Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhukset ovat maksaneet teidän koulutuksenne, terveydenhuoltonne, neuvolan, terapianne jne mutta nyt ette maksa takaisin

Vierailija
14.10.2025 |

Ei, ette ole yhtään itsekkäitä.

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset loisivat eläkkeitä, joita eivät ole itse maksaneet.

M41

Sinäkin loisit aikanaan eläkkeellä jota et ole maksanut.

Vierailija
122/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen jo 40 ikävuoteen mennessä maksanut "omat kuluni" aikalailla takaisin. Noin 200 tuhatta on verottaja vienyt palkoista, mutta siihenhän se ei jää, koska alvit, autoverot, bensaverot, sähköverot jne. Näistä tulee helposti vähintään 100 tuhatta aikuisiällä.

Julkisia sairaanhoitopalveluja en aikuisena ole käyttänyt kuin muutaman kerran ja lapsenakin meni isoilta osin vakuutuksesta. Missään muodikkaissa terapioissa en ole edes yrittänyt ravata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärrys ohoi. Omaa vakuutusmaksua.

Eikö sinua ole kirjattu eläketurvakeskukseen ja silti palkastasi peritään tyel?  Se olis työnantajalta rikos.  Ainahan on ollut juljuksia jotka eivät ole työntekijöitään ilmoittaneen.  Mullakin yks aukko kun vuokratyöfirma  ei ollut hoitanut työeläkevakuutusta.

Vaikka maksat vakuutusmaksua, niin se ei tarkoita että kerätyt varat kohdentuvat sinun eläkkeesi maksamiseen. Siellä kun oli aika iso ryhmä ihmisiä, jotka olivat eläkesysteemin luomisen yhteydessä vanhuuseläkkeeseen oikeutettuja. Vaikka eivät luonnollisestikaan olisi ikinä mitään maksaneet.

Sit kävi vielä sillain hassusti ettei viitsitty korotella systeemin maksuja kestävälle tasolle lähes 30v aikana. Eli siinä on keretty maksamaan 30v ajan eläkkeitä jollain ihan muilla rahoilla kuin v

En suinkaan kuvittele, että saisin juuri itse maksamani rahat. Sen sijaan oletan että saan maksamilleni maksuille joskus jotain vastinetta. 

Se taas Ei ole kovinkaan todenäköistä. Jopa omat vanhemmat saavat maksamiinsa maksuihin nähden moninkertaisesti rahaa itselleen. Siinä missä eläkeikä keretään varmasti nostelemaan 70 ellei ylikin siihen mennessä kun olisin itse eläkeiässä.

Jos systeemi ei jo sitä ennen kaadu maksukyvyn puutteeseen.

Vierailija
124/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen jo 40 ikävuoteen mennessä maksanut "omat kuluni" aikalailla takaisin. Noin 200 tuhatta on verottaja vienyt palkoista, mutta siihenhän se ei jää, koska alvit, autoverot, bensaverot, sähköverot jne. Näistä tulee helposti vähintään 100 tuhatta aikuisiällä.

Julkisia sairaanhoitopalveluja en aikuisena ole käyttänyt kuin muutaman kerran ja lapsenakin meni isoilta osin vakuutuksesta. Missään muodikkaissa terapioissa en ole edes yrittänyt ravata.

Samat alvit ja verot on muillakin,mitä sitten?Luuletko kaikkien muiden ravaavan terapioissa?

Vierailija
125/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua ole kirjattu eläketurvakeskukseen ja silti palkastasi peritään tyel?  Se olis työnantajalta rikos.  Ainahan on ollut juljuksia jotka eivät ole työntekijöitään ilmoittaneen.  Mullakin yks aukko kun vuokratyöfirma  ei ollut hoitanut työeläkevakuutusta.

Vaikka maksat vakuutusmaksua, niin se ei tarkoita että kerätyt varat kohdentuvat sinun eläkkeesi maksamiseen. Siellä kun oli aika iso ryhmä ihmisiä, jotka olivat eläkesysteemin luomisen yhteydessä vanhuuseläkkeeseen oikeutettuja. Vaikka eivät luonnollisestikaan olisi ikinä mitään maksaneet.

Sit kävi vielä sillain hassusti ettei viitsitty korotella systeemin maksuja kestävälle tasolle lähes 30v aikana. Eli siinä on keretty maksamaan 30v

Sinä et kuvittele saavasi itse maksamiasi rahoja mutta eläkeläisten pitäisi saada vain itse maksamansa rahat?.Moni on maksanut 10 vuotta 8,65 prosentin maksuja.

Vierailija
126/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit kävi vielä sillain hassusti ettei viitsitty korotella systeemin maksuja kestävälle tasolle lä

Minä ja työnantajani on maksanut koko 20v työurani yhteensä reilu 25% maksuja. Samaa ei voi sanoa vanhemmistani ja isovanhemmistani. Hyvä jos edes 10% tasolle pääsevät. Mikä on auttamatta aivan liian vähän kun isoäidistäkin jätti aika vasta 97 vuotiaana. Eli kerkesi reilut 35v nostella eläkettä.

Vierailija
127/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat alvit ja verot on muillakin,mitä sitten?Luuletko kaikkien muiden ravaavan terapioissa?

Niin on. Alustus olikin, että joku muu muka olisi minun kuluni maksanut kun todellisuudessa olen jo tähän mennessä suurinpiirtein omat kuluni yhteiskunnalle kuitannut ja tästä eteenpäin makselen siis valtaosin muiden kuluja.

Vierailija
128/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit kävi vielä sillain hassusti ettei viitsitty

Olet tullut työelämään "nykyaikana".  Vähän vielä työvuosiakin kertynyt.  Mutta saattehan te isommat eläkkeetkin kuin pienipalkkaiset vanhat naiset.

Siis olin 43 vuotta työelämässä, jäi 63 v eläkkeelle.  Vaikka aloitin 15 v oli äitiyslomat ja opiskelin aikuisena 3 vuotta.

Mua huvittaa yks tuttu, jäi kyllä sairaana, joku neurologinen pääjuttu, liikkuu huonosti,  eläkkeelle 45 vuotiaana, nyt 55.  Jaksaa kehua eläkkeellään miten kannatti tehdä 20 vuotta töitä.  Ei mikään korkeasti koulutettu, pikaruokapaikoissa ja jossain välissä  jossain kodinkonekaupassa.

Eli minua 25 vuotta nuorempi  ja eläke on hyvä lyhyellä työuralla. .minulla pieni.

Vierailija
129/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Meille 80-luvulla syntyneille jää tällä menolla pelkkää ei oota eläkesysteemistä tai sitten 75v eläköitymisikä. 

Pyramidihuijaus kaatuu ennen pitkään omaan mahdottomuuteensa. 

Vierailija
130/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään maksaneet, itselleen rohmunneet joka käänteessä.

Kyllä, kaikki minkä he ovat jättäneet itselleen oikeastaan kuuluu kaikki meille.

Vierailija
131/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin. Edeltävä polvi eli 1900-luvun alussa syntyneet ajattelivat jälkipolvea aivan toisella tavalla. Suuret ikäluokat on itsekkyyden huippu. 

Mistä sinä tiedät, mitä nämä edeltävät polvet ovat ajatelleet?  Omaa elämäänsä he on eläneet ja omaa sen hetkistä tilannettaan pyrkineet kohentamaan siinä missä kaikki muutkin ikäpolvet. 

Hah, jos olisivat oikeasti ajatelleet jälkipolviaan, eivät olisi lähteneet sotiin ja tappeluihin.  Sillä kun ei mitään aikaan saa kuin sekasortoa ja lisää vihaa.  Kapinaa ei olisi tarvinnut nostattaa, paremmat olot olisi saatu aikaan rauhallisella demokratian kehitykselläkin, mutta ei, piti alkaa pyssyleikkeihin, mikä leimasi ihmisiä ja sukuja vielä seuraavissa polvissakin.  Teillä on ihme ihanteelliset käsitykset entisistä ajoista.  Mikä tarkoittaa, että ette tiedä tarpeeksi asioista, mutta päitänne osaatte aukoa.  Siinä sodassa tehtiin karmeita ylilyöntejä puolin ja toisin ja niiden tapahtumien haamut on piinanneet ihmisiä polvesta toiseen.  Vielä tänä päivänäkin.

Paljonkos te tämän hetken nuoret ja nuoret aikuiset ajattelette seuraavaa sukupolvea? Mitä teette nimenomaan heidän tulevaisuutensa hyväksi tällä hetkellä?  Ette yhtään mitään sen kummempaa kuin mitkään edeltävätkään sukupolvet ennen teitä.  Omia etujanne te ajattelette ja tämänhetkistä tilannettanne.  Lisää rahaa ja hyvää toimeentuloa te haluatte ja nimenomaan teille itsellenne tässä ja nyt.  Ette te kukaan ajattele sitä, miten ihmiset elävät viidenkymmenen vuoden kuluttua.  Kun ette voi tietää, millainen yhteiskunta silloin edes on.  

Ei sitä ole osanneet ajatella edeltävätkään polvet, ei teidän vanhempannekaan.  Mistä joskus 60-70 -luvulla olisi tiedetty, että tietokoneet tulevat ja vievät ihmisiltä työt.  70-luvulla perustettiin työssäkäyvien lapsille päiväkoteja ja niistä te tämänkin polven ihmiset nautitte edelleen.   60-luvulla alettiin työttömille maksaa työttömyyskorvausta, alkuun ei tietenkään kaikille, mutta siitä ne ovat lähtöisin ja edelleen niitä maksetaan, myös teille.  On tullut työterveyshuolto, matkakorvaukset, lomarahat ja muut korvaukset ja edelleen tekin niitä saatte.  Eikö muka ajateltu tulevia työntekijöitä?  Ainakin ne on edelleen voimassa olevia etuisuuksia.

Vierailija
132/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet oikeasti, että rahoitus julkisiin palveluihin tulee? Palkansaajilta. Nämä vanhukset ovat todellakin maksaneet kaiken. Nyt on teidän vuoronne. 

Eivät maksaneet eläkkeitään. Me maksamme ne ja omamme sekä lisäksi nuo muut mainitut asiat.

Vierailija
133/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset loisivat eläkkeitä, joita eivät ole itse maksaneet.

M41

Sinäkin loisit aikanaan eläkkeellä jota et ole maksanut.

Näin on.  Vai aiotko todella jättää eläkkeesi ottamatta?  

Tälläkin hetkellä on ihmisiä, jotka ei ole edes eläkkeellä, vaan hyvin nuoriakin, jotka loisivat yhteiskunnan tuilla, joita eivät ole itse maksaneet.

Vierailija
134/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneista kuspää  eläkeläisistä 60% on sitä mieltä että eläkeikää pitää nostaa vielä työelämässä oleville eikä heidän wlökettäön saa saa leikata. Nämä mulkut eivät itse maksaneet eläkkeitään,  jäivät n 59 vuotiaina eläkkeelle ja ovat valmiina nostamaan nyt eläkeikää 70v:hen kuinka vtun häikäilemätön ja itsekäs ihminen voi olla. Olette pahoja ihmisiä.  Että te olette kuvottavia sikoja

Vierailija
135/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit kävi vielä sillain hassusti ettei viitsitty

Mutta nyt osoittavat talkoo henkeä ja ovat valmiita siihen ettö heidän lapsensa työske tulee 7åv saakka

Vierailija
136/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet oikeasti, että rahoitus julkisiin palveluihin tulee? Palkansaajilta. Nämä vanhukset ovat todellakin maksaneet kaiken. Nyt on teidän vuoronne. 

Eivät maksaneet eläkkeitään. Me maksamme ne ja omamme sekä lisäksi nuo muut mainitut asiat.

Ette maksa tulevia eläkkeitänne.  Ne maksavat teidän lapsenne ja lapsenlapsenne.

Vierailija
137/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu asiaa!

Vierailija
138/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaikki minkä he ovat jättäneet itselleen oikeastaan kuuluu kaikki meille.

No rohmutkaa ne itsellenne.  

Vierailija
139/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti loisi kotirouvana, syntynyt 1930. Isä vielä eläessään haki hänelle työttömyyskovauksen vuosikausiksi. Vaikka silloin 70- 80- luvulla olisi töitä ollut, ei vaan huvittanut. Katkasi pyöräillessä jalkana, sairaloman loputtua pääsi eläkkeelle 61- vuotiaana. 

Nyt on yli 90- vuotias, saanut eläkettä tuosta 6kymppisestä alkaen, asuu hoitokodissa, jonka todelliset kustanutkset on luokaa 5000€/kk. Tässä malliesimerkki yhteiskunnan verovarojen hyväksikäyttäjästä!

Vierailija
140/146 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette maksa tulevia eläkkeitänne.  Ne maksavat teidän lapsenne ja lapsenlapsenne.

Tällä tarkoitetaan sitä, että maksetaan 1:1 sen kanssa mitä laskennallisesti saadaan. Turha sellaisen joka on maksanut 1:4 siellä yrittää saivarrella.  Maksa  ensin edes 1:1 ja oma elämäsi äläkä maksata muilla vuosikymmenien lomailuasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi