Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70 % riparin käyneistä pojista uskoo Jumalaan pk-seudulla. Linkki

Vierailija
15.10.2025 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/70-prosenttia-paakaupunkiseudun-pojista-…

Jumalaan uskominen on vahvassa kasvussa nuorten keskuudessa. 

Johtuukohan tämä näistä epävarmoista ajoista. Mitä ajattelette?

Kommentit (756)

Vierailija
301/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

, sinun on hyväksyttävä ihan keskustelun vuoksi Jumalan premmissit

Ei tietenkään tarvitse. Se on kuin sanoisi että joulupukista voi keskustella vain jos hyväksyy ensin sen että joulupukki on olemassa.

Vierailija
302/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede on paljon realistisempi tapa jumalan tutkimiseen kuin Raamattu satukirjana on. 

Ihan totta. Kuin yritettäisi tutkia maailmankaikkeutta pelkästään ajattelulla harhoissa. Niillä luodaan kivoja päänsisäisiä tiloja. 

Pelkästään taolaisuus selittää itse itsensä ja kaiken perustellusti. Siihen on helppo uskoa. 

Ennustusten kirja ja Tao de king. Ne pääsevät paljon lähemmäs sitä mitä tiedekin on nyt selittänyt. 

Siis jos tutkitaan sitä mtä Jumala on. Raamatusta Jumalaa ei löydy tai kirkoista. 

Raamattu on omanlainen tuote ja harhausko. Tiede on kaikista lähin mitä tulee Jumalaan, jos sellaiseen edes haluaa uskoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse kävin riparin 90-luvulla, niin 0 prosenttia pojista uskoi Jumalaan, ja 100 prosenttia kuunteli Slayeria. 100 prosenttia oli myös humaaneja antirasisteja. Paljon on maailma muuttunut ja hyvät arvot valuneet vessanpyttyyn. Nyt ollaan kovasti uskovaisia ja vihataan lähimmäisiä mitä moninaisimmista syistä. Lapsille tulisi pienestä asti selittää, että jumalat ovat rikkaiden keksimä keino tyhjentää tilimme. Aivan kuten rasismin levitys ja vähemmistöjen syrjintä. 

No nyt oli vähän väsynyt :D

Vierailija
304/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat myllynkivi kaulassa tuliseen järveen

Miksi kukaan edes etäisesti hyvä jumala haluaisi ketään sellaiseen lähettää?

Eikö pahantekijöitä pidä rangaista?

Kyllä mutta rangaistuksen pitää olla kohtuullinen tekoon nähden ja ihmisen pitää pystyä sovittamaan niillä tekonsa niin että rangaistus myös loppuu joskus.

Siis kadu. Ota ristisi ja seuraa minua, sanoo Jeesus. 

Vaihdoit nyt aihetta. Oliko se ikuinen kidutus reilu ja kohtuullinen rangaistus vai ei?

Sama aihehan tämä on. On kerrottu mitä pelastukseen vaaditaan. Saa tarttua tai olla tarttumatta. On myös kerrottu miten käy jos ei tartu. 

Vierailija
305/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mutta rangaistuksen pitää olla kohtuullinen tekoon nähden ja ihmisen pitää pystyä sovittamaan niillä tekonsa niin että rangaistus myös loppuu joskus.

Vaihdoit nyt aihetta. Oliko se ikuinen kidutus reilu ja kohtuullinen rangaistus vai ei?

Luuletko oikeasti saavasi hihhulilta suoran vastauksen ilman piiloutumisra jonkun uskohöpinän taakse.

Vierailija
306/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"He eivät varmaankaan siksi tuputa valmiita vastauksia, koska he eivät tiedä niitä. Minä taas tiedän. Mutta minä vain kerron, en yritä kontrolloida tai manipuloida ketään. "

Et tiedä, vaan olet palstainkkeli, joka epätoivoisesti yrittää olla salaperäinen, viisas, mysteerinen tietäjäguru, mutta onnistuu vain tekemään itsestään typerän jankkaajan 🤣

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Samoin sinulla on oikeus tehdä itsestäsi pelle ja hauskuuttaa muita. 

Kiva kuulla, että sinulla on hauskaa.

Vierailija
307/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa järkeenkäyvältä

Ikuinen kidutus kuulostaa järkeenkäyvältä? Vain uskonto voi saada ihmisen sellaisille mutkille että ikuinen kidutus on reilu rangaistus jostain.

Mieti nyt vielä uudestaan onko se järkeenkäypää.

Riko ikuista lakia, saa ikuinen rangaistus. Aika simppeliä loppujen lopuksi.

Vierailija
308/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"He eivät varmaankaan siksi tuputa valmiita vastauksia, koska he eivät tiedä niitä. Minä taas tiedän. Mutta minä vain kerron, en yritä kontrolloida tai manipuloida ketään. "

Et tiedä, vaan olet palstainkkeli, joka epätoivoisesti yrittää olla salaperäinen, viisas, mysteerinen tietäjäguru, mutta onnistuu vain tekemään itsestään typerän jankkaajan 🤣

Totta. Juuri tuon vaikutelman hän antaa itsestään. 

Kylläpä sinä olet kiinnittänyt paljon huomiota minun kommentteihini, kun olet vaivautunut jopa muodostamaan käsityksen minusta anonyymien kommenttien perusteella. 

Hänen kommenttinsa vahvisti minun kuvaani sinusta, joka on syntynyt noista parista kolmesta kirjoittamastasi kommentista. Olen lukenut ketjun ja kommenttisi huvittavuutensa vuoksi pommasivat esiin. Etkö halua, että kommenttejasi luetaan?

Vierailija
309/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse. Se on kuin sanoisi että joulupukista voi keskustella vain jos hyväksyy ensin sen että joulupukki on olemassa.

Ei. Premmissit Joulupukista (Suomessa) on että hän asuu Korvatunturilla, hänellä on tonttuja jne. Jos alan keskustelemaan Joulupukista väittäen että hän on etelä-hawaijilta, juopottelee rannalla ja on aina yhden päivän vuodesta selvinpäin- jouluaattona- niin onhan keskustelu melko erikoista.

Vierailija
310/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse kävin riparin 90-luvulla, niin 0 prosenttia pojista uskoi Jumalaan, ja 100 prosenttia kuunteli Slayeria. 100 prosenttia oli myös humaaneja antirasisteja. Paljon on maailma muuttunut ja hyvät arvot valuneet vessanpyttyyn. Nyt ollaan kovasti uskovaisia ja vihataan lähimmäisiä mitä moninaisimmista syistä. Lapsille tulisi pienestä asti selittää, että jumalat ovat rikkaiden keksimä keino tyhjentää tilimme. Aivan kuten rasismin levitys ja vähemmistöjen syrjintä. 

Ei ihan täysin. On ihan fakta että esim. USA:ssa alkoivat suuryhtiöt 50-luvulla rahoittaa tuntuvasti monia saarnamiehiä jotka jumalan sanan ohella puhuivat voimakkaasti kommunismia ja AY-liikettä vastaan. He siis liittivät yhteen uskomisen ja kapitalismin niin että uskova ei voi kannattaa muuta kuin puhdasta kapitalismia.

Tästä liittoutumisesta on saanut alkunsa USA:n uskonnollinen oikeisto, evankelikaalinen liike joka taas on nykyisen MAGA:n kannatusydintä. Myös republikaanien ydinarvot liittävät suoraan yhteen uskon ja tietyn talousajattelun.

Vierailija
311/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi. Slayer on todella suosittu bändi edelleen nuorten ja keski-ikäisten entisten nuorten keskuudessa. Stä kuuntelee koko perhe.

Vierailija
312/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikuinen kidutus kuulostaa järkeenkäyvältä? Vain uskonto voi saada ihmisen sellaisille mutkille että ikuinen kidutus on reilu rangaistus jostain.

Vähän liian simppelia mun makuun. Vähän kuin ping pong. Pudota pallo pöydältä ja menetät aloituksen vastapelaajalle.

Jotkut katsoo sitä monta tuntia putkeen. Ping pongia. 

Vierailija
313/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan täysin. On ihan fakta että esim. USA:ssa alkoivat suuryhtiöt 50-luvulla rahoittaa tuntuvasti monia saarnamiehiä jotka jumalan sanan ohella puhuivat voimakkaasti kommunismia ja AY-liikettä vastaan. He siis liittivät yhteen uskomisen ja kapitalismin niin että uskova ei voi kannattaa muuta kuin puhdasta k

Juuh, sellasta se on siellä rapakon takana.

Vierailija
314/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää sanojen vääntelyä. Se onko joku laki ikuinen vai ei, ei ole millään tavalla ole sidoksissa siihen mikä on kohtuullinen rangaistus. Tiedät sen kyllä itsekin.

Vierailija
315/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Premmissit Joulupukista (Suomessa) on että hän asuu Korvatunturilla, hänellä on tonttuja jne. Jos alan keskustelemaan Joulupukista väittäen että hän on etelä-hawaijilta, juopottelee rannalla ja on aina yhden päivän vuodesta selvinpäin- jouluaattona- niin onhan keskustelu melko erikoista.

Eri

Jokaiselle, joka nauraa tälle kommentille, minä sanon, että hän yrittää, ja kysyn, voitko sanoa itsestäsi samaa?

Vierailija
316/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää sanojen vääntelyä. Se onko joku laki ikuinen vai ei, ei ole millään tavalla ole sidoksissa siihen mikä on kohtuullinen rangaistus. Tiedät sen kyllä itsekin.

Onnea matkaan.

Vierailija
317/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama aihehan tämä on. On kerrottu mitä pelastukseen vaaditaan. Saa tarttua tai olla tarttumatta.

Ei millään tavalla oikeuta kohtuuttomia rangaistuksia että ihmiselle annetaan joku valinnan mahdollisuus. En minäkään voi sanoa sinulle että jos et tee kuten minä sanon niin sitten minä olen oikeutettu tekemään sinulle niin kauheita asioita kuin vain haluan. Ei se niin mene. Kohtuuton on edelleen kohtuuton.

Vierailija
318/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Jokaiselle, joka nauraa tälle kommentille, minä sanon, että hän yrittää, ja kysyn, voitko sanoa itsestäsi samaa?

Ateistit on niin söpöjä kun ne yrittää.

Vierailija
319/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa oli Ateismi. 

Sitten oli rahat loppu ja syntyi siionismi. 

Vierailija
320/756 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla erikoista? Tuo premissi on vain yksi monien joukossa. Aika monien mielestä hän asuu pohjoisnavalla. Venäläisten mielestä hänen nimensä on Pakkasukkko. Joidenkin mielestä hän käy jouluaattona ja toisten mielestä jättää lahjat sukkiin jouluyönä.

Kaikesta tästä voidaan keskustella eikä siinä ole mitään ongelmaa.