Petteri Orpo: Olemme luoneet 90000 uutta työpaikkaa
Pääministeri Petteri Orpo (kok.) vastasi, että laskennalliset työpaikat ovat jo melkein koossa. Hän vetosi hallituksen tekemiin kasvuun ja työllisyyteen tähtääviin uudistuksiin.
Ne ovat perustuneet kaikki ekonomistien, asiantuntijoiden arvioihin ja laskelmiin. Itse asiassa laskennallisesti nämä toimet ovat jo jopa 90000, eli voisi sanoa, että jos ei näitä oltaisi tehty, niin työllisyystilanne olisi 90000 huonompi. Eli näillä on oikeasti merkitystä. Me ollaan tehty toimia, jotka vaikuttavat lyhyellä tähtäimellä, keskipitkän aikavälin ja pitkän tähtäimen ratkaisuja. On selvää, että ne kaikki eivät vielä vaikuta.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Laskennellisesti Petteri on tumputtanut kämmeneen pääministerin taipaleellaan 10 000 kertaa.
En muuten usko, että sillä ukolla nousee enää noin monta kertaa.
Mä en tiärä mistää laskennallisuurest mittä, mutt mun pankkitilin sanoo, ett töitä on surkian vähä. Petteri se on tavallise surutoine poika, se ei j***laut piittaa mistää.
Tämä kaikki työttömyyteen liittyvä puhe ja uutisointi on hyvin hämmentävää.
On tilastoja ennätystyöttömyydestä ja siitä, että yrityksistä on vähentynyt työpaikkoja. Myös lähdes päivittäin uutisia eri alojen yt:stä.
Sitten on näitä lähinnä oikeiston juttuja laskennallisilta työpaikoista ja että korkea työttömyys johtuukin ukrainalaisista ja eläkeläisistä eikä mitään työttömyysongelmaa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaikki työttömyyteen liittyvä puhe ja uutisointi on hyvin hämmentävää.
On tilastoja ennätystyöttömyydestä ja siitä, että yrityksistä on vähentynyt työpaikkoja. Myös lähdes päivittäin uutisia eri alojen yt:stä.Sitten on näitä lähinnä oikeiston juttuja laskennallisilta työpaikoista ja että korkea työttömyys johtuukin ukrainalaisista ja eläkeläisistä eikä mitään työttömyysongelmaa olekaan.
Sille on monta nimeä. Jotkut puhuvat informaatiovaikuttamisesta, mutta puhdasta trollaustahan tuo on. Vieläpä törkeää sellaista. Ei Kokoomukselta ja persuilta tuon parempaa voi odottaakaan.
Tuleeko 90 000 halpatyöpaikkaa ulkomaalasille?