Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70 % riparin käyneistä pojista uskoo Jumalaan pk-seudulla. Linkki

Vierailija
15.10.2025 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/70-prosenttia-paakaupunkiseudun-pojista-…

Jumalaan uskominen on vahvassa kasvussa nuorten keskuudessa. 

Johtuukohan tämä näistä epävarmoista ajoista. Mitä ajattelette?

Kommentit (741)

Vierailija
281/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"He eivät varmaankaan siksi tuputa valmiita vastauksia, koska he eivät tiedä niitä. Minä taas tiedän. Mutta minä vain kerron, en yritä kontrolloida tai manipuloida ketään. "

Et tiedä, vaan olet palstainkkeli, joka epätoivoisesti yrittää olla salaperäinen, viisas, mysteerinen tietäjäguru, mutta onnistuu vain tekemään itsestään typerän jankkaajan 🤣

Totta. Juuri tuon vaikutelman hän antaa itsestään. 

Vierailija
282/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala ei murskaa Häntä etsivää."

Ehkä ei, mutta iloisesti murskaa, kiduttaa ja tappaa häneen JO uskovia. Ai, mut hei, ainahan voidaan, jälkeen päin sanoa, että he eivät uskoneet oikein.

Todista että se on Jumala joka murskaa, kiduttaa ja tappaa eikä Saatana?

Todista sinä ensin, kun aloititkin, että jumala ei murskaa häntä etsivää. Ja huom! raamattu ei käy todisteeksi. Ole hyvä.  

Rukoile Pyhää Henkeä avaamaan asiaa sinulle jos tosissasi asian kanssa painiskelet.

En harrasta painia, enkä rukoile mielikuvitusolentoja. 

Sitten vain viekoittelet uskossaan hapuilevia tai Jumalaa etsiviä pois Jumalan luota. Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat myllynkivi kaulassa tuliseen järveen

Miksi kukaan edes etäisesti hyvä jumala haluaisi ketään sellaiseen lähettää?

Siksi koska Jumala on Pyhä ja Oikeudenmukaisuus. Sellaisen edessä ei auta kieroilu ja saivartelu. Joka lakia rikkoo on kadotuksen ansainnut ja sillä sipuli.

Millään normaalilla hyvyyden mittarilla ei ole reilua antaa niin kohtuutonta ja julmaa rangaistusta vain siitä että ei satu uskomaan juuri oikealla tavalla.

Voi toki olla että Jumala niin toimii mutta hyvä ja armollinen hän ei silloin ole. Jos kuka vain ihminen toimisi samalla tavalla niin kutsuisimme häntä hirviöksi.

Eri

Sinä olet muodostanut oman käsityksen Jumalasta ja sitten mielipiteen tuosta käsityksestä.

Vierailija
284/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavikon hiekkaerämaan kansantarut = jätettä.

Aavikon mukajumala =  jätettä.

Aavikon hiekkademonin palvojat = jätettä.

Aavikon hiekkademonin palvonta vastaa maanpetturuutta ja maanpetturuudesta saatava palkka on saunan takana. Vallankumoukseni jälkeen Suomi puhdistetaan tästä saastasta ja jätteestä. Ensitöikseni rajat suljetaan ja julistetaan ulkonaliikkumiskielto kunnes kaikki syöpäläiset, luopiot ja maanpetturit ovat vangittuna tulevia uhrauksia varten. 

Uskonnonvapauslaki kumotaan ja ainoaiksi sallituiksi katsomuksi merkitään suomenusko, shamanismi sekä luonnollisesti ateismi.

Aavikkojen hiekkademonia palvovat kultit kielletään. Kansainvaellus aavikolta lopetetaan. Aavikon hiekkademonia ylistävä kirjallisuus kerätään laittomana propagandana pois kansalaisilta (vaaralliset, ihmisvihaan ja kansanmurhiin yllyttävät kirjat kuten Talmud, Raamattu sekä Koraani). Kirkot, synagoogat ja moskeijat joko tuhotaan tai muutetaan asunnottomien yömajoiksi tai muiksi hyödyllisiksi palveluiksi. 

On vain Ukko Ylijumala. Sinä luopio maanpetturi tee parannus tai saat katua.

Vierailija
285/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei tämäkin lisääntyisi kuten muutkin mielenterveysongelmat.

Vierailija
286/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa järkeenkäyvältä

Ikuinen kidutus kuulostaa järkeenkäyvältä? Vain uskonto voi saada ihmisen sellaisille mutkille että ikuinen kidutus on reilu rangaistus jostain.

Mieti nyt vielä uudestaan onko se järkeenkäypää.

Vierailija
287/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö pahantekijöitä pidä rangaista?

Kyllä mutta rangaistuksen pitää olla kohtuullinen tekoon nähden ja ihmisen pitää pystyä sovittamaan niillä tekonsa niin että rangaistus myös loppuu joskus.

Siis kadu. Ota ristisi ja seuraa minua, sanoo Jeesus. 

Vierailija
288/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta kuulostaa järkeenkäyvältä. Jos ihminen saa voimaa ja lohtua jostain  millainen ihminen tekee kaikkensa riistääkseen sen? Eikö se ole tuomittava teko?

Nyt tietenkin tartut että nönnönnöö entä jos pedot saa voimaa nönnööö.

Siksi Jumalasta voi puhua vain Raamatun kautta, Raamatussa on vastaukset."

Raamatulla ei voi todistaa raamattua. 

Vierailija
289/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"He eivät varmaankaan siksi tuputa valmiita vastauksia, koska he eivät tiedä niitä. Minä taas tiedän. Mutta minä vain kerron, en yritä kontrolloida tai manipuloida ketään. "

Et tiedä, vaan olet palstainkkeli, joka epätoivoisesti yrittää olla salaperäinen, viisas, mysteerinen tietäjäguru, mutta onnistuu vain tekemään itsestään typerän jankkaajan 🤣

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
290/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska Jumala on Pyhä ja Oikeudenmukaisuus. Sellaisen edessä ei auta kieroilu ja saivartelu. Joka lakia rikkoo on kadotuksen ansainnut ja sillä sipuli.

Millään normaalilla hyvyyden mittarilla ei ole reilua antaa niin kohtuutonta ja julmaa rangaistusta vain siitä että ei satu uskomaan juuri oikealla tavalla.

Voi toki olla että Jumala niin toimii mutta hyvä ja armollinen hän ei silloin ole. Jos kuka vain ihminen toimisi samalla tavalla niin kutsuisimme häntä hirviöksi.

Eri

Sinä olet muodostanut oman käsityksen Jumalasta ja sitten mielipiteen tuosta käsitykses

Minä en ole muodostunut käsitystä Jumalasta ikuisia kidutustangaistuksia antavana. Minä en moiseen usko. Mutta tuota kuvaa kyllä minulle tuputtaa yksi jos toinenkin uskovaiseksi itseään kutsuva. Osaatko sanoa että miksi?

Vierailija
291/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa järkeenkäyvältä. Jos ihminen saa voimaa ja lohtua jostain  millainen ihminen tekee kaikkensa riistääkseen sen? Eikö se ole tuomittava teko?

Siksi Jumalasta voi puhua vain Raamatun kautta, Raamatussa on vastaukset.

Monet päänsä tasapainon nuorena menettäneet ja ehkä tilan itselleen altistaneet voivat sairauden pahimmissä vaiheissa kokea että sarjakuvista, sanomalehdistä löytyy oikeita vastauksia rivien välistä. Menee niin lujaa, että voi kirjoittaa väikkäriäkin, joka on ihan siistiä, mutta ei validi missään mielessä siinä mitä sen pitäisi olla.

Sellaista. Raamatusta voi löytää lohdun ja vastaukset, eikä kukaan ota sitä pois sitä kädessä pitävältä tai sen ulkoa osaavalta. Dementia ja Comando voi tulla tekemään sen, mutta ei usein tule tässä maailmassa ristämään iloa kirjaa kädessä pitävältä ja rukouksia päässään lausuvalta.

