Marjukka Havumäki on 64 v ja tehnyt töitä 40 vuotta
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Ehtii olemaan eläkkeellä pidempään kuin töissä
Minun anoppini ei ehtinyt olla edes kokonaista vuotta eläkkeellä kun menehtyi äkillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Marjukka on syntynyt toukokuu 1961 miten se jo nyt pääsee
Pitää ensin pois rästissä olevat lomat ja jää sen jälkeen eläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä noilla työvuosilla on tuossa iässä? Eli työelämä alkanut vasta 24-vuotiaana?
Kun käy muitakin kouluja kuin amiksen niin työelämä alkaa aikaisintaan tuon ikäisenä,itse aloitin 27 vuotiaana.
Minä olen 48-vuotias, olen ollut kokoaikaisesti työelämässä 30 vuotta (papereiden mukaan 33 vuotta, mutta 3 vuotta olen ollut äitiys-/hoitovapaalla) ja lisäksi olen opiskellut yhteensä 12 vuotta. Työn ohessa voi opiskella tai opiskeluiden ohessa käydä töissä. Eikä ole edes tehnyt tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä noilla työvuosilla on tuossa iässä? Eli työelämä alkanut vasta 24-vuotiaana?
Kun käy muitakin kouluja kuin amiksen niin työelämä alkaa aikaisintaan tuon ikäisenä,itse aloitin 27 vuotiaana.
Minä olen 64,työelämässä 18-vuotiaasta ja ihan maisteri olen silti, kun sitä voi opiskella ihan kuule kokopäivätyön ohellakin.
Olen 58 v ja tehnyt töitä 41 vuotta, ja vielä on eläkkeeseen 7 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vasta 24 vuotiaana???, nykyihmiset hyvä kun nelikymppisenä.
Olin työelämässä 15 vuotta nyt 53 vuotiaana eläkkeellä. Eläkkeelle jäin 46 vuotiaana. Työtapaturma taustalla. Eläke hyvä ja riittää minulle kun velaton koti ja olen sinkku. Talvet Espanjassa. Eläke brutto 3000€/kk netto 2260€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Marjukka on syntynyt toukokuu 1961 miten se jo nyt pääsee
Toukokuussa*
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla koulutetuilla ei ole alkanut noin nuorena (jos kesätöitä ei lasketa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla koulutetuilla ei ole alkanut noin nuorena (jos kesätöitä ei lasketa).
Vanhemmatko sinulle maksoivat sen koulutuksen?
49 - vuotta työelämässä , nyt eläkkeellä .
Olin ekoissa kesätöissä 12 v ja vakituisesti töissä 17 vuotiaasta lähtien. Eläkettä mulla kertyy vasta niistä töistä kun olin täyttänyt 23 vuotta. Eli yhdentoista vuoden eläkerahat pidätettiin palkasta, mutta niitä ei lasketa mun hyväksi. Töitä ennenku pääsen eläkkeelle oon tehny melkein 50 vuotta.
Aukonut suuta ja heilutellut käsiä 40 vuotta. Työnteosta ei ole tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan hänelle. Meikäläinen joutuu tekemään töitä kuolemaan asti kun eläkeikää nostetaan jatkuvasti.
Miten niin? Kukaan ei pakota sinua tekemään töitä. Irtisanoutuminen on kaikille sallittua.
Olen samanikäinen ja aloitin kesätyöt 13-vuotiaana torimyyjänä.
Pääsisinpä vielä töihin. Olen 62-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Marjukka näyttää kyllä pullukka tytöltä. Nyt sitten aikaa alkaa laihduttamaan itsensä bikini kuntoon ensi kesää varten. Marjukalle näyttää ruoka ja pulla hyvin maistuneen.
Laitapa kuva itsestäsi!
Voi elämän kevät! Luuletko tosiaan, että eläkkeelle jäävien naisten tärkeysjärjestyksessä on ykkösenä ulkonäkö, saati bikinit rannalla?
Ehkä sinäkin joskus kasvat aikuiseksi, vaikka noilla eväillä se tuntuu aika mahdottomalta.
Muistan, kun Havumäki aloitti uutisten lukemisen. Muistan myös hiukan nuoremman Anne Borgströmin ilmestymisen kertomaan säätietoja. Hänellä oli pitkä paksu vyötärölle ylettyvä letti.
Vierailija kirjoitti:
Valmistui 1987 filosofian maisteriksi. Aloitti ylen kesätoimittajana 1986 ja vakituisena 1988.
46 vuotta työelämää takana. Ikää 62v. Vielä saa painaa vähän aikaa.