Miksi olisi väärin valita kumppani ammatin perusteella?
Ei tietenkään pelkästään ammatin perusteella, mutta kyllähän tuo on tärkeä osatekijä. Jos vaikka ajatellaan kansainvälisen yrityksen johtajaa ja siivoojaa kumppaneina, mitä yhteistä tällaisella pariskunnalla oikeasti olisi ja miten he ymmärtäisivät toisiaan? Tuossahan on jo todennäköisesti valtava ero ihmisen arvomaailmassa, sosiaalisissa piireissä ja elämäntyyleissä ylipäätään. Samaten, esimerkiksi vegaani eläinoikeusaktivisti tuskin omaa samaa arvomaailmaa kuin turkistarhaaja. Tai joku rauhanturvaaja tekee vaarallista työtä ja joutuu olemaan todella paljon kotoa mikä takuuvarmasti vaikuttaa yhteiselämään.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on Fyysikko ja Lakimies. Eihän heillä ole mitään yhteistä ?
Molemmat analyyttisia ja ongelmanratkaisukykyisiä ja molemmat myös joutuvat koko ajan oppimaan uutta työssään. Toki tietysti myös ne muutkin asiat vaikuttavat paljon.
Jep, ottaisin mieluusti jonkun juristin puolisokseni mutta oonkin vaan niiden sihteeri ni tuskin tulee tapahtumaan.... :D Ei vaan, uskon että sitten kun sielunkumppanit kohtaa niin millään statusasioilla ei ole väliä. Hankaluus on vaan se, että miten ylipäänsä ikinä löytää se oma tyyppi 🤔 N33
Täytyy olla varaa siihen että voi valita työttömän kumppanikseen.
Monilla ei ole varaa ja henkisestikin ovat niin köyhiä, että eivät periaatteen tasolla kykene.
Se on mielen köyhyyttä jos työtön mies ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani yliopiston pitkänlinjan matemaatikko on ollut naimissa siivoojan kanssa. Ovat onnellinen lapsiperhe. Mies on teoreetikko ja rouva käytännönläheinen.
Kyllä näitä poikkeuksiakin aina löytyy, mutta yleisesti ottaen noin suuri ero työkuvissa työ kyllä lisähaasteita suhteeseen.
Minä olen myös korkeakoulutettu ja teoreetikko. Vaimo on käynyt ammattikoulun ja on käytännöläheinen. On oltu jo 20+ vuotta yksissä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ottaisin mieluusti jonkun juristin puolisokseni mutta oonkin vaan niiden sihteeri ni tuskin tulee tapahtumaan.... :D Ei vaan, uskon että sitten kun sielunkumppanit kohtaa niin millään statusasioilla ei ole väliä. Hankaluus on vaan se, että miten ylipäänsä ikinä löytää se oma tyyppi 🤔 N33
Uskon sielunkumppanuuteen, mutta en usko että sielunkumppanini on teurastaja tai turkistarhaaja.
No puolisoni ei ole kansallisen yrityksen johtaja,mutta on johtaja. Itse olen siivoustyössä. Ei hän johtaja ollut kun tavattiin,mutta kait kyllästyi työhönsä ja luki johtajaksi. Yhteistä meillä on se, että nyt odotan häntä kotiin et aletaan ruuan tekoon yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku väittänyt sen olevan väärin? Jokainen saa itse määrittää omat kriteerinsä.
Aika moni tällä palstalla on ainakin väittänyt, että on pinnallista.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan se ei ole ainoa kriteeri niin miksei?
Tämä
Vierailija kirjoitti:
No puolisoni ei ole kansallisen yrityksen johtaja,mutta on johtaja. Itse olen siivoustyössä. Ei hän johtaja ollut kun tavattiin,mutta kait kyllästyi työhönsä ja luki johtajaksi. Yhteistä meillä on se, että nyt odotan häntä kotiin et aletaan ruuan tekoon yhdessä.
Voisitko kuvitella olevasi yhdessä esimerkiksi jonkun suuryhtiön johtajan, kuten Elon Muskin tai Jeff Bezosin, kaltaisen henkilön kanssa, ja kokisitko, että teillä on tarpeeksi yhteistä?