Sellainen että toivoo tuomioita muille, jotka ei usko ja jotka epäilee, on jo sinällään suoraa epäuskoa. Koska mitään ei tapahdu, niin pahimmillaan nämä ottaa "jumalan voiman" omiin käsiinsä ja epäuskossaan langettavat jumalansa tuomion syntisille, koska jumala ei jaksanut tehdä sitä tai jumalaa ei ole, niin kaikki pitää tehdä itse ettei maine ja kunnia mene. Jumalan maine ja kunnia.

Vierailija
292/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö pahantekijöitä pidä rangaista?

Kyllä mutta rangaistuksen pitää olla kohtuullinen tekoon nähden ja ihmisen pitää pystyä sovittamaan niillä tekonsa niin että rangaistus myös loppuu joskus.

Siis kadu. Ota ristisi ja seuraa minua, sanoo Jeesus. 

Vaihdoit nyt aihetta. Oliko se ikuinen kidutus reilu ja kohtuullinen rangaistus vai ei?

Vierailija
293/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Juuri tuon vaikutelman hän antaa itsestään. 

Kylläpä sinä olet kiinnittänyt paljon huomiota minun kommentteihini, kun olet vaivautunut jopa muodostamaan käsityksen minusta anonyymien kommenttien perusteella. 

Vierailija
294/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minusta kuulostaa järkeenkäyvältä. Jos ihminen saa voimaa ja lohtua jostain  millainen ihminen tekee kaikkensa riistääkseen sen? Eikö se ole tuomittava teko?

Siksi Jumalasta voi puhua vain Raamatun kautta, Raamatussa on vastaukset."

Raamatulla ei voi todistaa raamattua. 

Keskustelu on turhaa, jos ei ole mitään yhteistä pohjaa. Yhtä  hyvin voisimme täyttää ketjun vuorotellen toistamalla sanoja musta/ valkoinen. Jos haluat keskustella Jumalasta, sinun on hyväksyttävä ihan keskustelun vuoksi Jumalan premmissit.

Vierailija
295/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa! Pk-seudulla allah jyllää ja yleisin nimi on mohamed.

Mene vaikka itäkeskukseen katsomaan, jollet usko!

Vierailija
296/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta pyhältä eikä oikeudemulaiselta. Jos uskois, niin vaikuttaisi lähinnä pikkumaiselta, itsekkäältä, omahyväseltä ja vittumaiselta tyypiltä ja sillä lanttu.

Ok. Se on sinun mielipiteesi.

Vierailija
297/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole muodostunut käsitystä Jumalasta ikuisia kidutustangaistuksia antavana. Minä en moiseen usko. Mutta tuota kuvaa kyllä minulle tuputtaa yksi jos toinenkin uskovaiseksi itseään kutsuva. Osaatko sanoa että miksi?

Varmaankin siksi, että se on heidän käsityksensä Jumalasta.

Vierailija
298/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri osa väestöstä käy riparin?

Vierailija
299/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa järkeenkäyvältä. Jos ihminen saa voimaa ja lohtua jostain  millainen ihminen tekee kaikkensa riistääkseen sen? Eikö se ole tuomittava teko?

Siksi Jumalasta voi puhua vain Raamatun kautta, Raamatussa on vastaukset.

Monet päänsä tasapainon nuorena menettäneet ja ehkä tilan itselleen altistaneet voivat sairauden pahimmissä vaiheissa kokea että sarjakuvista, sanomalehdistä löytyy oikeita vastauksia rivien välistä. Menee niin lujaa, että voi kirjoittaa väikkäriäkin, joka on ihan siistiä, mutta ei validi missään mielessä siinä mitä sen pitäisi olla.

Sellaista. Raamatusta voi löytää lohdun ja vastaukset, eikä kukaan ota sitä pois sitä kädessä pitävältä tai sen ulkoa osaavalta. Dementia ja Comando voi tulla tekemään sen, mutt

Varoitus ei ole tuomion toivomista, päinvastoin. Tuomiota saarnaavat ovat hiukan sivuraiteella kyllä.

Vierailija
300/741 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Samoin sinulla on oikeus tehdä itsestäsi pelle ja hauskuuttaa muita.