Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko äitisi teille

Vierailija
17.10.2025 |

asumaan hetkeksi jos hän tulisi kipeäksi? 

Mä olen varmaan ilkeä, mutta mä en ottaisi. Pari päivää voisi mennä mutta ei pitempään.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ottaisin. En usko että kukaan meistä jaksaisi. Parikin päivää ottaisi koville.

Vierailija
2/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, hän on aina tervetullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin toki. Aika kylmä ja katkera palstamamma saa olla, jos ei äitiään auta ja hoida. Ja heitähän täällä riittää.

Vierailija
4/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toki, jos hänen miehensä ei pystyisi häntä hoitamaan tuota aikaa.

Vierailija
5/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten on kipeä. Tarttuvaa tautia en halua. Enkä ole kokoajan kotona kun töissä pitää käydä. Tietyissä asioissa sairaala on parempi.

Vierailija
6/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, toki, toki, toki ... mutta jooooo .... 

Vierailija
7/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin toki. Aika kylmä ja katkera palstamamma saa olla, jos ei äitiään auta ja hoida. Ja heitähän täällä riittää.

Minä lomitan äitiä, hoitamalla isää. 

Vierailija
8/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vanhukset eivät lue näitä kaameita raakalasmaisia palstoja!

Kuinka ihmisistä on tullut ihan kamalia, mistä tämä kaikki oikein kumpuaa?

Mistä tämä kertoo?

Vierailija
9/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että on moni näköjään aika empatiakyvytön. Ovatko nämä niitä jotka jopa haukkuvat ja sättivät iäkkäitä vanhempia ja heidän mielipiteitään asioista, eivät näe minkäänlaista kykyä ajatella asioita niillä silmillä millä vanhempansa näkevät.

Vierailija
10/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että on moni näköjään aika empatiakyvytön. Ovatko nämä niitä jotka jopa haukkuvat ja sättivät iäkkäitä vanhempia ja heidän mielipiteitään asioista, eivät näe minkäänlaista kykyä ajatella asioita niillä silmillä millä vanhempansa näkevät.

Enemmistö vastaajista sanoi että ottaisi? Miten se on empatiakyvytöntä?

Vierailija
11/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ottaisin, ja olen ottanutkin.

Vierailija
12/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli käsi kipsissä kun luu meni poikki, pääsin sairaalasta himaan ja pyysin täysin tapojeni vastaisesti josko mutsi voisi tulla tiskaamaan muutaman astian pois. 16 vuotiaana kun himasta lähdin niin tämä oli ensimmäinen kerta kun häneltä mihinkään apua pyysin, ikää taisi tuolloin olla n. 20 vuotta. Mulle sattui siis liukastuminen kauppareissulla, kotona ei tiskikonetta ja sen päivän astiat olin laittanut likoamaan lähtiessä, ei niitä montaa olisi ollut. Hän oli kotini vieressä töissä ja ajattelin josko olisi töiden jälkeen voinut jeesata tässä muutaman minuutin hommassa. Totesi että soita jollekkin kaverillesi, hänellä on tiskikone ja hän ei käsin tiskaa. No soitin ja kaveri kävi auttmassa. Mitäpä lottoat auttaisinko häntä yhtään missään asiassa? En, en todellakaan ole autellut, enkä taatusti tule auttamaan. Soitelkoot kavereillensa. Tämän olen myös joka kerta todennut kun jos on kehdnnut edes kysyä. 

Vierailija
13/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko maksimissaan voisin ottaa.

En myöskään odota että mun lapset hoitaa mua kun tulen vanhaksi.

Vierailija
14/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. 

Vierailija
15/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Täällä on muita vaihtoehtoja runsaasti ja suvulla vierashuone. Ehkä onnekas tilanne. 

Vierailija
16/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jopa asuin äitini kanssa hänen viimeiset vuodet eikä se niin kamalaa ollut ja helpommalla pääsin, kun oltiin saman katon alla kuin jos minun olisi tarvinut juosta kahden huushollin välillä ja ylläpitää kahta asuntoa. Pystyin käymään töissäkin joskin viimeisinä aikoina täytyi uhrata lomapäiviä hänen toiselle paikkakunnalle suuntautuvien lääkäri- ja sairaalakäyntien takia.  Taloudellisestikin saman katon alla asuminen oli hyvä ratkaisu ja pystyimme hankkimaan jotain ylellisyyttäkin ja käyttämään yksityisiä terveydenhuoltopalveluitakin. Jos välit äidin ja aikuisen lapsen välillä ovat hyvät tällainenkin ratkaisu on mahdollinen.

Vierailija
17/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyköön edelleen haudassaan,en ota.

Vierailija
18/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Hänkin on ollut apuna lapsiperhearjessamme

Vierailija
19/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli käsi kipsissä kun luu meni poikki, pääsin sairaalasta himaan ja pyysin täysin tapojeni vastaisesti josko mutsi voisi tulla tiskaamaan muutaman astian pois. 16 vuotiaana kun himasta lähdin niin tämä oli ensimmäinen kerta kun häneltä mihinkään apua pyysin, ikää taisi tuolloin olla n. 20 vuotta. Mulle sattui siis liukastuminen kauppareissulla, kotona ei tiskikonetta ja sen päivän astiat olin laittanut likoamaan lähtiessä, ei niitä montaa olisi ollut. Hän oli kotini vieressä töissä ja ajattelin josko olisi töiden jälkeen voinut jeesata tässä muutaman minuutin hommassa. Totesi että soita jollekkin kaverillesi, hänellä on tiskikone ja hän ei käsin tiskaa. No soitin ja kaveri kävi auttmassa. Mitäpä lottoat auttaisinko häntä yhtään missään asiassa? En, en todellakaan ole autellut, enkä taatusti tule auttamaan. Soitelkoot kavereillensa. Tämän olen myös joka kerta todennut kun jos on kehdnnut edes kysyä. 

Tämä on REILUA.

Vierailija
20/48 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos äiti olisi yksin.