Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastuuko nainen enää ollenkaan yli 40-vuotiaana?

Vierailija
11.10.2025 |

Jotenkin tuntuu miehenä siltä, että naiset ihastuvat vain nuorena miehiin. Vanhemalla iällä heidän tunteensa jotenkin lässähtävät, ja he eivät enää ihastu miehiin?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suoraan sanoen olisin kyllä melko yllättynyt, jos nyt nelikymppisenä tulisi vielä joku "jalat alta" -ihastuminen, mutta eipä se miehen ikään liity, vaan vielä epätodennäköisempää olisi että jaksaisin kiinnostua jostain nulikasta. Se on kun on tarpeeksi monta kertaa ihmissuhteissa pettynyt ja havainnut että pidemmän päälle jokainen mies alkaa pitää naista itsestäänselvyytenä. Ja toisaalta kun lisääntymisvuodet on takanapäin niin ei ole oikein sitäkään tarkoitusta koko hommassa. 

Jokainen mies.... ai että mä nautin näistä spermaviemäreistä jotka kertoo käyneensä kaikki miehet läpi. Tämä IL:n kolumnisti on sentään rehellinen:

##

Kolumni: Keski-ikäisillä miehillä on yksi supervoima, joka on ylitse muiden

Keski-ikäisenä naiset haluavat tasavertaisen kumppanin, eivät mitä

Ihanaa kun päivystävä incelikin löysi ketjun. Kukaan ei muuten jaksa lukea näitä sun huuto-oksennuksia alusta loppuun, joten ihan turhaan kirjoitit tuonkin romaanin. 

Kirjoitinko?

Pitäähän päivystävällä spermaviemäreillä olla leikkikaveri

Vierailija
42/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suoraan sanoen olisin kyllä melko yllättynyt, jos nyt nelikymppisenä tulisi vielä joku "jalat alta" -ihastuminen, mutta eipä se miehen ikään liity, vaan vielä epätodennäköisempää olisi että jaksaisin kiinnostua jostain nulikasta. Se on kun on tarpeeksi monta kertaa ihmissuhteissa pettynyt ja havainnut että pidemmän päälle jokainen mies alkaa pitää naista itsestäänselvyytenä. Ja toisaalta kun lisääntymisvuodet on takanapäin niin ei ole oikein sitäkään tarkoitusta koko hommassa. 

Mulle olis plussaa että "lisääntymisvuodet takanapäin" kun en ole ikinä halunnut lisääntyä.

Biologia vaikuttaa myös jokaiseen velaan, vaikka miten yrittäisit muuta vängätä. Et ole mitenkään ihmisten primitiivisen tarpeiden ja halujen yläpuolella, vaikka itsestäsi kuinka suuria ajattelisitkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuusikymppinen, ja viimeksi olen ihastunut yli kymmenen vuotta sitten, silloinkin elokuvan hahmoon. Olen pitkässä parisuhteessa, mutta vaikka jäisin yksin, en mitenkään jaksaisi enää kenestäkään oikeasta ihmisestä viehättyä, kuin korkeintaan teorian tasolla. Jos esimerkiksi, kaiken todennäköisyyden vastaisesti, tapaisin nyt ensirakkauteni, en usko, että mikään sisälläni liikahtaisi. Kyselisin varmaan vain, miten hänen elämänsä on mennyt ja mitä muuten kuuluu, mutta siihen se jäisi.

En tietenkään edusta kaikkia naisia, tiedän kyllä niitäkin, jotka ovat ihastuneet vielä eläkeiässäkin. Mutta onhan se ihan loogista, että todennäköisyys näihin ihastumisiin noin tilastollisesti laskee suurin piirtein siinä vaiheessa, kun lisääntymisikä alkaa olla ohi. Biologiaanhan se kaikki perustuu. Vanhemmiten biologia hellittää otteensa ja muut asiat nousevat tärkeämmiksi prioriteeteiksi.

Vierailija
44/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihastuu, mutta ei niin paljon että uutta parisuhdetta enää haluaisi. Työlästä ja rasittavaa.

Vierailija
45/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuu tietenkin. Ja rakastuu. Valitettavasti tunne on ollut harvoin molemminpuolinen tämän ikäisillä miehillä. Ne haluu vaan kuntoilla ja katsoa urheilua. Olla omassa rauhassa ja välillä käydä yöpymässä. Ihan kun pelkäisivät ihastua ja ottaa riskiä että suhde jossain vaiheessa loppuu.

Vierailija
46/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai ihastuminen tai rakastuminen ikää katso?

Vierailija
47/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät oikeastaan. Aivot ovat kitsaampia välittäjäaineiden suhteen sekä ikääntymisen että uutuudenviehätyksen puuttumisen vuoksi. Siksi monet naiset sanovat olevansa nirsompia vanhemmiten. Tuo nirsous on käytännössä sitä, että nainen haluaa konkreettista hyötyä miehestä, vaikkapa varallisuuden tai kädentaitojen suhteen, koska ei enää ihastu mieheen itseensä kuten nuorena. Miehestä tulee naiselle hyödyke. 

Vierailija
48/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin 40+ iässä enemmän kuin keneenkään koskaan. Tuli pahemmin siipeen kuin edes teininä, ja nyt ei sitten varmaan tarvitsekaan ihastua tai rakastua enää koskaan. Mutta en usko, että sekään on ikäjuttu, vaan sellainen liian pahasti satutettu -juttu. Jos tämä olisi mennyt toisin, voisin varmaan edelleen ihastua palavasti joskus tulevaisuudessa.

Vierailija
49/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät oikeastaan. Aivot ovat kitsaampia välittäjäaineiden suhteen sekä ikääntymisen että uutuudenviehätyksen puuttumisen vuoksi. Siksi monet naiset sanovat olevansa nirsompia vanhemmiten. Tuo nirsous on käytännössä sitä, että nainen haluaa konkreettista hyötyä miehestä, vaikkapa varallisuuden tai kädentaitojen suhteen, koska ei enää ihastu mieheen itseensä kuten nuorena. Miehestä tulee naiselle hyödyke. 

Ymmärrän, että katkerana pitää keksiä tuollaisia selityksiä sille, miksi ei kelpaa. Itse näen asian nimenomaan niin että en ole valmis hoivaamaan tai holhoamaan enää ketään, joten miehellä on oltava keski-ikäisenä vihdoin sellainen elämänhallinta, että elämä hänen kanssaan on mukavampaa kuin yksin. Lisäksi tietysti pitää olla muiltakin osin hyvä tyyppi. Eihän siinä muuten mitään järkeä olisi. Ja tässä asiassa vaatimustaso on kyllä koventunut siihen nähden, minkälaisten viheltäjien kanssa sitä tuli seurusteltua parikymppisenä. Huh huh, suorastaan surettaa sen nuoren minä puolesta. 

Vierailija
50/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ihastu enää. Mutta se johtuu enemmänkin siitä, miten pahasti olen kyynistynyt elämään, ja miten masentunut olen. 

Vierailija
51/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että katkerana pitää keksiä tuollaisia selityksiä sille, miksi ei kelpaa. Itse näen asian nimenomaan niin että en ole valmis hoivaamaan tai holhoamaan enää ketään, joten miehellä on oltava keski-ikäisenä vihdoin sellainen elämänhallinta, että elämä hänen kanssaan on mukavampaa kuin yksin. Lisäksi tietysti pitää olla muiltakin osin hyvä tyyppi. Eihän siinä muuten mitään järkeä olisi. Ja tässä asiassa vaatimustaso on kyllä koventunut si

Sama juttu aina palstanaisten kanssa. Heillä menee aiheesta keskustelu tunteisiin, koska eivät kykene ajattelemaan yleisellä tasolla, joten alentuvat hyökkäämään henkilöön. Matalan älykkyyden tunnusmerkki. 

Vierailija
52/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Sanoisin, että ihastuvat hyvinkin. Mutta rakastuminen voi olla enempi kiven takana.

Sitten on tietty yksilöitä, jotka rakastuvat, jos vain saavat huomiota.

Vierailija
53/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvetin *kädentaitoja* tämän päivän keskivertomiehellä on, joista nainen haluaisi kauheasti hyötyä? 😂

Vierailija
54/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvetin *kädentaitoja* tämän päivän keskivertomiehellä on, joista nainen haluaisi kauheasti hyötyä? 😂

Eksäni ei osannut edes laittaa sokeripalallista valaisinta kattoon vaan minä hoidin sen. Renkaat hän vaihdatti liikkeessä ja remontointihommat meni pitkälti 50/50. Silti hän tuntui olevan sitä mieltä, että edelleen oli jotain luontaisia miesten töitä ja naisten töitä. Minun töitäni olivat tietenkin mm. pyykkäys, imurointi ja ruoanlaitto. Ikuiseksi mysteeriksi jäi, mitä ne hänen miehekkäät työnsä olivat. 🤔

Vierailija
55/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni osaa esimerkiksi tehdä pieniä huolto- ja korjaustöitä. Tuo "keskivertomies" oli sinun keksimäsi olkiukko. 

Vierailija
56/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni osaa esimerkiksi tehdä pieniä huolto- ja korjaustöitä. Tuo "keskivertomies" oli sinun keksimäsi olkiukko. 

Ai sinun mielestäsi ei pidä verrata keskivertomieheen vaan mieluummin johonkin rakennusalan ammattilaiseen? 👍

Vierailija
57/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin kyllä kesällä, jalat vietiin alta ja järki lensi päästä. Nuorempana en jostain syystä kertaakaan ihastunut näin. Olin silloin jotenkin muutenkin jumissa itseni kanssa. 

Nyt toki olen naimisissa edellisen jalat alta vetäneen kanssa, joten tämä viime kesäinen ihastus ei sitten sen pidemmälle päässyt kehittymään. 

Vierailija
58/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäni ei osannut edes laittaa sokeripalallista valaisinta kattoon vaan minä hoidin sen. Renkaat hän vaihdatti liikkeessä ja remontointihommat meni pitkälti 50/50. Silti hän tuntui olevan sitä mieltä, että edelleen oli jotain luontaisia miesten töitä ja naisten töitä.

Mulla miehet on menneet vähän vaikeiksi kun osaan sekä ommella että rakentaa. Oon tehnyt mm muuttoa ja raksaa ja mä olen aina ollut suhteissa se "mies" mikä hoitaa hommat, asentaa ja remontoi. No nuorena yks exä opetti miten ilmataan patterit kun en sitä ikinä ollut tehnyt. Tää on kai joku uhka?

Vierailija
59/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuu,harvoin rakastuu.Huuma haihtuu kun se arki aina yllättää.

Vierailija
60/81 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mikä on harmillista koska ihastumisen tunne olisi tärkeä suhteen löytämisen kannalta. Ja kun kiinnostun jostakin he on lähes poikkeuksetta paljon nuorempia ja hakee pelkkää se*siä. Saman ikäiset ja vanhemmat ei liikuta hormoneja eikä herätä halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi