Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voikohan pankista saada lainaa niin, että se jatkuu vielä pitkälle eläkkeelle asti?

Vierailija
13.10.2025 |

Mietin, että jos ottaisin kesämökkiä varten lainan 20 vuoden maksuajalla. Eläkkeelle jäämiseen on aikaa 10 vuotta. Toinen vanhemmistani on jo kuollut ja toinenkin on jo 84v ja muistisairas. Saisin loppulainan kuitattua perinnöllä ja puolet jäisi vielä ylikin. Mitäs mieltä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lainaa saadakseen tarvitse olla työelämässä, mutta pankki tuskin lainaa rahaa ellei ole uskottava suunnitelma takaisinmaksuun ja/tai riittävät vakuudet. 

Mahdollisesti tulevaisuudessa tuleva perintö tuskin kelpaa vakuudeksi. 

Tuleva perintö ei kelpaa vakuudeksi. Vakuudet pitää olla "online" tässä ja nyt.

Itse en saanut asuntolainaa, vaikka olen vakiduunissa. Riskipiskeet pankin laskelmissa liian korkeat: 55-v yksineläjä, ala ns. riskiala eli työttömyys kasvaa, olen ollut lomautettuna kahdesti viimeisen 5 vuoden sisällä, sitä ennen olen ollut yhdellä pitkällä saikulla (borrelioosi) eivätkä vakuudet ole riittävät. Asun siis tilanteen pakosta vuokralla ja näköjään pakosta sitä jatkankin. Kovasti kaikissa 4 pankissa pahoittelivat tilannetta. Eivät tykänneet kohteestakaan, olisi ollut kaksio 1970-luvun lopun kerrostalosta, koska asunnon markkina-arvo

Ap:n tilanne on eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan