Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asua omakotitalossa jossei edes viihdy ulkona?

Vierailija
12.10.2025 |

Eikö omakotitalo nimenomaan osteta sen pihan takia. Halvemmallahan sen kolmion/neliön sieltä kerrostalosta saa kuin rakennuttamalla 300 000e talo.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele ettei ulkona viihdy tontti on pieni ja vieläpä jossain ristyksen kulmassa ettei omaa rauhaa sielä edes ole.

Vierailija
2/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet keksinyt, että OKT ostetaan pihan takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten takaat itsellesi oman rauhan? Ei möykkää kukaan ylhäällä, alhaalla tai sivuilla? Tarpeeksi tonttia/ etäällä, niin tarvitse nähdäkään ketään, ai että <3 

Vierailija
4/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta pääsee haravoimaan lehtiä ja luomaan lunta. Hyvää hartioille kuulemma. 

Vierailija
5/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koiria, jotka viihtyvät pihalla ja tarvitsevat myös tilaa juosta. Ja ei, eivät häiriköi naapureita.

Lisäksi, haluan ehdottomasti oman pihan= tilaa ympärille, vaikka en pihalla ihan hirveästi oleilekaan. 

Taloja löytää valmiina ja edullisestikin, rakentaminen ei ole pakko. Kerrostaloon en halua enää ikinä. Olen sellaisessa asunut 4 vuotta, se riittää. Olen 51.

Vierailija
6/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten takaat itsellesi oman rauhan? Ei möykkää kukaan ylhäällä, alhaalla tai sivuilla? Tarpeeksi tonttia/ etäällä, niin tarvitse nähdäkään ketään, ai että <3 

Tyypillinen suomalainen junttura

Vierailija
7/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pihan takia muutetaan ok-taloon. Anna mun kaikki kestää. Kuinka lapsellisen naivi ap onkaan. 

Vierailija
8/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein hehtaarin pihapiiri, voin vakuuttaa että pihalla on touhuttu. Nyt tuulee suoraan pohjoisesta ja muodostaa piharakennuksien kanssa sellaisen tuulitunnelit että oksat pois. Ei tuolla viihdy Erkkikään. 

Havarointi kuitenkin vielä edessä, rakennustelineet purkaa pois, raivaussahalla ottaa tuo yksi rästipläntti,  vetäistä kausivalot paikalleen, siivota puuvarasto. Onhan tässä tekemistä.

-Kylmät kädet Oy

Vierailija
9/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyttäätkö sinä sitten 24/7 koska joku on pihallaan tai on olematta. Olet todella sairas. Varo vaan, vainoaminen on onneksi nykyään rikos, joten ajoissa kannattaa lopettaa.

Vierailija
10/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim siksi, että on verstaalle tila, jossa tehdään askareita.

Pihalla tilaa kahdelle autolle sekä peräkärrylle.

Tilaa koiralla juosta aidatulla tontilla.

Rappunaapuri ei tuu viikottain kerjäämään kahvia, pesujauhetta, jauhoja, kanamunia, leivinpaperia, foliota, voita, rahaa ja autoa "lainaksi". 

Meillä oli kerrostaloasunnosta alle kilometri kauppaan, niin naapuri "lainaili" ruokatarvikkeita meiltä, mutta ei palauttanut koskaan mitään.

Autosta sai pakoputken rikki.

Vierailija
11/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasillaan pitää päästä juoksemaan tontin ympäri ilman että naapuri erottaa touhuja. Tämä on minun kriteeri. 

-Kylmät kädet Oy

Vierailija
12/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin asun omakotitalossa ihan vaan rauhan takia. Ei tarvitse kuunnella naapureiden metelöintiä. Ja toisaalta saan halutessani itse metelöidä ilman, että tarvitsee naapureita miettiä.

Oma piha on ihan kiva, mutta se on pelkkä sivutuote. En laita pihaa mitenkään, ruoho vain leikataan. 

Vierailija
13/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin asun omakotitalossa ihan vaan rauhan takia. Ei tarvitse kuunnella naapureiden metelöintiä. Ja toisaalta saan halutessani itse metelöidä ilman, että tarvitsee naapureita miettiä.

Oma piha on ihan kiva, mutta se on pelkkä sivutuote. En laita pihaa mitenkään, ruoho vain leikataan. 

Meillä on niin helppohoitoinen piha, että ruohoakaan ei tarvi leikata.

Kasvaa jäkälää ja kunttaa, osin sepeliä laitettu ja hiekkaa.

Vierailija
14/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pihan, vaan peltojen ja metsien. Ja muutkin elukat kuin koira saavat kulkea vapaina, kun ei naapureita eikä asvalttiteitä edes näe. Oman rauhan takia. Mutta omakotitalo kaupungin läheisyydessä = turhaa.

Vierailija
15/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siksi ettei siellä sisällä tarvitse kuunnella naapureita.

Vierailija
16/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tykkää telttailusta

Vierailija
17/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OKT ostetaan siksi ettei tarvitse asua AP:n kaltaisten tollojen naapurina kerrostalossa

Vierailija
18/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo ostetaan enemmänkin sen takia että vihaat (seinä)naapureita ja haluat käydä vessassa sekä luukuttaa stereoita tai puolisoa mihin kellonaikaan hyvänsä.

Piha tulee siihen päälle plussana. Kyllä siellä tulee kauniilla kelillä vietettyä paljonkin aikaa kun voi grillailla ja paistaa vaikka muurinpohjalettuja mutta pihasta on tietenkin paljon työtä.

Vierailija
19/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä se sinulle, kelaelätille kuuluu?

Jos ja kun on varaa omakotitaloon, ei sinunlaisten kelarottien naukumiset kiinnostele. Lopeta sinäkin se demarisyöpäinen kelaloisintasi ja mene töihin, niin sinullakin on joskus varaa ehkä omaan taloon. 

Vierailija
20/51 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaan ok-taloissa asutaan, jotta voidaan mölytä omalla pihalla, huudattaa stereoita olkkarissa ja pestä pyykkiä keskiyöllä. Ok-asukit ovat kovaäänisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän