Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvat raskausuutiset kun itse kärsii lapsettomuudesta

Vierailija
11.10.2025 |

Tällä hetkellä jatkuvasti tulee kaveri- ja tuttavapiiristä vauvauutisia ja loppuvuonna ainakin kolmet vauvajuhlat tiedossa. Itse surrut pitkään lapsettomuutta, joka tällä hetkellä johtuu elämäntilanteesta. Mies otti ja lähti toisen naisen matkaan kesällä, hänen kanssaan ehdittiin noin puoli vuotta yrittää lasta ja yksi keskenmeno käytiin läpi. Olen toivonut lasta aina. Nyt ikää jo 34v ja joudun seuraamaan sivusta kun koko kaveripiiri sikiää samalla kun itse suren. Tällä hetkellä pelkään jo avata someakin kun jatkuvasti tulee raskauspäivityksiä.

Miten olla samalla hyvä ystävä ja jaksaa elää mukana kun tuntuu, että oma sydän on ihan rikki ja toisten uutiset vaan ahdistaa?

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo täytyy olla joku naisten juttu. Kytätä verhon raosta, että naapurin Pirkolla on jo kaksi pentua ja mulla ei vielä yhtään.

Vierailija
82/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen hetken onni, odota pari vuotta ja ystävät valittaa kuinka lapsi on pilannut parisuhteen, erotaan ja taistellaan huoltajuudesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteita ei välttämättä ehdi käsitellä joka välissä, kun vauvaa pukkaa. Ei auta muu kuin se, että ottaa välimatkaa. Pitää pitää huolta itsestään ja omasta mielenterveydestään. 

Vierailija
84/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ap kannattaa nyt hyväksyä ettet saa lasta.

34, maho, ei miestä...  Olet sen 15 vuotta myöhässä

Mistä alanuolet?

Mistä päätellen ap on maho? Ap:lla on kaikki mahdollisuudet saada lapsi vaikka yksin jos ei sopivaa puolisoa löydy. Keskenmeno ja hedelmöittymisen vaikeus taas voi johtua yhtä todennäköisesti miehestä kuin naisesta. Seuraavan miehen kanssa voi tärpätä kertalaakista.

Yksin lapsen tekeminen on hirvittävä ihmisoikeusrikos lasta kohtaan. Lapsen oikeus isään ja äitiin menee aina naisten itsenkään lapsensaanti halun edelle.

Lapsella on kiistämätön oikeus isään ja äitiin, onnettomuuksia sattuu, mutta tätä perusoikeutta ei saa lapselta kiist

Juuri näin, se nainen joka ei onnistu pariutumaan isäksi kelpaavan miehen kanssa, siinä on jotain perustavanlaatuisesti pielessä eikä tälläisen naisen tulisi lisääntyä lainkaan. On suorastaan rikos saattaa sellainen nainen raskasksi, oli keino sitten mikä hyvänsä. 

Vierailija
85/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pakastamaan munasolujasi äkkiä. Ikäraja 35.

Vierailija
86/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen ja samoja juttuja pyörittelen mielessäni. Koko ajan kannan mukanani surua ja pelkoa lapsettomuudesta. Nyt yksi fwb-tyyppinen suhde ja harkitsen tosissani, että kävisi pieni vahinko. Kertoo vaan siitä että lapsenkaipuu on suuri ja kehoni haluaa raskautua. Tsemppiä ap, et ole yksin ajatustesi/tilanteesi kanssa.

Vierailija
87/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäinen ja samoja juttuja pyörittelen mielessäni. Koko ajan kannan mukanani surua ja pelkoa lapsettomuudesta. Nyt yksi fwb-tyyppinen suhde ja harkitsen tosissani, että kävisi pieni vahinko. Kertoo vaan siitä että lapsenkaipuu on suuri ja kehoni haluaa raskautua. Tsemppiä ap, et ole yksin ajatustesi/tilanteesi kanssa.

Toivon todella että tätä "vahinkoa" ei tapahtuisi. On häpeäksi edes ajatella sitä mitä täällä kirjoitat.

Pelkästään se että harrastat jotain fwb suhteita kertoo että sinun ei pitäisi. Ikipäivänä lisääntyä. 

Sitä se on kun ku*li karusellissa ratsastaa ne parhaat vuotensa jolloin pitäisi sitoutua aviomieheen ja perustaa perhe.

Aivan kammottavaa porukkaa tuollaiset

Vierailija
88/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella että tätä "vahinkoa" ei tapahtuisi. On häpeäksi edes ajatella sitä mitä täällä kirjoitat.

Pelkästään se että harrastat jotain fwb suhteita kertoo että sinun ei pitäisi. Ikipäivänä lisääntyä. 

Sitä se on kun ku*li karusellissa ratsastaa ne parhaat vuotensa jolloin pitäisi sitoutua aviomieheen ja perustaa perhe.

Painuhan helvettiin.

Vierailija
89/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset hanki lasta itseksesi?

Vierailija
90/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko kulut?

Vierailija
91/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa itse keskeytettyä yhdyntää koko ajan niin silloin hän ottaa itsekin tietoisen riskin että raskaus on mahdollinen.

Vierailija
92/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotat nyt sen vuoden ja menet hakemaan siemenen lääkäriltä. Muutaman vuoden päästä kun kaverisi eroavat ja alkavat yhteishuoltajuuksiin pysyttelet vaan erossa draamasta ja nautit lapsetasi.

Nuo ei ole mitään halpoja toimenpiteitä, kai sen tiesit? Kaikilla ei ole varaa ruveta yksin noihin hoitoihin. Aina syyllistetään naisia, mutta missä on miesten vastuu asiassa?

Itse olen kokenut vähän vastaavaa, joten ymmärrä täysin miltä tuo tuntuu. Kun olin kriiseillyt asian kanssa tarpeeksi tapasin vähän vanhempana miehen joka haluaa lapsen. En tiedä onnistuuko enää omalla kohdallani ja maailman tilannekin on ehtinyt muuttua aika paljon ahdistavammaksi tässä välissä.

Miesten vastuu siitä että ap haluaisi lapsen, mutta hänellä ei ole miestä? Kenen miehen oikein pitäisi kantaa siitä vastuuta?

Vierailija
93/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä varsinainen palstasankari. Irtosuhteileva kolmevitonen, joka suunnittelee "pientä vahinkoa", koska "kehoni haluaa raskautua".

Kuinka alas voi nainen vajota?

Vierailija
94/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko kulut?

Millä sen lapsen ajattelit elättää jos sen alulle saamiseen ei ole varaa?

Vierailija
95/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko kulut?

Millä sen lapsen ajattelit elättää jos sen alulle saamiseen ei ole varaa?

Ootko noin yksinkertainen kun et ymmärrä että kaikilla ei ole tuosta vaan kymmeniä tuhansia euroja pistää hedelmöityshoitoihin?

Vierailija
96/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä varsinainen palstasankari. Irtosuhteileva kolmevitonen, joka suunnittelee "pientä vahinkoa", koska "kehoni haluaa raskautua".

Perusteletko? Mitä vikaa on irtosuhteissa, ja siinä että haluaa raskautua? Sinkkuna ollessa on aika tavallista kaivata esim. seksiä, anna arvaan olet itse ollut nuoruudesta alkaen parisuhteessa etkä siten ymmärrä sinkkuna olemisesta mitään.

Vierailija
97/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotat nyt sen vuoden ja menet hakemaan siemenen lääkäriltä. Muutaman vuoden päästä kun kaverisi eroavat ja alkavat yhteishuoltajuuksiin pysyttelet vaan erossa draamasta ja nautit lapsetasi.

Nuo ei ole mitään halpoja toimenpiteitä, kai sen tiesit? Kaikilla ei ole varaa ruveta yksin noihin hoitoihin. Aina syyllistetään naisia, mutta missä on miesten vastuu asiassa?

Itse olen kokenut vähän vastaavaa, joten ymmärrä täysin miltä tuo tuntuu. Kun olin kriiseillyt asian kanssa tarpeeksi tapasin vähän vanhempana miehen joka haluaa lapsen. En tiedä onnistuuko enää omalla kohdallani ja maailman tilannekin on ehtinyt muuttua aika paljon ahdistavammaksi tässä välissä.

Miesten vastuu siitä että ap haluaisi lapsen, mutta hänellä ei ole miestä? Kenen miehen oikein pitäisi kantaa siitä vastuuta?

Yleisesti kokemukseni mukaan miehet ei nykyään ole halukkaita hankkimaan lapsia, naisen on vaikea alkaa yksin lisääntymään. Sitten kehoitetaan menemään yksin hedelmöityshoitoihin, ei kaikilla ole varaa, kun jokapäiväinenkin elämä on kallista nykyään yksineläjälle.

Vierailija
98/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusteletko? Mitä vikaa on irtosuhteissa, ja siinä että haluaa raskautua? Sinkkuna ollessa on aika tavallista kaivata esim. seksiä, anna arvaan olet itse ollut nuoruudesta alkaen parisuhteessa etkä siten ymmärrä sinkkuna olemisesta mitään.

Tai sitten joku luuseri joka ei ole koskaan seksiä saanut, niin ei muidenkaan pitäisi.

Vierailija
99/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista lähimmille sikisijöille sanoisin, että aihe on sulle raskas ja että arvostat, että kun näette, niin puhuttaisiin muusta kuin vauvoista. Useimmat ottavat vaarin. Tosin, pallomahahan se siinä sitten näkyvillä on ja sitten kun vauva on syntynyt, moni ei pysty näkemään ilman vauvaa hoitajien puutteen vuoksi. 

Joten, jos mitenkään pystyt, koita kestää. Ala itselliseksi äidiksi / adoptoi. Lapset on parasta <3

Vierailija
100/109 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö tosissasi, että mitä vikaa on huijata irtosuhteessa mies isäksi? Joskus hävettää olla nainen.