Ihmettelen kyllä että se on tällaista kriteerien miettimistä ja kaupankäyntiä. Kai silläkin on joku merkitys kehen rakastuu. Näillä kriteeri, kriteeri jne. systeemeillä ei ole sijaa sattumalle. Monilla varmaan jää syvempi rakkaus ja yhteys kokematta. Ja sitten erotaan kun ei enää jaksa ja on herännyt omiin kuinka ollakaan todellisiin tarpeisiin jne. Pannaan talo myyntiin ja aletaan elää "oman näköistä" elämää. Lukekaa vaikka lehdistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku väittänyt sen olevan väärin? Jokainen saa itse määrittää omat kriteerinsä.
Aika moni tällä palstalla on ainakin väittänyt, että on pinnallista.
No onhan se pinnallista, mutta parin valinnassa saa käyttää myös pinnallisia kriteerejä.
Mielestäni ammatti vaikuttaa ihmiseen paljon ja sen huomioiminen kumppania valittaessa on vain järkevää.
Esim. Poliisi - suhtautuu lähes aina varauksella uusiin ihmisiin
Esim. Opettaja - käsittelee ihmisiä välillä "massana" ei yksilöinä
Esim. Politiikko - näkee joka puolella cain äänestäjiä
Esim. Työtön tai eläkeläinen - roikkuu ja ruikuttaa netissä
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä että se on tällaista kriteerien miettimistä ja kaupankäyntiä. Kai silläkin on joku merkitys kehen rakastuu. Näillä kriteeri, kriteeri jne. systeemeillä ei ole sijaa sattumalle. Monilla varmaan jää syvempi rakkaus ja yhteys kokematta. Ja sitten erotaan kun ei enää jaksa ja on herännyt omiin kuinka ollakaan todellisiin tarpeisiin jne. Pannaan talo myyntiin ja aletaan elää "oman näköistä" elämää. Lukekaa vaikka lehdistä.
Tai sitten erotaan kun se 'syvä' rakkaus viettää kaiken elämänsä työmatkoilla kun ei olla siinä rakastumisvaiheessa haluttu ottaa huomioon sitä, että kumppanin työ vaatii jatkuvaa matkustelua ja sinä olet sitten yksinäisenä ja onnettomana siellä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on Fyysikko ja Lakimies. Eihän heillä ole mitään yhteistä ?
Heidän ammateillaan ei ehkä ole mitään yhteistä, mutta itse ihmisillä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
En valitsisi kumppania ammatin perusteella mutta edellyttäisin että kävisi töissä koska itse olen eläkkeellä.
En mäkään varsinaisesti, mutta jotkut ammatit on niin pahoja turnoffeja, että mieluummin olisin työttömän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän te valitsettekin. Valitettavasti yh-äiti tai rupsahtanut nainen ei valitse mitään, koska ovat alelaarikamaa jopa duunareille :). Fiksu mies vaihtaa nuorempaan.
Väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kuvitella olevasi yhdessä esimerkiksi jonkun suuryhtiön johtajan, kuten Elon Muskin tai Jeff Bezosin, kaltaisen henkilön kanssa, ja kokisitko, että teillä on tarpeeksi yhteistä?
En tunne kumpaakaan, elonin nimen ja naaman tiedän,mut en tiedä olisko yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla varaa siihen että voi valita työttömän kumppanikseen.
Monilla ei ole varaa ja henkisestikin ovat niin köyhiä, että eivät periaatteen tasolla kykene.
Se on mielen köyhyyttä jos työtön mies ei kelpaa.
Työtön mies? Tarkoitat kai että työtön ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon sielunkumppanuuteen, mutta en usko että sielunkumppanini on teurastaja tai turkistarhaaja.
No sama, en minäkään usko. Tai ei vois olla mahdollista ku ite tykkään eläimistä niin paljon. Siinä mielesssä ammatti kertoo paljon myös arvoista ja on mun mielestä ok kysyä aika alussa kun on haku päällä deittaillessa. N33
Niinhän te valitsettekin. Valitettavasti yh-äiti tai rupsahtanut nainen ei valitse mitään, koska ovat alelaarikamaa jopa duunareille :). Fiksu mies vaihtaa nuorempaan.