Onko sinusta 3000 bruttopalkka iso vai pieni?
Tienaan siis tuon ja usein joku kollega mainitsee että _meillä_ on niin pieni palkka jne. Musta tuo on kyllä ihan kohtuullinen koulutukseen ja työmäärään nähden. Että vaikea olla samaa mieltä mutta saankohan sitten enemmän kuin he?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Pienehkö. Alle mediaanin.
No on meillä paljon löysääkin työajalla...
Pieni on. 3000 nettonakin on pieni.
Tulisin toimeen. Yleensä suorittavasta työstä maksetaan vähemmän kuin patsastelusta.
Jos menot on suhteessa tuophon niin kyllähän sillä pärjää.
Itsellä netto n.3700, verojen jälkeen tonni pois.
Ihan hyvä alkupalkka vastavalmistuneelle.
Aloittelevalle siivoojalle vai kokeneelle lääkärille?
Vierailija kirjoitti:
Jos menot on suhteessa tuophon niin kyllähän sillä pärjää.
Itsellä netto n.3700, verojen jälkeen tonni pois.
Mitä sinulta lähtee siis palkasta vielä verojen jälkeen tonni pois? Ulosotto?
Riippuu koulutuksesta ja työnkuvasta. Minulle olisi pieni.
Riippuu työnkuvasta. Jos on helppo ja stressivapaa työ, niin ihan ok. Jos vaativampi, niin pieni.
Riippuu myös siitä, missä kohtaa uraa ollaan. Jos on täysillä kokemusvuosilla kolme tonnia, niin on se pienehkö
Aikalailla minimi millä nykypäivänä kannattee enää töihin lähteä ja seki vain silloin jos asuu lähellä työpaikkaa.
Mulle maksetaan sen verran ja olen parhainakin päivinä lähinnä vain tekevinäni töitä ja niin on kollegatkin, ja ymmärtäähän sen.
Pieni, tienaan jonkun 3400 ja on se aika surkea. Onneks työ suht löysää.
Päiväkodissa, jossa ollaan vastuussa monesta ihmishengestä ja luodaan pohjaa lapsen koko loppuelämälle, saa palkkaa aika paljon vähemmän.
Eli mielestäni 3000€ brutto on hyvä palkka, kun omaan palkkaani vertaan. Kelpais kyllä mullekin :).
On yli mediaanipalkan, on siis iso. Valtaosa suomalaisista tienaa vähemmän.
Keskiarvotuloihin ei kannata verrata, koska niissä ovat mukana jättituloiset keinottelijat mikä nostaa tuloja.
Pienehkö. Alle mediaanin.