Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi aina hoidossa, surullista!

Vierailija
13.10.2025 |

Kuinka jotkut vanhrmmat kehtaa viedä lapsensa aina kaikkina loma-aikoina hoitoon? Kyllä on vanhemmuus hukassa! Miksi tehdä lapsia jos heidän kanssaan ei jaksa olla. Luuleeko kotkut vanhemmat ettei esim päiväkodissa ihmetellä jos mukamas aikuisella ei ole ikinä lomaa.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on tietynlaiset äidit ja isä jotka tuovat lapsensa hoitoon, vaikka itse lomailevat ja uskottelevat että päiväkodissa on hyvä olla. Oma napa edellä. Jotkut tuovat lapsensa jopa jouluna hoitoon, mitä olen kuullut.

Jotkut ovat jopa jouluna töissä. 

Vierailija
42/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä vanhemmat jotka tuovat lapsensa hoitoon vaikka itse lomailee, on luultavasti itseyleensä nepsyjä, kouluttamattomia ja huume/alkoholiongelmaisia. Tällainen tutina mulla on asiasta. Ei tarviste suuttua, se on vain mun mielipide ihmisistä jotka vievät lapsensa hoitoon, kun itse ovat kotona. En ole päiväkodissa töissä!

Mulla on vähän samanlainen ajatus, tai sitten he ovat itsekkäitä ja uusavuttomia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on tietynlaiset äidit ja isä jotka tuovat lapsensa hoitoon, vaikka itse lomailevat ja uskottelevat että päiväkodissa on hyvä olla. Oma napa edellä. Jotkut tuovat lapsensa jopa jouluna hoitoon, mitä olen kuullut.

On niitä jotka tuovat ihan aina. Vain joulun sulkupäivinä ja arkipyhinä saa olla kotona. Siitäkin kuullut marinaa että pakko olla lapsen kanssa pääsiäisenä jopa 4päivää.

Vierailija
44/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan tietynlaiset. Ja jouluna. Olet kyllä säälittävä. Jouluna ei aluksikaan ole kuin päivystävä päiväkoti ja sinne saa lapsen vain näyttämällä TYÖVUOROLISTAA. Eikö perheellinen saa käydä jouluna töissä???

Mikähän on ollut vuosi, kun on tarvinnut näyttää työvuorolistaa? Tai onko kyseessä ollut vuoropäiväkoti?

Ei meidän kunnassa ole päiväkodilla oikeutta kysellä vanhempien työaikoja. Ei ole ollut enää sen jälkeen, kun tuli subjektiivinen päivähoito-oikeus. Sitä oikeutta kun ei ole rajattu koskemaan vain loma-aikojen ulkopuolista aikaa. Vuorohoito onkin sitten jännempi juttu, sinne pääsee vain vanhemman työvuorojen ajaksi. Eikös se polje niiden lasten tmpärivuorokautista varhaiskasvatusoikeutta, joiden vanhemmat eivät ole vuorotöissä? Miksi toiset saa ja toiset ei!

Vierailija
45/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa päivähoidossa mitään listoja ei ole nykyisin pakko toimittaa, niin kauan kuin tämä laki on vielä voimassa. Huoltajan on ilmoitettava hoitoajat, mutta nehän voi ilmoittaa vaikka klo 7-17 joka päivä ja tuoda ja hakea sitten lapsensa niissä rajoissa. Että lopeta sinä se satuilu. Vaikka olet pöiväkodin johtaja että selkeästi tiedä miten toimitaan muualla. 

Vierailija
46/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä vanhemmat jotka tuovat lapsensa hoitoon vaikka itse lomailee, on luultavasti itseyleensä nepsyjä, kouluttamattomia ja huume/alkoholiongelmaisia. Tällainen tutina mulla on asiasta. Ei tarviste suuttua, se on vain mun mielipide ihmisistä jotka vievät lapsensa hoitoon, kun itse ovat kotona. En ole päiväkodissa töissä!

Huomaa ettet ole päikyssä töissä. Jos olisit, tietäisit että on muitakin sairauksia kuten esim. vanhemman syöpä ja muita vakavia tiloja. On kyllä esimerkkejä siitäkin, ettei päikyssä ymmärretä sairauksien vaikutusta kotona ja sitä että lapsen todellakin on parempi olla päikyssä kuin kotona, vaikka asiasta olisi lääkärin sekä perhetyöntekijän lausunnot, niin silti joidenkin pitää päikyssä päteä ja vinkua miten vakavasti sairaan lapsi on virikehoidossa. En ole paha ihminen, mutta itselläni kokemusta asiasta, joten toivottavasti päikyn hoitajat/opet ketkä minulle vonkuivat virikehoitoa kun roikuin lähes elämän ja kuoleman rajalla, saisivat itse saman sairauden.

Vierailija
47/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vuoropäiväkodissa kysytään vanhempien työvuorolistat!!!!! Ei normi päiväkodissa! Kukas täällä nyt satuilee omiaan???????

Vierailija
48/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan tietynlaiset. Ja jouluna. Olet kyllä säälittävä. Jouluna ei aluksikaan ole kuin päivystävä päiväkoti ja sinne saa lapsen vain näyttämällä TYÖVUOROLISTAA. Eikö perheellinen saa käydä jouluna töissä???

Mikähän on ollut vuosi, kun on tarvinnut näyttää työvuorolistaa? Tai onko kyseessä ollut vuoropäiväkoti?

Ei meidän kunnassa ole päiväkodilla oikeutta kysellä vanhempien työaikoja. Ei ole ollut enää sen jälkeen, kun tuli subjektiivinen päivähoito-oikeus. Sitä oikeutta kun ei ole rajattu koskemaan vain loma-aikojen ulkopuolista aik

No tähänhän provosi kosahti. Jouluna kun ei päivystä kuin vuoropäiväkodit. Tavalliset "päivä päiväkodit" eivät ole auki 24-26.12.

Vierailija
49/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain vuoropäiväkodissa kysytään vanhempien työvuorolistat!!!!! Ei normi päiväkodissa! Kukas täällä nyt satuilee omiaan???????

Kyse olikin siitä, että jouluna 24-26.12 on vain vuoropäiväkodit auki. Tuossa kun joku väitti että joulunakin voi viedä lapsen hoitoon vaikkei ole töissä.

Vierailija
50/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä. 

Vierailija
51/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi nyt kosahtaa omaan nilkkaan tämä näillä puolustajilla. Kun tekotipset, tekokynnet, kaverit, harrastukset ja some ovat tärkeämpiä kuin oma lapsi

Vierailija
52/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kehtaamista on varhaiskasvatuslain noudattamisessa? Laissa ei sanota, että lasta ei saa tuoda hoitoon silloin, kun hoitajat haluavat olla lomalla, vaikka esimerkiksi Helsingissä näin on tulkittu.

Lapsella on oikeus varhaiskasvatukseen 12 kk vuodessa!

Tää oli päivän paras VITSI!! Vai että oonein noidattaa varhaiskasvitslakia. Onko jotkut vanhemmat niin hölmöjä että luulevat että lapsi pitää viedä hoitoon vaikka on itse lorvimassa kotona.

Entä jos ei lorvikaan, vaan tekee rästihommat ja nukkuu?

Onhan lapsenlikkoja ollut iät ja ajat. 

Vierailija
53/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekkään päiväkodissa ei mene läpi se että lapsi on vaan pari viikkoa vuodesta lomalla.. yleensä paikkakunnat ja kaupungit on niin pieniä että aina joku tietää että vanhempi oikeasti lomailee.

Vierailija
54/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän samanlainen ajatus, tai sitten he ovat itsekkäitä ja uusavuttomia. 

Ja sinä olet kateellinen. 

Vierailija
55/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi nyt kosahtaa omaan nilkkaan tämä näillä puolustajilla. Kun tekotipset, tekokynnet, kaverit, harrastukset ja some ovat tärkeämpiä kuin oma lapsi

Hankkisit sinäkin ihan oikean elämän kuten mainitsemasi ihmiset ovat tehneet ettei sinun tarvitsisi säälittäviä provoja kaiket päivät keksiä.

Vierailija
56/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi koko laitokseen ikinä. Siellä hän nimenomaan ihmetellään ja kyseenalaistetaan kaikkea, mitä olet ja teet ja mitä lapsesi on ja tekee. Se on rikos ihmisyyttä vastaan.

Vierailija
57/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kehtaamista on varhaiskasvatuslain noudattamisessa? Laissa ei sanota, että lasta ei saa tuoda hoitoon silloin, kun hoitajat haluavat olla lomalla, vaikka esimerkiksi Helsingissä näin on tulkittu.

Lapsella on oikeus varhaiskasvatukseen 12 kk vuodessa!

Tää oli päivän paras VITSI!! Vai että oonein noidattaa varhaiskasvitslakia. Onko jotkut vanhemmat niin hölmöjä että luulevat että lapsi pitää viedä hoitoon vaikka on itse lorvimassa kotona.

Entä jos ei lorvikaan, vaan tekee rästihommat ja nukkuu?

Onhan lapsenlikkoja ollut iät ja ajat. 

Eli on kysymys uusavuttomuudesta. Taitava vanhempi osaa tehdä rästihommat vaikka lapsi olisi kotona

Vierailija
58/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei sympatiaa heu vanhemmille jotka tuovat lapsensa aina hoitoon, vaikka itse lomailee. Minun silmissä i sellainen on huono ja itsekäs vanhempi.

Vierailija
59/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellekkään päiväkodissa ei mene läpi se että lapsi on vaan pari viikkoa vuodesta lomalla.. yleensä paikkakunnat ja kaupungit on niin pieniä että aina joku tietää että vanhempi oikeasti lomailee.

Entä sitten vaikka tietäisivät ja juoruilisivat. Kaikki eivät ole riippuvaisia muiden mielipiteistä. Lasta saa pitää päivähoidossa ympäri vuoden jos kokee tarvetta. Etsi ja esitä lakipykälä joka tämän kieltäisi.

Vierailija
60/153 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta ei sympatiaa heu vanhemmille jotka tuovat lapsensa aina hoitoon, vaikka itse lomailee. Minun silmissä i sellainen on huono ja itsekäs vanhempi.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi kuten jokaisella ihmisellä. Miksi luulet mielipiteesi kiinnostavan muita. Minullakin on mielipide sinusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme