Veripalvelun mehuvalikoima?
Oli ennen ananasmehua, ja sitten greippimehua, mutta ei enää kumpaakaan. Miksiköhän?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Olisi edes veriappelsiinimehua...
...sanoi vampyyri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luovuta verta, koska veripalvelut törkeästi syrji homomiesten verenluovutuksen. Piti olla 12kk selibaatissa ennen kuin sai luovuttaa verta. Siis selibaatissa. Monet homomiehet elävät parisuhteessa ja ovat olleet vuosikausia suhteessa. Itsekin 20v. Samaan aikaan heterot ovat voinneet kuksia miten haluavat ja käydä maksullisissa - heillä varoaika ollut peräti 4kk. Nykyään varoaika homomiehillä on 4kk vaikka olisi suhteessa.
todella törkeää syrjimistä harrastettu ja harrastetaan edelleen. En luovuta nyt enkä jatkossakaan.
Käsittääkseni varoaika ei johdu siitä, että heterojen rietastelu olisi jotenkin parempaa rietastelua, vaan siitä, että HIV ylipäätään tarttuu herkemmin homojen välisessä seksissä.
Mites se hiv ainne vakisuhteeseen hyppää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteliaisuudella luovutettu veri myydään. Veripalvelu-niminen yritys tienaa.
Oikeest?
Se on voittoatavoittelematon viime vuoden liikevaihto taisi olla 50t positiivinen eli ei tehdä näkyvää tulosta. Se on sitten eri asia, millaisia palkkoja maksetaan kellekin
Palkat kovia. Millä se raha on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luovuta verta, koska veripalvelut törkeästi syrji homomiesten verenluovutuksen. Piti olla 12kk selibaatissa ennen kuin sai luovuttaa verta. Siis selibaatissa. Monet homomiehet elävät parisuhteessa ja ovat olleet vuosikausia suhteessa. Itsekin 20v. Samaan aikaan heterot ovat voinneet kuksia miten haluavat ja käydä maksullisissa - heillä varoaika ollut peräti 4kk. Nykyään varoaika homomiehillä on 4kk vaikka olisi suhteessa.
todella törkeää syrjimistä harrastettu ja harrastetaan edelleen. En luovuta nyt enkä jatkossakaan.
Käsittääkseni varoaika ei johdu siitä, että heterojen rietastelu olisi jotenkin parempaa rietastelua, vaan siitä, että HIV ylipäätään tarttuu herkemmin homojen välisessä seksissä.
No siltä puolisolta, joka kävi vieraissa.
En voi luovuttaa verta, taju lähtee, ennenkuin pussi on täynnä.
1980- l ja 1990- luvuilla tarjolla oli pelkästään Valion appelsiinimehua, kahvia, teetä, hapankorppua, juustoa, suolakurkkua ja paikallisen leipomon leipomaa vuokapullaa.
Asiakkaat pitivät kahvihetkeä luovutuksen jälkeen tosi mukavana asiana
T. Erään veripalvelun kahviota tuolloin hoitanut
Vierailija kirjoitti:
Veripalvelu on yritys. Tiesittekös sitä?
Yritys tai ei, jostain sitä verta on joka tapauksessa saatava, jos sinä tai minäkin sattuisimme joutumaan onnettomuuteen.
Itse luovuttaisin innolla, mutta en uskalla enää. Joka kerta, kun olen luovuttanut, olen sairastunut ankaraan flunssaan. Kuulemma joillakin ihmisillä käy näin, että verenluovutus heikentää hetkellisesti immuunijärjestelmää. Useimmilla luovuttaminen taitaa parantaa immuunijärjestelmää, tai näin ainakin olen lukenut, kun tutkiskelin tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
saako verinluovutuksen rahaa?
Saa. Mitä enemmän luovutat, sitä enemmän saat rahaa - tietenkin. Kannattaa luovuttaa vaikka 5 litraa kerralla, niin saa jo mojovan summan. En muista nyt summia, mut googleta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten nyt seksitaudit hyppää heterosuhteisiinkaan. Valitettavasti kaikki eivät ole 100% uskollisia, saatikka ole koko elämänsä olleet.
Joka tapauksessa syy varovaisuuteen oli nimenomaan se, että HIV tarttuu herkemmin homojen välillä, eikä homofobia. En tiedä miten nykyään sitten on. Olen kyllä aina ihmetellyt, että eikö verta muka tutkita tarkkaan ennenkuin se otetaan käyttöön. Kyllähän kuka tahansa luovuttaja voi valehdella mistä tahansa.
Itsekkyys edustaa aikaamme. Miksi minä osallistuisin auttamiseen, kun täällä ei päättäjätkään kanna vastuuta suomalaisten auttamisesta?
Olen luovuttanut verta aikaisempina vuosina. Tänä vuonna ja jatkossa en enää luovuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritys tai ei, jostain sitä verta on joka tapauksessa saatava, jos sinä tai minäkin sattuisimme joutumaan onnettomuuteen.
Itse luovuttaisin innolla, mutta en uskalla enää. Joka kerta, kun olen luovuttanut, olen sairastunut ankaraan flunssaan. Kuulemma joillakin ihmisillä käy näin, että verenluovutus heikentää hetkellisesti immuunijärjestelmää. Useimmilla luovuttaminen taitaa parantaa immuunijärjestelmää, tai näin ainakin olen lukenut, kun tutkiskelin tätä asiaa.
Edelleen, mihin pääset hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saako verinluovutuksen rahaa?
Saa. Mitä enemmän luovutat, sitä enemmän saat rahaa - tietenkin. Kannattaa luovuttaa vaikka 5 litraa kerralla, niin saa jo mojovan summan. En muista nyt summia, mut googleta.
Siitä summasta voi maksaa seuraavat peukut
Verenluovutuksesta iso osa menee elämän loppupäädyn eläkeläisille. Orpoille ja kumppaneille ne sydänleikkaukset tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käy luovuttamassa verta vielä 2025?
Kauppaa kansan verellä
Trumpille annettu suomalaisten perimä ja terveystiedot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, mihin pääset hoitoon?
Suomessa 2025 vauvalle ei lähetetä ambulanssi. Vauvat kuolee koteihin
En enää luovuta. Sairastuinosykoosiin ja se oli aikaisemmin ehdoton este luovuttamiselle. Enää ei ole, mutta mulla on matala verenpaine, enkä viitti mennä sinne pyörtyilemään.
Voiko Kouvolassa luovuttaa verta?
Hieman hymähdin kun kuulin, että siellä tarjoillaan jotain purtavaakin. No onneksi on rajoitettu käynnit per hlö per vuosi.
Onko ananasmehu tehty suomalaisista ananaista?
Vierailija kirjoitti:
En enää luovuta. Sairastuinosykoosiin ja se oli aikaisemmin ehdoton este luovuttamiselle. Enää ei ole, mutta mulla on matala verenpaine, enkä viitti mennä sinne pyörtyilemään.
Psykoosiverta jaetaan potilaille? Eikö ole riskiä että tarttuu?
Nenäpelle-kampanjat ja Veripalvelu on kaupallistettu. Sääliviltä hyväsydämisiltä ihmisiltä halutaan rahat ja veri.