Meneekö sairaalalasku ulosottoon, jos sitä ei pysty maksamaan?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnalla on lakisääteinen velvoite antaa maksuvapautta, alennusta tai osamaksusuunnitelma tilanteesta rippuen. Miten aikuinen ihminen ei osaa ilman vauvapalstaaa hoitaa tällaisisa asioita?
Täällä ei ainakaan saa alennusta tai maksuvapautusta.
"Terveydenhuollon niin kutsutuista tasasuuruisista, maksukattoon sisältyvistä asiakasmaksuista ei myönnetä alennusta tai perimättä jättämistä.
Terveydenhuollon tasasuuruisia maksuja ovat mm.:
terveyskeskuksen, suun terveydenhuollon
lyhytaikaisen laitoshoidon
vieroitushoidon ja
fysioterapian käyntimaksut."
Ap
Yksikään noista ei ole sama asia kuin sairaalamaksu. Miten pihalla oikein o
Se osamaksu tarkoittaa ainakin täällä n. 50 euroa kuukaudessa. Olen joskus yrittänyt sopia alempaa, ei käynyt päinsä, koska lasku oli niin iso. Ainakin silloin katsottiin, että se aika joka olisi alemmalla summalla mennyt laskun maksamiseen, oli liian pitkä. En tiedä sitten, jos lasku on jo valmiiksi aika pieni, että voiko sopia 20 euronkin eriä.
Viiskymppiäkin on aika paljon kuitenkin maksaa pienistä tuloista esimerkiksi 10 kk:n ajan (500 euron lasku).
Se osamaksu tarkoittaa ainakin täällä n. 50 euroa kuukaudessa. Olen joskus yrittänyt sopia alempaa, ei käynyt päinsä, koska lasku oli niin iso. Ainakin silloin katsottiin, että se aika joka olisi alemmalla summalla mennyt laskun maksamiseen, oli liian pitkä. En tiedä sitten, jos lasku on jo valmiiksi aika pieni, että voiko sopia 20 euronkin eriä.
Viiskymppiäkin on aika paljon kuitenkin maksaa pienistä tuloista esimerkiksi 10 kk:n ajan (500 euron lasku).
////
"Olen joskus yrittänty sopia"
Ja nyt olet niin tollo, että kuvittelet tuon pohjalta voivasi päättää, että missään muualla ei saa tehdä toisenlaisia päätöksiä eikä siksi kannata edes kysyä?
Sairaala yö maksaa yli 200e ja päivystys käynti 66e vaikka kestäisi vaan 30min. Joitain sairauksia joutuu hoidattamaan sairaalan päivystyksessä eli ensiavussa esim. 10 kertaa vuodessa. Maksukatto on 762e vuodessa tänä vuonna. Miksi sairaita kohdellaan näin? Veroja voisi kerätä viihdemenoista, kulttuurista, urheilusta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnalla on lakisääteinen velvoite antaa maksuvapautta, alennusta tai osamaksusuunnitelma tilanteesta rippuen. Miten aikuinen ihminen ei osaa ilman vauvapalstaaa hoitaa tällaisisa asioita?
Täällä ei ainakaan saa alennusta tai maksuvapautusta.
"Terveydenhuollon niin kutsutuista tasasuuruisista, maksukattoon sisältyvistä asiakasmaksuista ei myönnetä alennusta tai perimättä jättämistä.
Terveydenhuollon tasasuuruisia maksuja ovat mm.:
terveyskeskuksen, suun terveydenhuollon
lyhytaikaisen laitoshoidon
vieroitushoidon ja
fysioterapian käyntimaksut."
Ap
Yksikään noista ei ole sama asia kuin sairaalamaksu. Miten pihalla oikein o
Sulla jää kokoajan huomoimatta vaihtoehto OSAMAKSUSTA. Sen voi saada mihin tahansa terveydenhuollon laskuun.
No, tämä pitää paikkansa. I'll give you that.
Vähemmän se on kuin perinnän ja ulosoton aiheuttamat korko jne. kulut. Kannattaa myös punnita se, kumpi on isompi haitta, maksaa 50€/kk ja kituuttaa muutama kuukausi vai menettää luottotiedot ja vaikeuttaa elämää vuosikymmeniksi.
Vierailija kirjoitti:
Sairaala yö maksaa yli 200e ja päivystys käynti 66e vaikka kestäisi vaan 30min. Joitain sairauksia joutuu hoidattamaan sairaalan päivystyksessä eli ensiavussa esim. 10 kertaa vuodessa. Maksukatto on 762e vuodessa tänä vuonna. Miksi sairaita kohdellaan näin? Veroja voisi kerätä viihdemenoista, kulttuurista, urheilusta jne.
Höpöhöpö.
Yön hinta sairaalassa riippuu hoidon luonteesta: tavallisen sairaalapäivän hinta on enintään 66,90 euroa, psykiatrisessa sairaalassa enintään 30,70 euroa ja päivä- tai yöhoidossa enintään 30,70 euroa.
Vierailija kirjoitti:
////
Ja nyt olet niin tollo, että kuvittelet tuon pohjalta voivasi päättää, että missään muualla ei saa tehdä toisenlaisia päätöksiä eikä siksi kannata edes kysyä?
Älä nyt silmille tule. Kerroin vain että täällä se ei käynyt päinsä. En tiedä etkä sinäkään tiedä, mikä on ap:n laskun summa. Jos se on vaikka tonnin, niin voi olla aivan hyvin mahdollista, ettei 20 euron kuukausierää hyväksytä. Näin kävi minulle. En ole päättämässä mistään mitään, älä pane sanoja suuhuni.
Kenenkäs se pitäsi sairaalaskusi maksaa? Muiden veronmaksajien?
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan maksa yksi yö yli 200€. Sairaalayön todellinen hinta, jonka asiakas maksaa on 50-70€.
Ja mitä veroihin tulee: Ilman niitä sairaalamaksusi olisi tuhansia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Yön hinta sairaalassa riippuu hoidon luonteesta: tavallisen sairaalapäivän hinta on enintään 66,90 euroa, psykiatrisessa sairaalassa enintään 30,70 euroa ja päivä- tai yöhoidossa enintään 30,70 euroa.
Yö sairaalassa on 2 vuorokauden maksu, joten ollaan jo lähellä 200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
////
Älä nyt silmille tule. Kerroin vain että täällä se ei käynyt päinsä. En tiedä etkä sinäkään tiedä, mikä on ap:n laskun summa. Jos se on vaikka tonnin, niin voi olla aivan hyvin
Sekin voi olla mahdollista, että pienempi maksuerä onnistuu. Turha laukoa tuollaisia "minulta ei onnistunut" lausuntoja. Totuus selviää vain kysymällä sieltä laskutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Yö sairaalassa on 2 vuorokauden maksu, joten ollaan jo lähellä 200 euroa.
130€ ei ole lähellä 200€. Eikä varsinkaan YLI 200€ kuten väitit aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun olet itse työttömänä (ei mikään kaukaa haettu vaihtoehto nykyaikana) ja sulle tulee tonnin lasku toisensa perään, niin muistapa tämä suhtautumisesi ihmiseen, joka ei ole tehnyt sulle mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun olet itse työttömänä (ei mikään kaukaa haettu vaihtoehto nykyaikana) ja sulle tulee tonnin lasku toisensa perään, niin muistapa tämä suhtautumisesi ihmiseen, joka ei ole tehnyt sulle mitään pahaa.
Miksi kenellekään tulisi tonnin lasku toisensa perään? Sairaalassa pitää olla pari viikkoa ennen kuin päästään tonnin laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kohta 5 vuotta työttömänä eikä ikinä ole mitään tonnin laskuja tullut. Ei edes sairaalasta.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Muut veronmaksajat maksavat sinunkin sairaalalaskustasi valtaosan.Vai luulitko, että se muutama satanen riittää kattamaan kaikki hoidon kulut? :D
Ilkeitä kommentteja. Minä ainakin ymmärrän aloittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
////
Älä nyt silmille tule. Kerroin vain että täällä se ei käynyt päinsä. En tiedä etkä sinäkään tiedä, mikä on ap:n laskun summa
Eihän se turhaa ole, kun sitten ap tietää jo etukäteen, että niin voi käydä. Ei tarvitse esimerkiksi aloittaa uutta ketjua aiheesta Vauva-palstalla. Sitä paitsi tätä lukevat muutkin ihmiset kuin ap. Enkä tietenkään tarkoittanut ettei kannata kysyä, totta kai kannattaa. Mutta olisihan sekin erikoista että eri puolella Suomea olisi erilaiset käytännöt osamaksujen suhteen. Kaikillehan pitäisi olla yhtäläiset käyntännöt tietenkin, ei asuinpaikan pitäisi vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin..... Veroja kerätään viihdemenoista, kulttuurista, urheilusta jne. Niillä veroilla sitten rahoitetaan terveydenhuoltoa siten, että yksi yö sairaalassa maksaa VAIN 200€ eikä sen todellisia kustannuksia, jotka ovat tuhansia euroja. Ole kiitollinen veronmaksajille siitä, mitä saat.
Kysypä sun äidiltä, mitä tarkoittaa osamaksu. Et selkeästi ymmärrrä, kun jankutat vain alennuksista ja vapautuksista, vaikka oli tuo kolmastkin vaihtoehto.