Lasten piti lähteä syyslomalla isänsä kanssa mökille, nyt tyttö ei halua lähteä menkkojen takia. Antaisitteko jäädä kotiin?
Tyttö on 12-v ja kuukautiset alkaneet vasta kesällä, eli asia on hänelle vielä uusi. Mökillä ulkovessa ja kantovesi, eli ymmärrän hyvin ettei tyttö halua sinne, mutta isän suostuttelu voi olla vaikeaa ja vaatia riitelyäkin. Mitä mieltä olette, antaisitteko vastaavassa tilanteessa tytön jäädä kotiin ja riitelisitte isän kanssa? Ollaan siis erottu ja lasten asioiden hoitaminen on välillä vaikeaa isän joustamattomuuden takia.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on hyvä uutinen miehelle, ei tarvitse saastaista tyttöä ottaa enää hoidettavaksi.
Kai muut kakarat jää samalla äidilleen?
Se hyvä puoli ettei lasten tapaamisoikeutta ole yhdenkään miehen pakko noudattaa. Tsemppiä mammoille jotka muistuttavat miehiä tässäkin ketjussa niiden arvosta.
Onko sinulla jotainkin isompaakin ongelmaa?
Keskustelun naisilla ne ongelmat tuntuvat olevan.
Itse yritin löytää positiiviset seikat tästä sikailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tyttö tai äiti tiesi etukäteen milloin tytöllä on kuukautiset?
Eihän ne eilen alkanu ekaa kertaa.
Kyllä mä tiedän että naisilla on haastavaa kierron laskeminen (paitsi kun tekee mieli porsia, silloin löytyykin tarkkaakin dataa)
Minulla kuukautiskierto oli ensimmäiset vuodet välillä 3 viikosta 3 kuukauteen. Aikamoinen matemaatikko siinä olisi saanut olla, että päivät olisi osannut laskea ennakkoon. Hyvin harvalla ne on alusta asti säännölliset, mutta senhän sinä tiesitkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tekisin niin, että kun äipällä on seuraavan kerran sovittuna joku oma meno ja lapset on tarkoitus laittaa isälleen... jättäisin vain mainitsematta että lähdin itse kotoa. Puhelin samalla kiinni.
Niin kuka tässä jotenkin voittaisi ja mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä voi nähdä tytärtään kaupungissa. Tytär voi mennä isänsä luokse. Mökille ei tarvitse mennä. Isä voi pahoittaa mielensä siitä ettei pääse mökille juuri tuona viikkona, mutta voi voi. Lasten vuoksi tulee joustaa, joten isä nyt joustaa.
Kuukautisten aikana on ikävä olla ja vielä ulkohuussi. Voi olla että tyttärellä on esim vatsa kipeänä ja jopa löysänä kuukautisten aikana. Itselläni on näin enkä tällöin ole ulkohuussimökillä. Lisäksi mahdollisesti jatkuva ramppaaminen vessaan siteen vaihtoon ulkohuussiin jossa on kylmä. Todella ymmärrän ettei tyttö halua mökille. Mä kietoudun aina lämpimään vilttiin, juon paljon lämmintä juomaa, rentoudun ja katson hauskoja leffoja menkkapäivinä. Ei mitään urheilusuorituksia, sienestystä jne vaikka muulloin tälläisestä rennosta ulkoilusta pidän.Mäkki
Semmoista se välillä on lasten kanssa, kun sellaisia on mennyt tekemään.
Nykyään tosiaan lapset pyörittävät vanhempiaan.
Vapaan kasvatuksen tulokset näkyy kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Itse tekisin niin, että kun äipällä on seuraavan kerran sovittuna joku oma meno ja lapset on tarkoitus laittaa isälleen... jättäisin vain mainitsematta että lähdin itse kotoa. Puhelin samalla kiinni.
Siinä on isänrakkaus huipussaan. Sille on syynsä, että miehet ei saa lasten huoltajuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä voittaisi.
Saisi äippä miettiä mitä tekee kakaralleen. Varmaan pääsisi perumaan menonsa. :D
Kato kun se on tapaamisoikeus lapsella, ei isällä ole mitään velvollisuuksia noudattaa mitään vaikka olisikin sovittuna. Eihän äideilläkään selvästi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on isänrakkaus huipussaan. Sille on syynsä, että miehet ei saa lasten huoltajuutta.
Eiköhän se lasten rakkaus isäänsä kohtaan ole jo selvinnyt aloituksessa. Miksi isä pakottaisi ketään heille, ihan vain koska äidin on päästävä johonkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä voittaisi.
Saisi äippä miettiä mitä tekee kakaralleen. Varmaan pääsisi perumaan menonsa. :D
Kato kun se on tapaamisoikeus lapsella, ei isällä ole mitään velvollisuuksia noudattaa mitään vaikka olisikin sovittuna. Eihän äideilläkään selvästi ole.
Mitä äippä tekee kakaralleen on tässä tilanteessa sen LAPSEN suojeleminen, kun tietää että hänellä on uusi ja hankala tilanne, jota ei ole mukava hoitaa alkeellisissa oloissa. Miksi sille äidille ja lapselle pitäisi se jotenkin kostaa? Miten se isä siitä hyötyisi?
Meilläkin on asiat menneet siihen, että toinen lapsistamme, 14v ei halua olla missään tekemisissä isänsä kanssa. Narsistinen isä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se lasten rakkaus isäänsä kohtaan ole jo selvinnyt aloituksessa. Miksi isä pakottaisi ketään heille, ihan vain koska äidin on päästävä johonkin?
Eihän äidin mihinkään ole tarvetta päästä? Eikä lapsellakaan ole mitään isänsä näkemistä vastaan, ainoastaan vedetöntä mökkiä.
Jaaha. Taisi ylilauta taas siirtyä tänne niin pitää painua palstalta muualle.
On teillä tiukat säännöt. Jos tyttö haluaa olla kotona, miksi ei onnistu. Asia on hänelle suht uusi ja mökillä hankalaa olla. Joustoa.
Onpas täällä paljon miehiä manspleinaamassa naisille että kuinka ne kuukautiset oikeasti hoidetaan 😂😂😂.
Nainen/tyttö päättää itse miten kuukautisten aikana toimii ja miehet voi laittaa turpansa rullalle tästä asiasta kun eivät mitään siitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
saastainen letukka. pitäisi jo tajuta ettei tälläisistä puhuta ääneen. oksettavaa tuoda synnin kajoamista muille väkisin esille! vai onko tässä takana se että tyttö on saatava muualle että äiti pääsee miehiin jakamaan römpsää afrikan miehille?
Ai nytkö kuukautisista ei saisi puhua? Mitäs lahkolaisuskontoa sinä edustatkaan?
Siis mitä ihmettä. Kai Isän kanssa voi keskustella järkevästi. Jos minulla olisi ex-vaimo ja hän selittäisi tilanteen, kuten aliituksessa, niin sanoisin että tottakai voi jäädä kotiin ja soittaisin tytölle ja sanoisin että näin on tosiaan parempi ja mietittäisiin millloin voidaan seuraavan kerran nähdä kysyisin, miten muuten jakselee. Näin toimii kai muutkin vastuulliset isät.
Vierailija kirjoitti:
Niin no sinulla ei olekaan lapsia, eikä tule, koska niitä tehdäkseen pitäisi olla naissukupuolen kanssa tekemisissä, ja sen mahdollisuus taas on kohdallasi pyöreät nolla.
Vierailija kirjoitti:
syntiin langennut nainen. kyllä on parempi pysyä visusti kotona poissa muiden silmistä näinä saastaisina aikoina. ei voi paskahuussia käyttää kun eihän sinne sitten kukaan muu voi mennä!!!
Huutonaurua! Sinä olet umpihullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tyttö tai äiti tiesi etukäteen milloin tytöllä on kuukautiset?
Eihän ne eilen alkanu ekaa kertaa.
Kyllä mä tiedän että naisilla on haastavaa kierron laskeminen (paitsi kun tekee mieli porsia, silloin löytyykin tarkkaakin dataa)
Kerroit juuri ettet ymmärrä naisten biologiasta mitään. Miksi edes osallistut keskusteluun kun asiasta selvästi et mitään tiedä?
Tiedoksesi: Ovulaatio on paljon helpompaa ennustaa kuin kuukautisten alku. Lisäksi nuorella kuukautiset yleensä ovat epäsäännölliset, niitä on liki mahdotonta ennustaa.
Onko sinulla jotainkin isompaakin ongelmaa?