Petteri Orpo: Olemme luoneet 90000 uutta työpaikkaa
Pääministeri Petteri Orpo (kok.) vastasi, että laskennalliset työpaikat ovat jo melkein koossa. Hän vetosi hallituksen tekemiin kasvuun ja työllisyyteen tähtääviin uudistuksiin.
Ne ovat perustuneet kaikki ekonomistien, asiantuntijoiden arvioihin ja laskelmiin. Itse asiassa laskennallisesti nämä toimet ovat jo jopa 90000, eli voisi sanoa, että jos ei näitä oltaisi tehty, niin työllisyystilanne olisi 90000 huonompi. Eli näillä on oikeasti merkitystä. Me ollaan tehty toimia, jotka vaikuttavat lyhyellä tähtäimellä, keskipitkän aikavälin ja pitkän tähtäimen ratkaisuja. On selvää, että ne kaikki eivät vielä vaikuta.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
tämä,
"
Pääministeri Petteri Orpo (kok.) vastasi, että laskennalliset työpaikat ovat jo melkein koossa. Hän vetosi hallituksen tekemiin kasvuun ja työllisyyteen tähtääviin uudistuksiin.
Ne ovat perustuneet kaikki ekonomistien, asiantuntijoiden arvioihin ja laskelmiin. Itse asiassa laskennallisesti nämä toimet ovat jo jopa 90000, eli voisi sanoa, että jos ei näitä oltaisi tehty, niin työllisyystilanne olisi 90000 huonompi. Eli näillä on oikeasti merkitystä. Me ollaan tehty toimia, jotka vaikuttavat lyhyellä tähtäimellä, keskipitkän aikavälin ja pitkän tähtäimen ratkaisuja. On selvää, että ne kaikki eivät vielä vaikuta.
"
mekin arvioimme että olemme liuoneen 500 miljoonaa vakanssia ihan hatusta.
Eli kun VM:n liimatukka ekonomistit virkavastuulla arvioivat että esimerkiksi aikuiskoulutustuen lakkautus tuottaa tietyn määrän työllisiä niin nyt sitten kun mitään tällaista ei ole TODELLISUUDESSA tapahtunut niin tuo ennuste joka ei toteutunut muuttuukin Orpon päässä toteutuneeksi tosiasiaksi koska sen LASKENNALLISESTI olisi pitänyt toteutua?
Lähden tästä perjantain kunniaksi baariin. Lupasin vaimolle palata kello 23. Laskennallisesti.
Orpo voisi työntää päänsä sinne minne aurinko ei paista noiden selittelyidensä kanssa.
Vastasin juuri verokarhun kirjeeseen verorästeistä että laskennallisesti olen kylläkin jo lähes maksanut kaikki koska olen maksanut puolet, sillä olisin voinut olla maksamattakin ja koko summa olisi vielä jäljellä, eli tällä ei ole oikeasti merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan uskomaan etteivät Kokoomusta äänestäneet ole oikeustoimikelpoisia, jos tällainen puppu menee todesta.
Minä mietin melkein samaa. Saisinko jonkun kokoomuslaisen ajatukset tähän. Uskotko siis aidosti, että "johonkin niitä työpaikkoja on tullut." Työttömyys on kuitenkin todella korkea.
En todellakaan usko! Älkää miettikö tuon kaltaisia stereotypioita että joka kokkari on samaa mieltä ku Petteri...ei todellekaan ole! Joillakin on myös järki. Minä olen umpi kokkari ja vihaan noiden kahden touhuja...meillä on suomen kautta aikain huonoin pressa ja "pää" ministeri...voi meitä sano isä teitä!
Taas te tissitelineet yritätte keskustella asioista, joista ette mitään ymmärrä. Jättäkää nämä asiat miesten hoidettavaksi.
Orpo vetää rauhallisella esiintymisellä aina. Varmaan saa sillä vakuutettua itsensä, että nyt puhun faktaa, kun pysyn viileänä. Ja sitten se luulee suoltavansa totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Petterillä lapsia? Olis kyllä kamala kohtalo. Toivottavasti ovat perineet ulkonäkönsä ja älyn lahjat äidiltään.
On petskulla kaksi lasta, mutta jätti ne jo pieninä kun muutti Helsinkiin.
Ei Turkua turhaan sanota Suomen persereijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Orpo vetää rauhallisella esiintymisellä aina. Varmaan saa sillä vakuutettua itsensä, että nyt puhun faktaa, kun pysyn viileänä. Ja sitten se luulee suoltavansa totuutta.
Minusta kylläkin Petteri vaikuttaa aina todella hermostuneelta. Kun hänelle joku erehtyy kertomaan mitään totuuksia, niin Petteri loukkaantuu. Olisi varmaan kauheaa olla koko ajan loukkaantunut siitä, miten asiat nyt sattuvat olemaan. Sitten ärtyneenä luennoida, kuinka kaikki on jonkun muun syytä, ja itse olen tehnyt parhaani, eikä kukaan muu olisi pystynyt yhtä mahtavaan lopputulokseen. Justiinsa, niin, virhe ollaan tehty jo ajat sitten, kun joku lähti noihin Petterin harhoihin mukaan.
Onko orpon hallitus alkanut tilata näitä tilastojaan kremliltä?
Itsekin väitän työhakemuksissani olleeni laskennallisesti Applen ja Googlen CEO. Mitä väliä objektiivisella totuudella enää, kun hallituskin toiminnallaan osoittaa, että vain omalla kokemuksella on merkitystä👍👍