei pystynyt rentoutumaan. Aika usein bussi talvella myöhässä.

Vaihdoin töitä ja nyt muutama kilsa, kuljen pyörällä kunnes maa jäätyy

Vierailija
69/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lle 50 minuuttia pitempi aika, jos asuu kaupungissa kuin maaseudulla?

Maaseudulla 50 minuutissa menee huomattavasti pidemmän matkan kuin kaupungissa. Kaupungissa julkisilla 50 minuutin matka on helposti tehtävissä jopa fillarilla, jolloin ei tarvitse erikseen lähteä töiden jälkeen lenkille... Tai maaseudulla 50minuutin matka julkisilla on todennäköisesti ainakin lähes 50minuutin matka autolla, lisäksi jos on mahdollista käyttää julkisia, ei saa työmatkavähennystä auton vaan julkisen mukaan. Maaseudulla tuolla matkalla jo huomattava ero.

Vierailija
70/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelta ovelle siirtymineen ja vaihtoineen aika realistinen.//helsinkiläinen

Vierailija
71/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljin monta vuotta n. 1.5 h suuntaansa eli 3 h päivässä, sitten hain vielä lapsen hoidosta. Bussi-juna-bussi ja kävely. Busseissa ja junassa pystyi hyvin lukemaan eli opiskelin työn ohessa tutkinnon ja suurimman osan tentteihin luin juuri työmatkoilla eli käytin hyväksi tuon ajan. 

Kaikki eivät pysty lukemaan liikkuvassa liikennevälineessä ilman pahoinvointia ja itse en ainakaan rupeaisi syömään joka päivä pahoinvointilääkkeitä siksi, että voisin opiskella bussissa. 

Vierailija
72/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla 50 minuutissa menee huomattavasti pidemmän matkan kuin kaupungissa. 

Mitä sillä matkalla on väliä? Jos maalla joutuu ajamaan autolla 50 min, on se ihan yhtä ärsyttävää kuin 50 min kaupungissa julkisilla. Tietysti on niitä, jotka tykkää ajella autoa, mutta se on sitten toinen keskustelu. 

Vierailija
73/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali. Mulla menee julkisilla 1-1,5 h päivittäin mennen tullen. 

Vierailija
74/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljin monta vuotta n. 1.5 h suuntaansa eli 3 h päivässä, sitten hain vielä lapsen hoidosta. Bussi-juna-bussi ja kävely. Busseissa ja junassa pystyi hyvin lukemaan eli opiskelin työn ohessa tutkinnon ja suurimman osan tentteihin luin juuri työmatkoilla eli käytin hyväksi tuon ajan. Hemmetin raskastahan tuo oli, mutta 'palkitsi' myöhemmin eli sain tutkinnon valmiiksi, paremman työpaikan, muutimme toiseen asuntoon ja työmatkakin lyhenin 1 h päivässä (30 min + 30 min). Eli matkalla voi yrittää tehdä jotain hyödyllistä?

Mä myös olen huomannut niitä jotka apaattisena vaan istuvat paikoillaan. Minä siis se joka kuuntelee äänikirjoja, useimmiten englanniksi niin kielitaito karttuu ihan vahingossa. Sitten vieressä istuu ihminen joka tuijottaa vain ikkunasta ulos ja vuodesta toiseen tuhlaa elämästään 1,5 tuntia vain olemiseen. 

Makunsa kai kullakin, mutta itse en taas ymmärrä tyyppejä, jotka koko ajan säätävät jotain puhemilla dösässä ja junassakin. Hetkeäkään ei voi hengähtää? Itse kyllä tykkään vain istuskella rauhaksiin dösä- ja junamatkat.

Vierailija
75/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljin monta vuotta n. 1.5 h suuntaansa eli 3 h päivässä, sitten hain vielä lapsen hoidosta. Bussi-juna-bussi ja kävely. Busseissa ja junassa pystyi hyvin lukemaan eli opiskelin työn ohessa tutkinnon ja suurimman osan tentteihin luin juuri työmatkoilla eli käytin hyväksi tuon ajan. 

Ilman muuta kannattaa opiskella sen verran ettei tarvitse julkisilla kulkea.

Vierailija
76/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se 50 minuuttia on ajassa mitattuna sitten maalla, kun tässä kysytään onko se paljon kaupungissa?

Vierailija
77/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla 50 minuutissa menee huomattavasti pidemmän matkan kuin kaupungissa. Kaupungissa julkisilla 50 minuutin matka on helposti tehtävissä jopa fillarilla, jolloin ei tarvitse erikseen lähteä töiden jälkeen lenkille... 

Otetaan Reittioppaasta vaikka matka Tammistosta Roihuvuoreen. Matka-aika 40-50 min riippuen busseista. Pyörällä 50 min. Eivätkä kaikki edes pysty ajamaan tuota matkaa noin nopeasti, saati että työpaikalla olisi pukuhuonetta suihkuineen. 

Vierailija
78/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ellei halua istua kovassa pissihädässä bussissa 2h. Edestakainen matka. Pakkasella vielä odottelua ja kävely. Auto joillakin.

Kannattaa hankkia sellainen asunto ja työpaikka, joissa on vessa. Voi hoitaa vessakäynnin ennen töihin/kotiin lähtöä

Vierailija
79/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan omaa aikaa vaikka istut bussissa. Tee jotain järkevää se aika sitten jos tuntuu, että aika menee hukkaan. Mistä tekemisestä se on pois se aika? 

Vierailija
80/94 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta kannattaa opiskella sen verran ettei tarvitse julkisilla kulkea.

Ajaminen on niin ärsyttävää junnaamista isoissa kaupungeissa, että mieluummin kuljen julkisilla. Ja tulee halvemmaksikin. Pitkät välimatkat isoilla teillä.on mukavampi kulkea omalla autolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan