Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjukka Havumäki on 64 v ja tehnyt töitä 40 vuotta

Vierailija
11.10.2025 |

Mukavia eläkepäiviä hänelle

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aattelin että kuka ihme toi on, samanikäinen mun kanssani mutten lainkaan tunne. Sit huomasin, että määhän lähdin Ruotsiin jo ennen kuin tuo tuli Suomen telkkariin.

Miten toi on pystynyt pysymään yhdessä työpaikassa 40 vuotta? Kyllä mulla ainakin on vaihtunut varmaan joka viides vuosi, ja omaa firmaakin olen pyörittänyt siinä välissä.

Suojatyöpaikoissa tuo 40 vuoden putki on mahdollinen

Onko Marjukka Havumäki sinun mielestäsi siis ollut suojatyöpaikassa? Mitähän merkityksellistä sinä itse olet tehnyt työksesi?

Vierailija
42/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjukka näyttää kyllä pullukka tytöltä. Nyt sitten aikaa alkaa laihduttamaan itsensä bikini kuntoon ensi kesää varten. Marjukalle näyttää ruoka ja pulla hyvin maistuneen.

Nyt saatana turpa kiinni siellä. Miltä sinä näytät 64-vuotiaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä noilla työvuosilla on tuossa iässä? Eli työelämä alkanut vasta 24-vuotiaana?

Kun käy muitakin kouluja kuin amiksen niin työelämä alkaa aikaisintaan tuon ikäisenä,itse aloitin 27 vuotiaana.

Mitä 💩 tämäkin kommentti! 

Vierailija
44/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjukka Havumäen viimeinen uutislähetys tänään TV1 klo 20.30

Vierailija
45/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 73 ja ollut töissä vuodesta -69.  Tuplapassit 69 -84. Vieläkin töissä. Enkä aio lopettaa. Eläkkeelle menen kun tuntuu että voimat ei riitä. Olen raskaan  työn tekijä. 

Et todellakaan ole raskaan työn tekijä.

Vierailija
46/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvinainen nimi.

Vierailija
47/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä noilla työvuosilla on tuossa iässä? Eli työelämä alkanut vasta 24-vuotiaana?

Kun käy muitakin kouluja kuin amiksen niin työelämä alkaa aikaisintaan tuon ikäisenä,itse aloitin 27 vuotiaana.

Ja silti et edes osaa oikeinkirjoitusta.

Tai ennakoiva teksti syöttö ei osaa.

Vierailija
48/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59 ja menin töihin 38 vuotiaana välissä työttömyyttä 8 v nyt taas työtön vsta 2017. 

Vierailija
49/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ekoissa kesätöissä 12 v ja vakituisesti töissä 17 vuotiaasta lähtien. Eläkettä mulla kertyy vasta niistä töistä kun olin täyttänyt 23 vuotta. Eli yhdentoista vuoden eläkerahat pidätettiin palkasta, mutta niitä ei lasketa mun hyväksi. Töitä ennenku pääsen eläkkeelle oon tehny melkein 50 vuotta. 

Haluatko työn sankarin mitalin vai???

Vierailija
50/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahvaan kuuluu tehdä töitä teinistä hautaan. 

Vierailija
51/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin monet hänen ikäisensä ovat aloittaneet työnteon jo 16-vuotiaana, (monet toki kouluttautuneet myöhemmin lisää) joten työvuosia tulee 48 monille, kun ennen pääsi hieman helpommin töihin ilman kokemusta jo 16-vuotiaana.

Tosin ei se helppoa ollut silloinkaan, ilman kokemusta.

Pääsin ekaan työpaikkaan 70-luvulla, johon oli 100 hakijaa kuitenkin. 

Vierailija
52/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa työväenluokkaiset akat kehuskelee miten paljon ovat raataneet omistavan luokan hyväksi  😆

Vierailija
53/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ja arvostettu ura takana. Vaativa ja vastuullinen työ olla Yleisradioyhtiön uutistenlukija. Yle on onnistunut näissä valinnoissa erinomaisesti ja monta rautaista ammattilaista on jo jäänyt ansaitulle eläkkeelle.

Vierailija
54/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellä työvuosia 40. Onhan hän voinut tehdä aikaisemminkin töitä mansikanpoimijana, kaupan kassaihmisenä, sijaisopena tai ties minä .

Tai kuten Purra; hattaranmyyjänä ja sen jälkeen pätevöityykin valtiovarainministeriksi.

Vierailija
55/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä käydään kouluja mutta useimmat on töissä silti myös kesätöissä jo 14-16 vuotiaana.  Kokoaikaisesti. Ihan oikeissa töissä oltu 18 vuotiaana mekin myös kokoaikaisesti.  Muumaalaiset täällä suutaan soittaa.   Hyviä eläke päiviä perheen kanssa.  

Vierailija
56/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtii olemaan eläkkeellä pidempään kuin töissä

ainakin minulla molemmat vanhemmat kuolivat alle 66 vuotiaina ja niin monella muullakin...

Vierailija
57/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menetettiin eläkkeestä mikä on palkasta otettu niin 14-15 vuotta . Me maksettiin palkasta vakuutusmaksut . Myös ne lomarahat etukäteen.  Vuosi kymmenet. Ulkomaan nuoriso täällä muuta tehnyt kuin varastellut. 

Vierailija
58/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetytti, se, miten tuo on muuttunut, kun katsoi noita 80-luvun kuvia ja tätä päivää. Muistan kyllä kasvot 80-luvulta, mutta en oikein uskonut, että kyseessä on sama henkilö.

Noin sinustakin ajatellaan kun vanhenet . 

Vierailija
59/73 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetytti, se, miten tuo on muuttunut, kun katsoi noita 80-luvun kuvia ja tätä päivää. Muistan kyllä kasvot 80-luvulta, mutta en oikein uskonut, että kyseessä on sama henkilö.

Noin sinustakin ajatellaan kun vanhenet . 

Joo, kaikki voi kuusikymppisenä katsoa kuviaan, kun oli parikymppinen, niin voin kertoa, että muutosta on havaittavissa jokaisella.

Vierailija
60/73 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksellista että kasvot säilyvät TV kelpoisina aina tuohon ikään asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi