Ollaan miehen kanssa kulutettu viimeisen vuoden sisään vähän reilut 60 000 e.
Tässä suurimmat jaoteltuna:
Ruokakauppa: 11 000 e
Sähkö, vesi yms: 8000 e
Autoilu: 8000 e
Matkustaminen: 7000 e
Alkoholi: 7000 e
Vakuutukset: 4000 e
Ravintolasyöminen: 4000 e
Ja loput pienempiin eriin jakautuneet kulut. Näin sitä rahaa on käytetty. Olis kai voinut olla käyttämättäkin.
Suosittelen kaikille muillekin hetkessä eläjille pysähtymistä, taulukointia ja tarkkailua. Vuoden päästä ajattelin, että ainakin kaksi noista aihealueista on ainakin puolet vähemmän.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ruoka maksaa järkyttävästi
Joo, mä otin vielä ruokakuluista oluet pois ja siirsin alkoholiin, silti menee melkein tonni kuukaudessa kauppaan, ja pääosin meitä on kaksi syömässä yhden lämpimän ruuan päivässä.
Aika paljon menee alkoholiin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia 67 e / viikko / hlö
Ei puoli pulloa hyvää viiniä yhdelle ole liikaa viikossa.
Ihan sama miten paljon hankkii, kaikki menee.
Onko alkoholi ravintolassa juotua vai kotona?
Ap, leveiletkö vai oletko holtiton ?
Nice.
Mä rakennutin talopaketin.
ALV talopaketista 100 000€
Tontin varainsiirtovero 4000€
Samalla kävin töissä, maksoin palkasta veroa 20 000€, puoliso maksoi 12 000€
Lisäksi alvit kaikesta mitä vuoden aikana kulutettiin.
Eli yhdessä vuodessa maksettiin veroja varmaan yli 140 tuhatta euroa. Eikä olla edes mitään rikkaita, vaan kaksi tavallista toimihenkilöä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka maksaa järkyttävästi
Joo, mä otin vielä ruokakuluista oluet pois ja siirsin alkoholiin, silti menee melkein tonni kuukaudessa kauppaan, ja pääosin meitä on kaksi syömässä yhden lämpimän ruuan päivässä.
Meillä menee 500-800 kuussa kauppaan. 2 henkilöä + koira syö tuosta kaikki ruuat. Ja viikonloppuisin on usein vieraita syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko alkoholi ravintolassa juotua vai kotona?
Onneksi pääosin ravintolassa, muuten huutais kyllä maksat hoosiannaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, leveiletkö vai oletko holtiton ?
Oon holtiton. Olen jollain tavalla tiedostanut sen, mutta oli tämä totuus kuvitelmaa ikävämpi.
Mun vakiosatsi viikonlopulle on käydä baarissa katsomassa urheilua ja juomassa erikoisoluita. Perjantaina kolme bissee ja lauantaina sama.
Helpolla menee tuo esimerkissä mainittu 67€ alkoholiin viikossa, kun normikurakaljan hintakin on melkein kympin tuoppi.
Ruokalaskussa olisi varmasti kiristämisen varaa jos haluaa. Kaksi ihmistä voi ruuan laadusta ja terveellisyydestä tinkimättä syödä edullisemmin.
Alkoholi on aika turha kulu. Tai miten sen ottaa. Jos juominen on hauskempaa kuin pari kertaa rantaloma etelässä, niin miksi lähteä rantalomalle jos voi juodakin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteja olette?
Jos tuon 8000 e ajattelisi 10 euron ravintola-annoksina, niin annoksia menisi vuodessa 400 / hlö. Eli 7-8 annosta viikossa. Vois se olla vähemmänkin. -ap-
Vierailija kirjoitti:
7 tonnia viinaan? 😳
Ja jos molemmat polttaa vielä röökiä askin päivässä niin se on kymppitonni tupakkaan.
Mut hitsi kun kahvin hinta on taas noussut, pitää rajoittaa...
Kyselin mieheltä, paljonko hän arvioisi kuluvan euroja alkoholiin vuodessa. Hän ajatteli sanovansa luvun vähän yläkanttiin ja ajatteli kahta tonnia. Oli sitten vähän enemmän... -ap-
Vierailija kirjoitti:
Ruokalaskussa olisi varmasti kiristämisen varaa jos haluaa. Kaksi ihmistä voi ruuan laadusta ja terveellisyydestä tinkimättä syödä edullisemmin.
Alkoholi on aika turha kulu. Tai miten sen ottaa. Jos juominen on hauskempaa kuin pari kertaa rantaloma etelässä, niin miksi lähteä rantalomalle jos voi juodakin.
Miksei voi tehdä molempia? Miksi aina pitäisi jostain tinkiä, jos rahaa on?
Alkoholia 67 e / viikko / hlö