Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko äitisi teille

Vierailija
17.10.2025 |

asumaan hetkeksi jos hän tulisi kipeäksi? 

Mä olen varmaan ilkeä, mutta mä en ottaisi. Pari päivää voisi mennä mutta ei pitempään.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vanhukset eivät lue näitä kaameita raakalasmaisia palstoja!

Kuinka ihmisistä on tullut ihan kamalia, mistä tämä kaikki oikein kumpuaa?

Mistä tämä kertoo?

Ei äiti mikään hyvä äiti ollut. Todella itsekäs oli monessa suhteessa ja aiheutti pahaa. Lapsuuteni ja nuoruuteni oli kamalaa. 

Vierailija
22/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni ottaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin toki. Aika kylmä ja katkera palstamamma saa olla, jos ei äitiään auta ja hoida. Ja heitähän täällä riittää.

Äitini on nepsy sivuoirein. Hän ei välttämättä ole siinä henkisessä kunnossa, että häntä jaksaa. 

En myöskään osaa hoitaa perusvalvoja kummempia sairauksia. 

Vierailija
24/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on puoliso joka pitää hänestä huolen. Tuskin hän edes tahtoisi meille ahtaaseen kaksioon.

Vierailija
25/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilaa. Asumme pienessä asunnossa. Äitini on ihan kiva mutta päivän jälkeen alkaa käymään hermoille. Eri asia olisi jos olisi iso asunto, sitten tietysti ottaisin. 

Vierailija
26/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vanhukset eivät lue näitä kaameita raakalasmaisia palstoja!

Kuinka ihmisistä on tullut ihan kamalia, mistä tämä kaikki oikein kumpuaa?

Mistä tämä kertoo?

Siitä, että osa kommentoijista -moralistit- ei ymmärrä eikä yritä ymmärtää aihetta. 

Vierailija
27/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule muistisairas äitini kotiimme sekoilemaan. Lääkitystä on rukattu eikä hän ilmeisesti näe ja kuule niin pahoja harhoja kuin aiemmin. Mutta on levoton ja kuljeksii asunnossa pitkin öitä valvottaen isäänikin. Lisäksi kaatuilee jatkuvasti ja tarvitaan ulkopuolista apua ylös nostamiseen. Samalla tosin aina murtuu luita ja lähtee hampaita. Isä hoitaa ja päivittäin käy hoitaja, joka huolehtii aamupesut ja lääkkeenotot.

Vierailija
28/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että on moni näköjään aika empatiakyvytön. Ovatko nämä niitä jotka jopa haukkuvat ja sättivät iäkkäitä vanhempia ja heidän mielipiteitään asioista, eivät näe minkäänlaista kykyä ajatella asioita niillä silmillä millä vanhempansa näkevät.

Enemmistö vastaajista sanoi että ottaisi? Miten se on empatiakyvytöntä?

Tää on itse joku juoksuttava lokki.

Vierailija
29/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin toki. Aika kylmä ja katkera palstamamma saa olla, jos ei äitiään auta ja hoida. Ja heitähän täällä riittää.

Meillä kyse olisi siitä, että äiti ei haluaisi lähteä kotoaan. Meidän asunto on kaksio, joten ei täällä olisi äidin mielestä tarpeeksi tilaakaan. Mieskään ei tykkäisi äidin määräilystä esimerkiksi nukkuma-aikojen suhteen.

Vierailija
30/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sinä et nyt huomaa seikkaa että jos joku ei pysty/kykene syystä tai toisesta ottamaan äitiään kotiinsa niin ei tee hänestä kylmää eikä katkeraa ihan noin vaan.

Katselet kenties maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi.

Itse ottaisin mutta enää en voi.Äiti on jo Taivaan kodissa.

Vierailija
31/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että on moni näköjään aika empatiakyvytön. Ovatko nämä niitä jotka jopa haukkuvat ja sättivät iäkkäitä vanhempia ja heidän mielipiteitään asioista, eivät näe minkäänlaista kykyä ajatella asioita niillä silmillä millä vanhempansa näkevät.

Minut heitettiin aikoinaan kotoa pihalle, joten sattuneesta syystä en ole heidän suhteen oikein jaksava. Minulle oli kylmää kyytiä, kun talvipakkasella jouduin asunnottomaksi. Sori, kun en vielä ole antanut anteeksi.

Vierailija
32/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se äiti itse on kylmä ja katkera? Tai vaikeasti muistisairas. Herttaiset mummelit tietenkin hoidetaan.

Vierailija
33/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika haastavaa olisi kun kuoli jo ennen eläkeikää kuten monet Suomessa kuolevat...

Vierailija
34/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi ottaa, kun on pari metriä multaa päällä, mutta en ottaisi elävänäkään.

Vierailija
35/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti joutui sairaalaan ja oli isän omaishoitaja. Muutin takaisin vanhempieni luo siksi aikaa että asiat selvisi. Otin pienimmät lapsenikin mukaan. Isommat koululaiset jäi isänsä kanssa.

Vierailija
36/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se äiti itse on kylmä ja katkera? Tai vaikeasti muistisairas. Herttaiset mummelit tietenkin hoidetaan.

Onko äiti työikäinen flunssassa vai 97-vuotias muistisairas, jolla esim vaipat? Pikkuisen erilaiset tilanteet ja hoidon tarve. 

Vierailija
37/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran erehdyin. Oli elinkautinen lähellä...

Vierailija
38/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äiti työikäinen flunssassa vai 97-vuotias muistisairas, jolla esim vaipat? Pikkuisen erilaiset tilanteet ja hoidon tarve. 

Tuskin työikäinen flunssassa oleva tarvitsee sellaista hoitoa, että pitäisi päästä tartuttamaan tauti vielä jonkun toisen perheeseen. 

Vierailija
39/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani totesivat samana päivänä kun päätin peruskouluni että hanki kämppä, sun elatus on nyt hoidettu ja tuossa on ovi. No lähdin hetkeksi kaverin nurkkiin kunnes sain työn ja kämpän hankittua. Makselin sitten kaverille kiitoksena pikku hiljaa tästä palveluksesta "jälki vuokraa", vaikkei meinannut suostua ottamaan rahoja vastaan. Minä kuitenkin tahdoin korvata avun, olisinhan ilman häntä päätynyt joko kadulle tai ties mihin laitokseen vangiksi sossun toimesta. Kun sitten isäni kuoli ja äitini vaati minua järjestelemään itselleen halvemman asunnon kun ei ollut enään varaa siinä yhteisessä asua, niin mitä luulette minun tehneen? Totesin eukolle että itse tuossa tilanteessa olleena tiedän hyvin kuinka ikävää se on, joten otan osaa ja ei muuta kun hyvää jatkoa. En tiedä kuka auttoi, vai auttoiko itse itseään mutta asuu nykyään jossain kaupungin neukkukuutiossa. Jos se tuohon ovelle ilmestyisi apua anelemaan voisin auttaa sen verran että googlaisin hänelle sossun numeron ja käskisin soittaa sinne. 

Vierailija
40/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää korkeintaan. Tykkään olla omissa oloissani ja rauhassa, mutta kun äiti puhua pälpättää kokoajan niin en jaksaisi.

Ilkeä hän ei ole.