Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olisi väärin valita kumppani ammatin perusteella?

Vierailija
16.10.2025 |

Ei tietenkään pelkästään ammatin perusteella, mutta kyllähän tuo on tärkeä osatekijä. Jos vaikka ajatellaan kansainvälisen yrityksen johtajaa ja siivoojaa kumppaneina, mitä yhteistä tällaisella pariskunnalla oikeasti olisi ja miten he ymmärtäisivät toisiaan? Tuossahan on jo todennäköisesti valtava ero ihmisen arvomaailmassa,  sosiaalisissa piireissä ja elämäntyyleissä ylipäätään. Samaten, esimerkiksi vegaani eläinoikeusaktivisti tuskin omaa samaa arvomaailmaa kuin turkistarhaaja. Tai joku rauhanturvaaja tekee vaarallista työtä ja joutuu olemaan todella paljon kotoa mikä takuuvarmasti vaikuttaa yhteiselämään.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olekaan väärin. Ihan fiksun ihmisen toimintaa.

Vierailija
2/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saa jokainen itse päättää omat kriteerinsä. Myös se siivooja ja tj pari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani yliopiston pitkänlinjan matemaatikko on ollut naimissa siivoojan kanssa. Ovat onnellinen lapsiperhe. Mies on teoreetikko ja rouva käytännönläheinen.

Vierailija
4/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin valita omaa puolisoaan minkään kriteerin mukaan, jokainen päättäkööt itse oli se sitten pituuden, painon, ulkonäön, rahan tai luonteen mukaan.

Vierailija
5/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani yliopiston pitkänlinjan matemaatikko on ollut naimissa siivoojan kanssa. Ovat onnellinen lapsiperhe. Mies on teoreetikko ja rouva käytännönläheinen.

Kyllä näitä poikkeuksiakin aina löytyy, mutta yleisesti ottaen noin suuri ero työkuvissa työ kyllä lisähaasteita suhteeseen. 

Vierailija
6/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin valita omaa puolisoaan minkään kriteerin mukaan, jokainen päättäkööt itse oli se sitten pituuden, painon, ulkonäön, rahan tai luonteen mukaan.

Öö, melko törkeää ja pinnallista antaa esim tuon painon vaikuttaa...

Vierailija
7/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yhteistä voi olla yritysjohtajalla ja siivoojalla?

Toisella on syvät taskut, toisella on syvät kurkku.

Vierailija
8/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsin puolisoni ensisijaisesti koska

Iso, treenattu perse 

Isot luomukannut.

Toissijainen kriteeri oli se että hän on pörssiyhtiön hallituksen jäsen.

T. Raksaroope

Vierailija
9/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei tietyn mallinen kumppani miellytä niin minkä sille voi? Miksi on ok sanoa ettei pitkätukkainen mies sytytä, mutta paino ei saisi olla minkäänlainen kriteeri?

Nainen

Vierailija
10/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisi pinnallista? Ainakin siis jos puhutaan merkittävästä ylipainosta niin kyllähän sellainen vaikuttaa jo ihan arjessa jaksamiseenkin ja henkilön terveyteen. Jos toinen kumppani haluaa harrastaa 10 km lenkkejä ja muuta urheilua yhdessä ja toinen vihaa liikuntaa ja haluaa vain mässyttää herkkuja niin eihän ne elämäntavat silloin ole yhteensopivat.

Vierailija
11/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku väittänyt sen olevan väärin? Jokainen saa itse määrittää omat kriteerinsä. 

Vierailija
12/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan he täydentävät toisiaan. Täydellistä.

Vierailija
13/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan he täydentävät toisiaan. Täydellistä.

Meillä Vaimo korkeasti koulutettu. Minä taas Rakennusalan ammattilainen.

Meillä menee juuri noin. 

Vierailija
14/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei tietyn mallinen kumppani miellytä niin minkä sille voi? Miksi on ok sanoa ettei pitkätukkainen mies sytytä, mutta paino ei saisi olla minkäänlainen kriteeri?

Nainen

Samaa mieltä. Itseäsi vastaavasti ei pieni ylipaino haittaa mutta pienikokoiset eivät sytytä. Enkä minä sille mitään voi.Tykkään isoista miehistä ja olen aina tykännyt. Sellaisen kanssa olen pariutunutkin. 

Vierailija
15/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se saa vaikuttaa. Mutta sitten ei kannata itkeä sitä, että ei löydy sopivaa, jos ketään omiin kriteereihin sopivaa ei löydy. Tarkemmin sanotuna itse ei sovi niihin kriteereihin sopivien kriteereihin.

Vierailija
16/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on Fyysikko ja Lakimies. Eihän heillä ole mitään yhteistä ?

Vierailija
17/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisi pinnallista? Ainakin siis jos puhutaan merkittävästä ylipainosta niin kyllähän sellainen vaikuttaa jo ihan arjessa jaksamiseenkin ja henkilön terveyteen. Jos toinen kumppani haluaa harrastaa 10 km lenkkejä ja muuta urheilua yhdessä ja toinen vihaa liikuntaa ja haluaa vain mässyttää herkkuja niin eihän ne elämäntavat silloin ole yhteensopivat.

Tämä on myös arvomaailma kysymys. Toiselle terveys on tärkeä arvo ja on valmis näkemään vaivaa terveyden eteen ja se toinen taas ei halua panostaa terveydestään huolehtimiseen.

Vierailija
18/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitsisi kumppania ammatin perusteella mutta edellyttäisin että kävisi töissä koska itse olen eläkkeellä.

Vierailija
19/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se saa vaikuttaa. Mutta sitten ei kannata itkeä sitä, että ei löydy sopivaa, jos ketään omiin kriteereihin sopivaa ei löydy. Tarkemmin sanotuna itse ei sovi niihin kriteereihin sopivien kriteereihin.

Mutta miksei muka löytäisi sopivaa? Ei tässä nyt mitään yksisarvista etsitä. Maailmassa on yli 8 miljardia ihmistä, joiden joukossa kyllä aika paljon niitä normaalipainoisiakin.

Vierailija
20/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se ei ole ainoa kriteeri niin miksei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme