Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjukka Havumäki on 64 v ja tehnyt töitä 40 vuotta

Vierailija
11.10.2025 |

Mukavia eläkepäiviä hänelle

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä noilla työvuosilla on tuossa iässä? Eli työelämä alkanut vasta 24-vuotiaana?

Vierailija
2/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii olemaan eläkkeellä pidempään kuin töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 73 ja ollut töissä vuodesta -69.  Tuplapassit 69 -84. Vieläkin töissä. Enkä aio lopettaa. Eläkkeelle menen kun tuntuu että voimat ei riitä. Olen raskaan  työn tekijä. 

Vierailija
4/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 64; kohta 65 v ja jäin vasta eläkkeelle.Työvuosia tuli tehtyä 44.

Vierailija
5/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä noilla työvuosilla on tuossa iässä? Eli työelämä alkanut vasta 24-vuotiaana?

Eikös se ollut,että Ylellä toi 40 v. ja joo moni joka opiskelee valmistuu esim 27v-jopa 30, riippuu opinnoista ja lasketaanko opiskeluajan tsupparityötunnit ns työksi. monella ei vaan enää mahkuja olla  samassa duunissa tai samalla työnantajalla 40v. katsokaa su iltana 2.3 jäähyväislähetys- varmasti haikeeta.

Vierailija
6/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan hänelle. Meikäläinen joutuu tekemään töitä kuolemaan asti kun eläkeikää nostetaan jatkuvasti.

Vierailija
7/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käy muitakin kouluja kuin amiksen niin työelämä alkaa aikaisintaan tuon ikäisenä,itse aloitin 27 vuotiaana.

Vierailija
8/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käy muitakin kouluja kuin amiksen niin työelämä alkaa aikaisintaan tuon ikäisenä,itse aloitin 27 vuotiaana.

Ja silti et edes osaa oikeinkirjoitusta.

Vierailija
9/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut,että Ylellä toi 40 v. ja joo moni joka opiskelee valmistuu esim 27v-jopa 30, riippuu opinnoista ja lasketaanko opiskeluajan tsupparityötunnit ns työksi. monella ei vaan enää mahkuja olla  samassa duunissa tai samalla työnantajalla 40v. katsokaa su iltana 2.3 jäähyväislähetys- varmasti haikeeta.

Niin no sitten, jos on ollut yhtäjaksoisesti yhdellä työnantajalla 40v, niin se on eri juttu. Vaikka onhan siis 40:n vuoden työura noin muutenkin hieno juttu. Tarkoitin vain, että ihan tavallistahan se on tuossa iässä.

Vierailija
10/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin että kuka ihme toi on, samanikäinen mun kanssani mutten lainkaan tunne. Sit huomasin, että määhän lähdin Ruotsiin jo ennen kuin tuo tuli Suomen telkkariin.

Miten toi on pystynyt pysymään yhdessä työpaikassa 40 vuotta? Kyllä mulla ainakin on vaihtunut varmaan joka viides vuosi, ja omaa firmaakin olen pyörittänyt siinä välissä.

Vierailija
11/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin työt 19v:nä ja kouluttauduin vasta 30-33v kolmen lapsen äitinä töiden ohessa. Ehdin hyvin luomaan uran mm asiantuntija- ja managerpositioissa. 

Ei amis mutta työelämässä 45v ennen eläkettä (- 4x 10kk äitiyslomat)

Vierailija
12/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattelin että kuka ihme toi on, samanikäinen mun kanssani mutten lainkaan tunne. Sit huomasin, että määhän lähdin Ruotsiin jo ennen kuin tuo tuli Suomen telkkariin.

Miten toi on pystynyt pysymään yhdessä työpaikassa 40 vuotta? Kyllä mulla ainakin on vaihtunut varmaan joka viides vuosi, ja omaa firmaakin olen pyörittänyt siinä välissä.

Suojatyöpaikoissa tuo 40 vuoden putki on mahdollinen

Vierailija
13/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläks Kallella on Resisposse?

Vierailija
14/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vuodesta 2017 alkaen: Työntekijälle eläke alkaa kertyä 17 ikävuodesta ja yrittäjälle 18 ikävuodesta alkaen, Keva ja Ilmarinen mukaan.

Vuodet 2005-2016: Eläkettä alkoi kertyä 18 ikävuodesta alkaen.

Ennen vuotta 2005: Eläkettä kertyi vasta 23 ikävuodesta alkaen."

Eli moni teki vuosia töitä ilman eläkekertymää. On se ihmeellistä niille, jotka tekivät töitä siihen aikaan.

Vierailija
15/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä työvuosia 40. Onhan hän voinut tehdä aikaisemminkin töitä mansikanpoimijana, kaupan kassaihmisenä, sijaisopena tai ties minä .

Vierailija
16/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan hänelle. Meikäläinen joutuu tekemään töitä kuolemaan asti kun eläkeikää nostetaan jatkuvasti.

Jos olet syntynyt 70-luvulla, joudut maksamaan vanhempiesi ja lastesi eläkkeet. Itsellesi jää mustapekka käteen. Onnea on tässä elämän pelissä tosiaankin=)

Vierailija
17/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resisposse maksaa Marjukan eläkkeet.

Vierailija
18/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tehnyt ollenkaan töitä opiskelujen ohella tai niitä ennen? 

Vierailija
19/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtii olemaan eläkkeellä pidempään kuin töissä

Ai yli sata vuotiaaksi, just.

Vierailija
20/32 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjukka näyttää kyllä pullukka tytöltä. Nyt sitten aikaa alkaa laihduttamaan itsensä bikini kuntoon ensi kesää varten. Marjukalle näyttää ruoka ja pulla hyvin maistuneen. 

Käynti optikolla voisi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän