Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjukka Havumäki on 64 v ja tehnyt töitä 40 vuotta

Vierailija
11.10.2025 |

Mukavia eläkepäiviä hänelle

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Saatiin tästäkin sitten haukkumisketju. Onnittelut teille kaikille ja erityisesti niille jotka jaksoivat puhua ITSESTÄÄN. 

Mutta hyviä eläkepäiviä jänelle.  Tykkään hänestä  ja tuskin tuo toimittajan työ on ihan helpoimmasta päästäkun jotkut täällä taas kadehtii.

Vierailija
62/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetytti, se, miten tuo on muuttunut, kun katsoi noita 80-luvun kuvia ja tätä päivää. Muistan kyllä kasvot 80-luvulta, mutta en oikein uskonut, että kyseessä on sama henkilö.

*eniten ihmetyttää* voi itku mikä argumentti. Laita se oma rippikuvas tänne ja katsotaan miten oot muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä noilla työvuosilla on tuossa iässä? Eli työelämä alkanut vasta 24-vuotiaana?

Kun käy muitakin kouluja kuin amiksen niin työelämä alkaa aikaisintaan tuon ikäisenä,itse aloitin 27 vuotiaana.

Nämä joutaisi jatkaa siellä loppupäässä työvuosia,itse aloitin 14vuotiaana.

Onnea sullekin. 

Vierailija
64/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylellä työvuosia 40. Onhan hän voinut tehdä aikaisemminkin töitä mansikanpoimijana, kaupan kassaihmisenä, sijaisopena tai ties minä .

Tai kuten Purra; hattaranmyyjänä ja sen jälkeen pätevöityykin valtiovarainministeriksi.

Tai kuten Sanna Marin Prisman kassa ja sen jälkeen pätevöityi pääministeriksi.

Miksi täällä pilkataan ihmisiä jotka ovat tehneet rehellistä työtä ja samalla opiskelleet. 

Vierailija
65/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työurani kesti 45 vuotta, jäin eläkkeelle 66-vuotiaana. Äitiyslomia kyllä kaksi tuossa mukana.

Vierailija
66/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellä työvuosia 40. Onhan hän voinut tehdä aikaisemminkin töitä mansikanpoimijana, kaupan kassaihmisenä, sijaisopena tai ties minä .

Nimenomaan. Itse olin töissä vakituisesti noin 40 vuotta. Sitä ennen kesätöissä muun muassa tarjoilijana, opintojen edetessä myös omalla alalla. Ensimmäisen vakituisen työpaikan sain alalta 41 vuotta sitten, välittömästi sen jälkeen kun jätin yliopiston lopputyön 25-vuotiaana. Ja opiskelin täyspäiväisesti, ei niin kuin nykyään opintoja viivästää se, että ollaan samaan aikaan töissä. Maisteriopinnot nyt vaan vie sen 5-6 vuotta.

Vierailija
67/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aukonut suuta ja heilutellut käsiä 40 vuotta. Työnteosta ei ole tietoakaan.

Ai luuletko, että joku muu ne uutiset teki ja kirjoitti? Etpä sitten tiedä paljon toimittajan työstä. Kollegalle toivotan upeita eläkepäiviä, on hienoa päästä irti siitä kellon kanssa kilpailusta. Uutistyössä työn on valmistuttava tänään, harva asia on uutinen enää huomenna.

Vierailija
68/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä noilla työvuosilla on tuossa iässä? Eli työelämä alkanut vasta 24-vuotiaana?

"Vuodesta 2017 alkaen: Työntekijälle eläke alkaa kertyä 17 ikävuodesta ja yrittäjälle 18 ikävuodesta alkaen, Keva ja Ilmarinen mukaan.

Vuodet 2005-2016: Eläkettä alkoi kertyä 18 ikävuodesta alkaen.

Ennen vuotta 2005: Eläkettä kertyi vasta 23 ikävuodesta alkaen."

Eli moni teki vuosia töitä ilman eläkekertymää. On se ihmeellistä niille, jotka tekivät töitä siihen aikaan.

Tämäkin vääryys on korjattava.

Vierailija
69/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin 11 vuotiaana työt. Ensin mansikkapellolla, jäätelökioskilla.

Vierailija
70/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käy muitakin kouluja kuin amiksen niin työelämä alkaa aikaisintaan tuon ikäisenä,itse aloitin 27 vuotiaana.

Nämä joutaisi jatkaa siellä loppupäässä työvuosia,itse aloitin 14vuotiaana.

Onnea sullekin. 

Kiitoksia,voin myös kertoa,ettei minusta tullut kolmannen polven alkoholistia,työ auttoi.

Vierailija
71/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua kun jäi eläkkeelle heti kun pääsi, eikä jäänyt ns. ylipalvelukseen "syömään" nuorempien töitä.

Vierailija
72/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vuodesta 2017 alkaen: Työntekijälle eläke alkaa kertyä 17 ikävuodesta ja yrittäjälle 18 ikävuodesta alkaen, Keva ja Ilmarinen mukaan.

Vuodet 2005-2016: Eläkettä alkoi kertyä 18 ikävuodesta alkaen.

Ennen vuotta 2005: Eläkettä kertyi vasta 23 ikävuodesta alkaen."

Eli moni teki vuosia töitä ilman eläkekertymää. On se ihmeellistä niille, jotka tekivät töitä siihen aikaan.

Itse tein kuusi vuotta töitä ilman eläkekertymää. Eläkemaksut kuitenkin otettiin. Että sillai.

Vierailija
73/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä ehkä 400 päivää ja olen 50 vuotias. Kun ei kelpaa niin ei kelpaa.3 ammattia, 10 monenlaista kurssia käyty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän