Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (17979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan vieläkin ulkoa lapsuuskotini lankapuhelimen numeron, vaikka muutin sieltä pois 40 vuotta sitten.
Turhat asiat muistaa, tarpeelliset unohtuu.
Muistan työpaikkani asiakkaiden puhelinnumeroita ja tilinumeroita 70-luvulta. Tuskin tarvitsen niitä enää.
Jos joku heistä tulisi kaupungilla vastaan, tunnistaisit heti: Yhdyspankki tili numero 2196-765-624.
Vierailija kirjoitti:
Katson eilisen Emmerdalen NYT. Eilen olin iltamissa :)
Luulin, että iltamien aika on ohi. Näin väitti yksi henkilö Kaurismäen Arvottomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson eilisen Emmerdalen NYT. Eilen olin iltamissa :)
Luulin, että iltamien aika on ohi. Näin väitti yksi henkilö Kaurismäen Arvottomissa.
Puuttui vain Tunti tanssia lopussa. Kyllä pääsylipussa ihan mainittiin Iltamat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen puhelinluetteloissa oli nimen ja osoitteen lisäksi arvo tai ammatti. Naapurin rouvalla oli merkonomi ja luokkakaverillani oli neiti. Nyt ei tulisi kuuloonkaan.
Ja kirjeisiin, kortteihinkin laitettiin titteli: Herra tai Pienviljelijä yms
Ja jopa hautakiviin.
Vitsi: Kauan tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni.
Only fansin sisällöntuottajalla olisi toisenlainen värssy hautakivessä.
Luen kirjaa. Olen nyt sivulla 134. Kirjassa on 502 sivua.
Mulla on vieläkin mainoslappunen puhelinnumeroineen jääkaapin ovessa; Aviomiespalveluja edullisesti. En ole rohjennut koskaan soittaa, on niin vanha lappu, arvelen ettei palvelua enää olemassakaan. Mutta olkoon muistona nuoruuden haaveista...siis remontti
Putsasin ison pihan lehtipuhaltimella ja aiheutin naapureille mukavaa melusaastetta päivän ratoksi.
Juon maustamatonta vichyä. On pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en tykkää maustetuista. Näin riittää kuluttajia joka laatuun.
Alan katsomaan Kauniita ja Rohkeita.
Vierailija kirjoitti:
Putsasin ison pihan lehtipuhaltimella ja aiheutin naapureille mukavaa melusaastetta päivän ratoksi.
Luonnonvarakeskuksen mukaan pihoja ei pitäisi haravoida eikä pitää liian steriileinä. Lahoava puu ja kuolleet lehdet on hyväksi biodiversiteetille ja asujien terveydelle (bakteerikanta). Yves Montandin esittämä Kuolleet lehdet on kyllä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vieläkin mainoslappunen puhelinnumeroineen jääkaapin ovessa; Aviomiespalveluja edullisesti. En ole rohjennut koskaan soittaa, on niin vanha lappu, arvelen ettei palvelua enää olemassakaan. Mutta olkoon muistona nuoruuden haaveista...siis remontti
Elokuva Miehen työ taisi kertoa jostain samansuuntaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää maustetusta enkä maustamattomasta vichystä. Juon raanavettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää maustetusta enkä maustamattomasta vichystä. Juon raanavettä.
Joskus helteillä raanavesi alkaa litran jälkeen tökkiä, sit vissyä tai laihaa mehua.
Vierailija kirjoitti:
Oliko akkukäyttöinen vai tuliko bensan katkukin naapurin iloksi? Katselin näistä mainoksia, mutta irtoisikohan puhaltimella lehdet nurmikolta helposti. Eivät kai ole keksineet vielä lehtien keräilyrobottia, joka hoitaisi homman hissukseen vaivihkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuva Miehen työ taisi kertoa jostain samansuuntaisesta.
Tommi Korpelan loistava rooli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö me kaikki, varsinkin vanhat ihmiset, olla kokemusasiantuntijoita? Se on nykyään ammatti, johon on koulutus.
Uusia ammatteja ovat nämä kokemusasiantuntija, sisällöntuottaja ja somevaikuttaja. Ei niitä ennen ollut.
Ennen oli puhelinluettelossa nimen perässä ammatti. Saattoi lukea esimerkiksi huvilan omistaja. Harmi, kun olen hävittänyt kaikki vanhat puhelinluettelot. Nyt niitä olisi mukava selata.
Mielellään niitä lukis, selkeää tekstiä, hyvin ryhmitelty eikä sisällä asiattomuuksia tai järkyttäviä juonenkäänteitä.
Oli se hiukan järkyttävää kun 1980-luvulla olin Tukholmassa töissä ja puhelinluettelosta löytyi nimi Lasse-Gurra Aktersnurra. Sukunimenä siis perätuuppari. Ja oli kai se ollut siellä jo monta vuotta kun kaikki sille naureskeli. Ettei ihan täysin tylsää.
Ruotsalaiset on toista maata. Olleet aina vapaamielisempiä ja modernimpia. Tiedä, mitä tulis vastaan keltaisiltakin sivuilta. Kotimaiset on varma valinta, tylsyyttä kannesta kanteen.
Ei ole Ruotsissakaan ollut enää pitkiin pitkiin aikoihin mitään puhelinluetteloita. Google on varmaan ahkerasti käytössä mitä nyt kulloinkin tarvii. Ja kuka nyt enää mihinkään soittaakaan, luuri on ihan muita toimintoja varten. Jos soittaa jonnekin niin siellä saattaa robotti vastata. Yäks.
Harvoinpa se puhelin enää soikaan. Ennen jaariteltiin sukulaisten ja tuttujen kanssa pitkään. Alkaa jo puhetaitokin huonontua, kun aina vaan tekstiä naputellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö me kaikki, varsinkin vanhat ihmiset, olla kokemusasiantuntijoita? Se on nykyään ammatti, johon on koulutus.
Uusia ammatteja ovat nämä kokemusasiantuntija, sisällöntuottaja ja somevaikuttaja. Ei niitä ennen ollut.
Ennen oli puhelinluettelossa nimen perässä ammatti. Saattoi lukea esimerkiksi huvilan omistaja. Harmi, kun olen hävittänyt kaikki vanhat puhelinluettelot. Nyt niitä olisi mukava selata.
Mielellään niitä lukis, selkeää tekstiä, hyvin ryhmitelty eikä sisällä asiattomuuksia tai järkyttäviä juonenkäänteitä.
Oli se hiukan järkyttävää kun 1980-luvulla olin Tukholmassa töissä ja puhelinluettelosta löytyi nimi Lasse-Gurra Aktersnurra. Sukunimenä siis perätuuppari. Ja oli kai se ollut siellä jo monta vuotta kun kaikki sille naureskeli. Ettei ihan täysin tylsää.
Ruotsalaiset on toista maata. Olleet aina vapaamielisempiä ja modernimpia. Tiedä, mitä tulis vastaan keltaisiltakin sivuilta. Kotimaiset on varma valinta, tylsyyttä kannesta kanteen.
Ei ole Ruotsissakaan ollut enää pitkiin pitkiin aikoihin mitään puhelinluetteloita. Google on varmaan ahkerasti käytössä mitä nyt kulloinkin tarvii. Ja kuka nyt enää mihinkään soittaakaan, luuri on ihan muita toimintoja varten. Jos soittaa jonnekin niin siellä saattaa robotti vastata. Yäks.
Haaveiltiin vanhojen puhelinluetteloiden lukemisesta. Ne on harmi vaan heitetty pois. Asioitten arvon ymmärtää vasta, kun ne on menettänyt.