Vanhukset ovat maksaneet teidän koulutuksenne, terveydenhuoltonne, neuvolan, terapianne jne mutta nyt ette maksa takaisin
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään maksaneet, itselleen rohmunneet joka käänteessä.
Nimenomaan näin. Edeltävä polvi eli 1900-luvun alussa syntyneet ajattelivat jälkipolvea aivan toisella tavalla. Suuret ikäluokat on itsekkyyden huippu.
Suurin ikäluokka on tällä hetkellä 1984 syntyneet. Suuret ikäluokat ovat noin 80-90 vuotiaita, eli kostutti nyt vähän väärälle sukupolvelle, meidän sukupolvi kärsi jo yhden laman mutta nousi siitä toisin kuin te.
Mitä kostutti?
Ei se ysärilama suuriin ikäluokkiin kolahtanut, vaan nuorempiin, mm. meihin, jotka valmistuimme siihen lamaan velat niskassamme.
Olen lahtelainen. Täältä loppui upo. Pienempiä metallitehtaita, vaateteollisuus,, huonekalutehtaat vähensi rajusti väkeä.
Arvaas minkäikäisiä ihmisiä niissä oli. Viiskymppisiä niin duunarit , insinöörit kuin toimistojen väki. Arvaa työllistyikö moni enää koskaan, työttömyyskurssit oli täynnä. Minä, merkonomi, istuin insinöörien yms kanssa toimistotyön kurssilla. Jokainen meni minne pääsi venyttääkseen ansiosidonnaista.
Niin, itse jäin kuljetusalan toimistosta koska myös tietysti kuljetukset vähenivät ratkaisevasti.
Esikoinen valmistui -96 it-insinööriksi. Hän pääsi nokialle töihin jo lopputyötä tehdessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut aikanaan lapsilisää. Oletko sinä saanut ?
En pystynyt kouluttautumaan koska ei ollut köyhyyden takia mitään mahdollisuutta. Oletko sinä pystynyt?
Aloitin työnteon 14 vuotiaana. Milloin sinä aloitit "Aloitat" ?
Kai sulla edes Tatskoihin oli varaa tai Botoxhuuliin ?
Väitä nyt vielä että sulla ei ollut lapsena edes omaa huonetta =)
Vierailija kirjoitti:
Ahneista kuspää eläkeläisistä 60% on sitä mieltä että eläkeikää pitää nostaa vielä työelämässä oleville eikä heidän wlökettäön saa saa leikata. Nämä mulkut eivät itse maksaneet eläkkeitään, jäivät n 59 vuotiaina eläkkeelle ja ovat valmiina nostamaan nyt eläkeikää 70v:hen kuinka vtun häikäilemätön ja itsekäs ihminen voi olla. Olette pahoja ihmisiä. Että te olette kuvottavia sikoja
Kuka eläkeläinen tällaista ajaa? Ei eduskunnassakaan edes ole mitään niin vanhoja ihmisiä, ei taida olla yhtäkään boomeri-ikäistä nyt enää kun tuo Zyskowiczkin jäi pois.
Ei eläkeikää voi nostaa noin korkeaksi koskaan. Vapaaehtoisesti voi varmasti ihmiset tehdä jos tahtoo, mutta en työnantajana itse työllistäisi seitsemänkymppisiä. Se alkaa olla jo riski-ikä ja saisi maksaa sairauspäivärahoja sitten. En menisi sen ikäisen lääkärin vastaanotolle enkä bussikuskin kyytiin enkä veisi lasta päiväkotiin, jossa lapsia hoitaisi seitsemänkymppiset ihmiset. Miettikää itse, te itse olette päättäjäiässä nyt.
Jouduin joskus vippaamaan vanhemmilta. Nyt olen maksanut takaisin hoitamalla heiltä jääneen sukuprojektin kuntoon.
Tosin, minua elätettiin melkein alle minimin, joten nuorena sain vihdoin sen, mitä minulle kuuluikin.
Boomerit tuhosivat Suomen ja muut länsimaat rappiollisella mädätyksellään. Tervemenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet oikeasti, että rahoitus julkisiin palveluihin tulee? Palkansaajilta. Nämä vanhukset ovat todellakin maksaneet kaiken. Nyt on teidän vuoronne.
He eivät ole maksaneet yhtään mitään, vaan aina hyötyneet itse, saaneet ilmaisen lyhyen koulutuksen, varman viran, inflaatio söi lainat, eläkkeelle menty viisikymppisneä, lama-aikana rohmuttu lisää omaisuutta.
Heillä ei ollut ilmainen koulutus. Oppikoulu ja lukio kesti 8 vuotta ja siellä oli lukukausimaksut ja maksullinen ruokailu.
Ei se ole heidän vikansa, että inflaatio söi lainat ja virka oli varma. (Syy on oikeasti se, että raht menee yhä harvemmille ja henkilökuntaa vähennetään kaikkialla. Koulussa opetettiin, että vallitsee aina jompikumpi: inflaatio tai työttömyys)
Hei Nuoret, miettikää teidän kannattaa muuttaa ulkomaille. Täällä on tulevaisuutenne, ei Suomessa. Eurooppakin tarvitsee uusia nuoria työntekijöitä ja täällä teillä on paremmat mahdollisuudet. En olisi voinnut valita paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet oikeasti, että rahoitus julkisiin palveluihin tulee? Palkansaajilta. Nämä vanhukset ovat todellakin maksaneet kaiken. Nyt on teidän vuoronne.
He eivät ole maksaneet yhtään mitään, vaan aina hyötyneet itse, saaneet ilmaisen lyhyen koulutuksen, varman viran, inflaatio söi lainat, eläkkeelle menty viisikymppisneä, lama-aikana rohmuttu lisää omaisuutta.
Heillä ei ollut ilmainen koulutus. Oppikoulu ja lukio kesti 8 vuotta ja siellä oli lukukausimaksut ja maksullinen ruokailu.
Ei se ole heidän vikansa, että inflaatio söi lainat ja virka oli varma. (Syy on oikeasti se, että raht menee yhä harvemmille ja henkilökuntaa vähennetään kaikki
Kumpikin on oikeassa. Mieheni ja minä saimme ilmaisen koulutuksen, kansakoulun. Virkaa ei tullut, miehelle tehdastyö kolmessa vuorossa, minulle sekalaisia hommia matalalla palkalla.
1970-luvulle saakka oli 6-päiväinen työviikko.
Jos ei ollut aika köyhä, ei saanut lapselle tarhapaikkaa. Oli palkattava kotiapulainen, jolle meni työssäkäyvän äidin nettopalkka kokonaan, mutta työpaikka säilyi.
Oli hyvin lyhyt äitiysloma. Äitini kävi ruokatunnilla imettämässä minua. (Sekä työ että koti oli onneksi keskustassa)
Vierailija kirjoitti:
1970-luvulle saakka oli 6-päiväinen työviikko.
Jos ei ollut aika köyhä, ei saanut lapselle tarhapaikkaa. Oli palkattava kotiapulainen, jolle meni työssäkäyvän äidin nettopalkka kokonaan, mutta työpaikka säilyi.
Oli hyvin lyhyt äitiysloma. Äitini kävi ruokatunnilla imettämässä minua. (Sekä työ että koti oli onneksi keskustassa)
Ei liian köyhätkään saaneet tarhapaikkoja. Piti olla varaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahneista kuspää eläkeläisistä 60% on sitä mieltä että eläkeikää pitää nostaa vielä työelämässä oleville eikä heidän wlökettäön saa saa leikata. Nämä mulkut eivät itse maksaneet eläkkeitään, jäivät n 59 vuotiaina eläkkeelle ja ovat valmiina nostamaan nyt eläkeikää 70v:hen kuinka vtun häikäilemätön ja itsekäs ihminen voi olla. Olette pahoja ihmisiä. Että te olette kuvottavia sikoja
Eikös ne ole nimenomaan nuo eri puolueiden nuorisojärjestöt, jotka ovat esittäneet ajatuksia, että työelämässä pitää jatkaa niin kauan kuin on työkykyinen ja eläkettä saisi vasta, kun ei kykene enää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät maksaneet eläkkeitään. Me maksamme ne ja omamme sekä lisäksi nuo muut mainitut asiat.
Sinä et omaa eläkettä maksa .Jokainen työssäkäyvä maksaa eläkkeellä olevien eläkkeitä ja osan omasta eläkkeestä.Näin on aina ollut.
En saanut aikanaan lapsilisää. Oletko sinä saanut ?
En pystynyt kouluttautumaan koska ei ollut köyhyyden takia mitään mahdollisuutta. Oletko sinä pystynyt?
Aloitin työnteon 14 vuotiaana. Milloin sinä aloitit "Aloitat" ?