Miehelle lapsuudenperhe on tärkeämpi
Miehelleni lapsuudenperhe on hänelle kaikkein tärkein, minä tulen toisena. Hän näki perhettään aika vasta ja palatessaan takaisin kotiin, sanoi että nyt on "paluu tylsään arkeen". Hänen perhe asuu aika kaukana eivätkä voi nähdä usein.
Aina sanoo että tuntee olonsa paremmaksi kun on soitellut perheelleen. Minullekin sanoo, että minun pitäisi muuttaa lähemmäs perhettäni niin tuntisin oloni paremmaksi.
Jotenkin tämä nyt hiertää. En tiedä onko vika minussa kun ajattelen näin. Onko lapsuudenperhe todella se tärkein vai se perhe mitä on itse rakentamassa? Lapsia meillä ei vielä ole.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Miehelle perhe on pysyvä ja pysyy koko elämän niin kuin ystävätkin. Nainen on vain tilapäistä kun nainen tuhoaa sen suhteen aivan varmasti siinä vaiheessa kun naiseltakin vaadittaisiin panostamista suhteeseen kun nainen haluaa vain vaatia suhteelta mutta ei ruo mitään suhteelle
Vain silloin, kun anoppi, appi tai se miehen sisko on miehen tuollaisilla ajatuksilla aivopessyt.
Narsisti rajoittaa läheisensä ihmissuhteita, jopa eristää , kontrolloi työaikanakin. Jokaisella kai työkaverina mies jonka vaimo soittaa ja viestii monta kertaa päivässä.
Entinen "keskus" näitä myös muisteli jouluna kun nähtiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla puoliso menee kaiken edelle.
Tämä. Tosiasiassajan puoluson pitäisi mennä myös lasten edelle. Se luo lapsille turvallisen kodin
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla miehesi, mutta olen nainen. Lapsuudenperheeni on minulle kaikkein tärkein, omaa verta. Sen verran alkukantainen olen ajatusmaailmastani, että perhe tulee aina ensin. Jos lapsia minulle siunaantuu, niin silloin varmasti myös ajatusmaailmani muuttuu. Silloin se lapsi on tärkeintä maailmassani. Nöin ainakin luulen ja uskon käyvän.
Lisäänny sitten isäsi/äitisi kanssa, kun he kerran ovat elämäsi tärkeimmät ihmiset.
Lapsuus ja lapsuuden perhe jätetään taakse kun kasvetaan aikuiseksi.
Aikuisena rakennetaan omaa perhettä. Ei eletä enää lapsuutta.
Sinuna jättäisin tuon lapsen elämään lapsuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuus ja lapsuuden perhe jätetään taakse kun kasvetaan aikuiseksi.
Aikuisena rakennetaan omaa perhettä. Ei eletä enää lapsuutta.
Sinuna jättäisin tuon lapsen elämään lapsuuttaan.
Olen aina ihmetellyt perheiden hinkua lapsuudenkoteihinsa jouluna ja juhlapyhinä. Kyllä naisissa löytyy psljon samaa lapsellisuutta; oikea joulu on vain vanhempien luona, omille lapsille ei haluta kotijoulua järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisi tilanne, että pitäisi valita lapsuudenperheen ja puolison välillä, valitsisin yhtään epäröimättä lapsuudenperheen.
Näin ne tilanteet voivat olla erilaisia. Jos saisin valita tuikituntemattomien ja lapsuudenperheeni välillä, valitsisin tuntemattomat silmääkään räpäyttämättä. Ei voisi sattua huonompaa valintaa, ei sitten millään.
Lämpimät ja läheiset välit lapsuuden perheeseen eivät sisällä puolison dissaamista, varsinkin kun se on toistuvaa ja kaavamaista. Sitä ei voi selitellä ja silitellä puolison ymmärryksen puutteella tai riidanhakuisuutena. Kyllä se ongelma on siellä ap:n miehen ja hänen perheensä keskinäisissä suhteissa. T: Aiemmin kommentoinut
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät ja läheiset välit lapsuuden perheeseen eivät sisällä puolison dissaamista, varsinkin kun se on toistuvaa ja kaavamaista. Sitä ei voi selitellä ja silitellä puolison ymmärryksen puutteella tai riidanhakuisuutena. Kyllä se ongelma on siellä ap:n miehen ja hänen perheensä keskinäisissä suhteissa. T: Aiemmin kommentoinut
Moni nainen sanoo täälläkin, miehen vanhempien tai suvun luo en mene. Kuka silloin dissaa ketä? Ja täällä naiset hyväksyvät tämän narsistisen tavan hallita miestään eli sitten kiukutellaan ihan netissä jos mies mener ykdin vanhemmillaan käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen sanoo täälläkin, miehen vanhempien tai suvun luo en mene. Kuka silloin dissaa ketä? Ja täällä naiset hyväksyvät tämän narsistisen tavan hallita miestään eli sitten kiukutellaan ihan netissä jos mies mener ykdin vanhemmillaan käymään.
Mitä ne naiset ovat sanoneet syyksi, että eivät halua mennä miehen suvun luo? Kerro muutama esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne naiset ovat sanoneet syyksi, että eivät halua mennä miehen suvun luo? Kerro muutama esimerkki.
Miehen vanemmista ei pidetä. Niillä on 70-lukulaiset huonekalut ja ahdasta ja köyhää. Ruuat huonoja/makeita/rasvaisia/ eivät osaa puhua älykläitä juuri minun alastani ja työstäni. Höpöttävät typeriä ruukkukukista ja kalastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole vielä kasvanut aikuisesi ja irtautunut vanhemmistaan. Ei ole hyvä kasvualusta.
Tunnen ihmisen jonka vanhemmat on kuolleet tämän ollessa teini ja vielä aikuisenakin on ihan kiinni vanhemmissaan.
Lapsena ja nuorena orvoksi jääneillä vissiin yleistä, on vaan se aina lapsekomainen suhde vanhempiin. Vaikka isovanhempien tai muut sukulaiset olisi olleet huoltajina ja sosiaaliviranomaiset olleet mukana tarkkailemassa sijoituksen sujumista.
Lapsena orvoksi jääneen eksän tärkein jouluhomma oli vanhempien haudalla käyminen. Tämä olisi tarkoittanut muutaman tunnin autossa istumista jouluaattona. Sitten itki ja raivasi kun en halunnut lähteä mukaan.
No tuossa olisit
Miten tuossa olisi voinut joustaa? Ajaa vain puoli tuntia lähimmälle hautausmaalle? En kyllä itsekään haluaisi istua tuntikausia autossa jouluaattona pelkästään haudoilla käymisen takia.
Mitä narsistista siinä on ap:n puolelta jos hän saa haukut kun mies tulee vanhemmiltaan? Jos nyt vaikka opettelisit ensin kirjoittamaan ennen kuin alat muita syyttelemään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä narsistista siinä on ap:n puolelta jos hän saa haukut kun mies tulee vanhemmiltaan? Jos nyt vaikka opettelisit ensin kirjoittamaan ennen kuin alat muita syyttelemään?
Hänhän ei hyväksy miehensä yhteydenpitoa sukuunsa. Mies puolustautuu, pidä itekkii sukuus yhteyttä.
Kovin narsistisia ja hallitsevia kirjoituksia täällä on aviomiehistä. He olkoot kutem vaimo tahtoo tai sit haukutaan mammanpojiksi. Jotain ristiriitaa tuo nimittely kun itse tahdotaan alistaa mies omaksi mammanpojuksi.
Sanoisin, että yleisempää on naisten katkematon napanuora ätiinsä. Tunnen aikusia viisikymppisiä naisia, jotka soittavat äidilleen parin tunnin välein oli asiaa tai ei. Tehneet niin koko aikuisuuden, siitä lähtien kun kännykät tuli.
Yhdenkin äti valittaa muille sukulaisilleen ja ystävilleen, että aina se tytär soittaa ja pitää vastata ja keskeyttää muu tekeminen. Tytär soittaa, vaikka hyvin tietää äidillään olevan vieraita tai olevan kyläilemässä.
Sama tytär repii pelihousunsa ja suutttuu, jos oma miehensä joskus harvoin soittelee oman äitissä kanssa.
Muistan, kun tavattiin mieheni kanssa, automaattisesti sanoin mennään pääsiäisenä heille, äitienpäivänä jne. Jouluna mies epäröi, sanoin minä menen tänne, tule jos tulet.
Kun saimme esiklisen, aloimme tekemään omia suunnitelmia. Nykyään kaikki tulee meille
Mihinkähän miehesi pyrkii ikävällä ilmaisullaan paluusta tylsään arkeen? Ei arki ainakaan paremmaksi muutu tällaisten tokaisujen jälkeen. Muuten olen sitä mieltä, että hänen sukulaisvierailunsa antavat sinulle enemmän vapautta ja mahdollisuuksia suunnitella omia menojasi ja harrastuksiasi. Rasittava olisi mies, jolle olisit ainoa mielenkiinnon kohde, aina jaloissa pyörimässä ja joutuisit sopeutumaan hänen odotuksiinsa, vaikka et niin kiinnostunut olisikaan. Tämä on kai se yleisempi tilanne. Näkökulmaa vaihtamalla kaikki muuttuu itsellesi hyväksi.
Ap hyväksyy yhteydenpidon sukuun mutta ei haukkumista ja naljailua. Ap:n välit omaan sukuun ovat ok ja se riittää. Mies tässä pyrkii lisäksi ohjailemaan ap:n käytöstä. Se että ei suostu vinksahtaneen perhedynamiikan pelinappulaksi on tervettä. Se pitäisi "itekkii" ymmärtää.
Ap. Lapsia ei kannata liittoon hankkiakaan. Ap joutuu olemaan sit mustasukkainen vielä miehen puoleisille isovanhemmille ym jos mies veisi niitä joskus mummoa tapaamaan.
Nainen kyllästyy, koska mies elää lapsuudenperheensä kanssa ja nainen ei elä edes omaa elämäänsä muiden puuttuessa siihenkin. Mies ei tietenkään ymmärrä olla naisen rinnalla ja puolustaa. Tästä niitä eroja syntyy.