Lapsi aina hoidossa, surullista!
Kuinka jotkut vanhrmmat kehtaa viedä lapsensa aina kaikkina loma-aikoina hoitoon? Kyllä on vanhemmuus hukassa! Miksi tehdä lapsia jos heidän kanssaan ei jaksa olla. Luuleeko kotkut vanhemmat ettei esim päiväkodissa ihmetellä jos mukamas aikuisella ei ole ikinä lomaa.
Kommentit (153)
Irvokkaasti väitetään että päivähoito-oikeus on lapsen oikeus. Kyllä se oikeasti on aikuisen oikeus. Jos lapsi saa itse valita, hän valitsee kodin ja vanhemmat.
Kyllähän se aikamoista on. Kuten sanotaan, päiväkodissa käyminen on lapselle ihan työtä. Siellä ollaan isossa lapsiryhmässä, Viding kuvaa.
Hoitopaikan lukuisat vuorovaikutussuhteet voivat olla lapselle uuvuttavia. Se, miten pitkän paussin lapsi tarvitisi, riippuu hänen persoonastaan. Vaikka on täysin sallittua viedä lapsi hoitoon oman lomansa aikana, perheessä voitaisiinkin pohtia esimerkiksi sitä, olisiko lasta mahdollisuus pitää kotona edes osa loma-ajasta.
Lapsellakin on oikeus lomaan, Viding muistuttaa. Asintuntija sanoo eräässä lehtijutussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään elämä niille vieläkin helpommaksi: otetaanpa lapsi heti niiltä pois syntymän jälkeen. Ei tarvitse vaivautua lapsen kasvatukseen yhtään sen enempää.
Hei nuoret, kannattaa kouluttautua psykiatreiksi, psykologeiksi ja muihin mielen terapeuttiammatteihin. Niistä on valtava pula 10-20 vuoden päästä. Elämän perusturvallisuuden järkkyminen alusta asti teettää mieleltään järkkyneitä ihmisiä.
Sinähän se järjen jättiläinen olet. Taisit pudota pienenä hoitopöydältä.
Varhaiskasvatuksesaa on yhä enemmän vauvoja. Lue se juttu äläkä mäkätä typeriä.
Niin, entä sitten? Jos vanhempi ei jaksa niin parempi lapsen olla päiväkodissa kuin että kotona matkittäisiin päin seiniä.
Kyllä ne on tietynlaiset äidit ja isä jotka tuovat lapsensa hoitoon, vaikka itse lomailevat ja uskottelevat että päiväkodissa on hyvä olla. Oma napa edellä. Jotkut tuovat lapsensa jopa jouluna hoitoon, mitä olen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään elämä niille vieläkin helpommaksi: otetaanpa lapsi heti niiltä pois syntymän jälkeen. Ei tarvitse vaivautua lapsen kasvatukseen yhtään sen enempää.
Hei nuoret, kannattaa kouluttautua psykiatreiksi, psykologeiksi ja muihin mielen terapeuttiammatteihin. Niistä on valtava pula 10-20 vuoden päästä. Elämän perusturvallisuuden järkkyminen alusta asti teettää mieleltään järkkyneitä ihmisiä.
Sinähän se järjen jättiläinen olet. Taisit pudota pienenä hoitopöydältä.
Varhaiskasvatuksesaa on yhä enemmän vauvoja. Lue se juttu äläkä mäkätä typeriä.
Niin, entä sitten? Jos vanhempi ei jaksa niin parempi lapsen olla päiväkodissa kuin että kotona matkittäisiin päin seiniä.
Eikä se jaksamisestakaan ole kiinni. Nykyisin taitavat vanhempainvapaat loppua aikaisemmin ainakin äidin osalta ja jos isä ei ole jäämässä kotiin, niin minkäs teet. Lisäksi asuntolaina pitäisi maksaa ja kaikki elinkustannukset ovat nousseet. Ei ole varaa olla laittamatta lasta päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Irvokkaasti väitetään että päivähoito-oikeus on lapsen oikeus. Kyllä se oikeasti on aikuisen oikeus. Jos lapsi saa itse valita, hän valitsee kodin ja vanhemmat.
Ei valitsisi aina. Et voi mitenkään mutulla tietää jokaisen perheen ja lapsen tilannetta.
Arki päiväkodissa on raskasta. Ne lapset, jotka ovat jatkuvasti paikalla, väsyvät ja ovat levottomia.
Myös lapset tarvitsevat lomaa ja aikaa palautua pitkistä päivistä ja raskaista viikoista. Aikuiset välillä unohtavat, kuinka kuormittavia päiväkotipäivät pienen lapsen näkökulmasta ovat.
Jos maksaa hoidosta niin silloin on täysi oikeus viedä se lapsi hoitoon. Sillä aikaa ehtii sitte siivoilla, tehdä ruokaa pakkaseen, pestä pyykkiä ja tehdä kaikki rästityöt. Ja tapailla sukulaisia ja kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on tietynlaiset äidit ja isä jotka tuovat lapsensa hoitoon, vaikka itse lomailevat ja uskottelevat että päiväkodissa on hyvä olla. Oma napa edellä. Jotkut tuovat lapsensa jopa jouluna hoitoon, mitä olen kuullut.
Vai että ihan tietynlaiset. Ja jouluna. Olet kyllä säälittävä. Jouluna ei aluksikaan ole kuin päivystävä päiväkoti ja sinne saa lapsen vain näyttämällä TYÖVUOROLISTAA. Eikö perheellinen saa käydä jouluna töissä???
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa hoidosta niin silloin on täysi oikeus viedä se lapsi hoitoon. Sillä aikaa ehtii sitte siivoilla, tehdä ruokaa pakkaseen, pestä pyykkiä ja tehdä kaikki rästityöt. Ja tapailla sukulaisia ja kavereita
Tällaiset ihmiset eivät ansaitse lapsia
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että ap viittaa nyt käynnissä olevaan koulujen syyslomaan. Jos taloudessa ei ole kouluikäisiä lapsia, niin aika harva vanhempi haluaa pitää lomansa juuri siihen aikaan. Töistä todellakaan saa lomaa, koska jonkun pitää olla paikkaamassa niiden lomalla oleviem koululaisten vanhempien hommia.
Meillä ei ainakaan nyt pidetä syyslomaa, joten ainoa lapsemme on päivähoidossa myös syyslomaviikolla. Pyrimme kuitenkin aina pitämään kesä- ja joululomat mahdollisimman pitkinä, jotta lapsi saa silloin olla kauemmin kotona. Suurin osa lomapäivistäni kuluikin neljän viikon kesälomaan, mutta olen jättänyt päiviä myös jouluun, ja niitä jää todennäköisesti myös talvilomaan.
Vanhemmuus hukassa jos käy kokopäivätöissä?
Mielipide se kai on tuokin. Jotkut kuitenkin käy kokopäivätöissä ja lomapäiviä ei kerry niin paljon, että voisi olla lomalla viikon siellä täällä ja koko kesän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että ihan tietynlaiset. Ja jouluna. Olet kyllä säälittävä. Jouluna ei aluksikaan ole kuin päivystävä päiväkoti ja sinne saa lapsen vain näyttämällä TYÖVUOROLISTAA. Eikö perheellinen saa käydä jouluna töissä???
Jokaisessa päiväkodissa ei tarvitse näyttää joululistaa.
Koululaisella lomaa 10vk kesällä, kolme jouluna, syys- ja hihtolomat. Työssäkäyvällä vanhemmalla keskimäärin 5 vk lomaa. Millä matikalla homma toimii?
Kyllä nämä vanhemmat jotka tuovat lapsensa hoitoon vaikka itse lomailee, on luultavasti itseyleensä nepsyjä, kouluttamattomia ja huume/alkoholiongelmaisia. Tällainen tutina mulla on asiasta. Ei tarviste suuttua, se on vain mun mielipide ihmisistä jotka vievät lapsensa hoitoon, kun itse ovat kotona. En ole päiväkodissa töissä!
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että ap viittaa nyt käynnissä olevaan koulujen syyslomaan. Jos taloudessa ei ole kouluikäisiä lapsia, niin aika harva vanhempi haluaa pitää lomansa juuri siihen aikaan. Töistä todellakaan saa lomaa, koska jonkun pitää olla paikkaamassa niiden lomalla oleviem koululaisten vanhempien hommia.
Koululainen menee mummulle ja pienempi on hoidossa. Sama kuvio myös hiihtolomalla. Näitä riittää meilläkin. Se pienin joutuu olemaan aina päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa päiväkodissa ei tarvitse näyttää joululistaa.
Kyllä tarvitsee. Lopeta satuilu.
Niin? Ei siellä ripsi ja kynsistudiolla ole lapsen turvallista juoksennella ympäriinsä. Kaikilla kun ei ole tukiverkkoa auttamassa. Vai ne kynnet ja ripsetkö ne ovat sinulle ongelma jo itsessään?