Onko suhteella mitään tulevaisuutta, jos toiveet on liian erilaiset?
Toinen toivoo yhteistä arkea nakkikastikkeineen ja toinen toivoo suhteen olevan enemmän juhlaa.
Kommentit (82)
Kannattaisi varmaan puhua sen kumppaniehdokkaan kanssa näistä. :D Saattaa toimia tai saattaa olla toimimatta.
Itse olen sellainen menevä nainen, tykkään tavata uusia ihmisiä ja mielestäni elämä on tehty elettäväksi. Jokaisella kuitenkin on se yksi elämä ainostaan. Edellinen kumppanini oli mies joka tykkäsi olla kotona, mutta antoi minun kyllä elää ja tehdä asioita, ulkomaanmatkoja, reissuja ym läheisteni kanssa. Mies taas harrasti autoja ja kun kaipasi omaa aikaa, hän usein lähti tallille omien ystäviensä kanssa. Yöt vietettiin yhdessä usein. Kymmenen vuotta oltiin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on trolli. Tunnistaa kirjoitustyylistä ja siitä, että alapeukuttaa välittömästi jokaista kriittistä kommenttia.
Onko todella niin epätavallista, että joku haluaa pitää suhteessa myös oman elämänsä ja asuntonsa eikä istua paskalla samaan aikaan, kun toinen pesee hampaita vieressä? Luulen, että moni suhde olisi parempi, jos ei oltaisi niin tiiviisti yhdessä.
Ap
Puolison kanssa jo 40 vuotta yhdessä eikä todellakaan ole istuttu paskalla, kun toinen pesee hampaita siinä vieressä. 🙄
Häh. Eikö tuo ole ihan normisettiä? Mitä oikein häpeilette?
T. Aviossa 20 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on trolli. Tunnistaa kirjoitustyylistä ja siitä, että alapeukuttaa välittömästi jokaista kriittistä kommenttia.
Onko todella niin epätavallista, että joku haluaa pitää suhteessa myös oman elämänsä ja asuntonsa eikä istua paskalla samaan aikaan, kun toinen pesee hampaita vieressä? Luulen, että moni suhde olisi parempi, jos ei oltaisi niin tiiviisti yhdessä.
Ap
Puolison kanssa jo 40 vuotta yhdessä eikä todellakaan ole istuttu paskalla, kun toinen pesee hampaita siinä vieressä. 🙄
Laitatko oven siis lukkoon, kun menet pesemään hampaita? Entä jos puolisollesi tulee tarve päästä vessaan? Pidätkö vaan oven visusti kiinni?
AP:lla taitaa olla suuret luulot itsestään. Kannattaa lähteä Dubaihin miehiä miellyttämään, johan on luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sä miestä tarvitset niissä "spesiaalijutuissasi"? Mene ja tee yksin tai ystäviesi kanssa.
Ja maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laitatko oven siis lukkoon, kun menet pesemään hampaita? Entä jos puolisollesi tulee tarve päästä vessaan? Pidätkö vaan oven visusti kiinni?
Onko teillä jotain pidättämisongelmia? Ei hampaiden pesu sentään niin kauan kestä, etteikö voisi sen aikaa odottaa. T. eri
Tää on taas tämä sama keskustelu, jossa kaikki suhteet yritetään tunkea johonkin normien.
Vierailija kirjoitti:
No miksi noin erilaisilla toiveilla pitäisi edes olla suhdetta? Mikä järki lähteä mukaan tuollaiseen?
Hyvin harvoin löydän itse ihmisiä, joita jaksaisin jatkuvasti, joten parempi pitää kiinni jos sellaisen löytää. Aloituksen toiveet ei kuulosta liian haastavalta minusta, jos suhde muuten hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ensimmäisellä kerralla sen ymmärsin, kun poikaystävä ilmeni maajussin pojaksi ja tajusin, että mitä olisi luvassa. Vieläkin puistattaa kun ajattelen elämää maalla. Toisella ja kolmannella kerralla ajattelin, että ei sellaista olekkaan, että toiveet ja elämäntyyli kohtaisivat. Väkisin yritin ja eihän siitä mitään tullut. Kyllä on täytynyt olla tyhmä. Äitini kuitenkin sättii vieläkin, että luovutin ja olen nyt 'vanhapiika".
N.55
Poikaystäväni nykyinen puolisoni oli myös maajussin poika. Hän opiskeli DI:ksi, elämäntyylit ovat kohdanneet hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Häh. Eikö tuo ole ihan normisettiä? Mitä oikein häpeilette?
T. Aviossa 20 vuotta
Meillä on molemmilla ihan käytöstavat, eikä mitään tarvetta käydä yhdessä vessassa. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vessa ei useinkaan ole lukossa. Mutta ei sinne ängetä, jos toinen on asioillaan. On toiminut oikein mainiosti, ei siellä vessassa nyt jatkuvasti rampata. Onko teillä jotain pidätysongelmia tai tuntien pytyllä istumisia?
Haluaako arkea toivova pelkkää arkea, ja haluaako juhlaa toivova pelkkää juhlaa?
Minkä verran kumpikin voi joustaa toiseen suuntaan, se määrää onnistuuko liitto. Kukaan ei halua 100 % samaa, aina on tehtävä kompromisseja. Liikaa taas ei voi tehdä ettei oleminen kärsi.
Punnitkaa asiaa yhdessä.
Arki on elämässä parasta, ihanaa kun on oma puoliso arkena olemassa. Lisäksi meillä on kyllä erilliset romanttiset hetket arjen lisäksi mikä myös on aivan ihanaa. Yhdessä yli 20 vuotta ja pieniä lapsia..
Kuvitteleeko joku, että elämä on aina joko arkea tai vain juhlaa?
Arkea on joka tapauksessa enemmän suurimmalla osalla ihmisistä. Paljonko juhlaa pitäisi olla, jotta se tuntuisi sopivalta juhlaa haluavalta?
Kuinka monta vuosikymmentä tämä juhlaa toivova ajattelee juhlivansa?
Yleensä asiat on keskustelulla selvitettävissä. Ainoa missä ei oikein kannata tehdä kompromissia on lapsi-asia.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän miehen kanssa kannattaa pitää mielessä nyrkkisääntö: yhtä lasta varten kannattaa olla säästettynä vähintään 50 000 euroa ja se oikeuttaa yhteen siitokseen eli panoon.
Ehkä kannattaa, mutta ei ole pakko :)
nim.merk. 3 lasta eikä alussa yhtään säästössä, silti kaikkea ja extraakin on aina ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä juhlaa toivovalla rahaa tarjota sitä juhlaa?
On. Juhlaa on se, että ei kinastella roskapussin viemisestä pieruverkkarit jalassa.
Ap
Onko tämä jotenkin ristiriidassa sen nakkikastikkeen kanssa? Vai oliko oletus, että jos on nakkikastike-elämää, siihen sisältyy riitely roskapussista?