Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten piti lähteä syyslomalla isänsä kanssa mökille, nyt tyttö ei halua lähteä menkkojen takia. Antaisitteko jäädä kotiin?

Vierailija
10.10.2025 |

Tyttö on 12-v ja kuukautiset alkaneet vasta kesällä, eli asia on hänelle vielä uusi. Mökillä ulkovessa ja kantovesi, eli ymmärrän hyvin ettei tyttö halua sinne, mutta isän suostuttelu voi olla vaikeaa ja vaatia riitelyäkin. Mitä mieltä olette, antaisitteko vastaavassa tilanteessa tytön jäädä kotiin ja riitelisitte isän kanssa? Ollaan siis erottu ja lasten asioiden hoitaminen on välillä vaikeaa isän joustamattomuuden takia.

Kommentit (384)

Vierailija
301/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikäviä aloituksia. Kävisin keskustelun isän ja tytön kanssa. Isän ja tytön suhdetta tulee tukea, mutta ulkohuussi olosuhteissa antaisin jäädä kotiin kuukautisten aikana. Itse olen aina ollu kipeä ja lopulta löytyikin sitten aikuisena endometrioosi. Tytölläsi tuskin tätä on, mutta sympatiat on hänen puolella. Tämä toki vain minä mielipide. Kertoisin isälle myös suoraan, että on kuukautiset ja haluaa jäädä kotiin. Jankkaisin asiasta tarvittaessa.

Vierailija
302/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään runsaammat menkat, niin niiden kanssa noin nuorena mökillä on aika ikävä olla. Ei todellakaan tarvi mennä.

Isä kiukutelkoon, mutta lapsen etu edellä.

Mulla oli itellä ikävät, runsaat menkat jo lapsesta lähtien. Tuon ikäisenä hankittiin siirtopillerit, jottei menkat tulleet esim. urheiluleirillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole isän ja tyttären välinen asia?

Joillekin 12-vuotiailla saattaa olla hyvinkin epämukavaa puhua kuukautisistaan isänsä kanssa. Siksi äiti voi joutua toimimaan välittäjänä.

Vierailija
304/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosisatoihin ei naisilla ollut nykyisiä ylellisyyksiä. 

Menee naurettavaksi, jollei mökille voi mennä. 

Eihän naisilla ollut aiemmin kuukausia säännöllisesti. Vielä 1800-luvulla kuukautisten alkamisikäkin oli tyypillisesti 17 vuotta. 

Totta. Silloin oli paljon aliravitsemusta ja kulkutauteja, jotka heikensivät terveyttä. Kuukautiset  olivat usein epäsäännöllisiä ja vuoto usein niukempaa, koska keho oli niin kovilla.

Vierailija
305/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään syy olla menemättä mökille. 

Mulla alkoi ekat kuukautiset vastaavanlaisella mökillä. 

Mutta muuten tuo teidän kuvio vaikuttaa ikävältä. 

Eikös isäviikolla mennä isälle. Keskustelkoon tyttö isänsä kanssa, mitä tekevät. 

Tuo on todellakin syy olla menemättä mökille!

Mä olen 40+ enkä mene menkkojen aikaan mökille jossa on vain huussi. Mä haluan noina päivinä vesivessan ja suihkun. On sen verran runsaat, että helppo hygienia on välttämätöntä.

Jos menkat mökillä on munkin ikäiselle naiselle epämukavaa, niin vielä kamalampaa se on tytölle, joka vasta opettelee elämää menkkojen kanssa.

Sen verran täytyy äidistä löytyä tiikeriemoa, että mieluummin ottaa riidan tyttären isän kanssa kuin pakottaa mökille menkkojen kanssa. Itse ainakin huutaisin äijän maan alle ja pitäisin lapseni puolta.

Vierailija
306/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole isän ja tyttären välinen asia?

Joillekin 12-vuotiailla saattaa olla hyvinkin epämukavaa puhua kuukautisistaan isänsä kanssa. Siksi äiti voi joutua toimimaan välittäjänä.

Siksi ei edes opetella alkeellisia kommunikaatiotaitoja

Selittää naiseuden

Vierailija
307/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös isäviikolla mennä isälle. Keskustelkoon tyttö isänsä kanssa, mitä tekevät. 

Mä olen 40+ enkä mene menkkojen aikaan mökille jossa on vain huussi. Mä haluan noina päivinä vesivessan ja suihkun. On sen verran runsaat, että helppo hygienia on välttämätöntä.

Jos menkat mökillä on munkin ikäiselle naiselle epämukavaa, niin vielä kamalampaa se on tytölle, joka vasta opettelee elämää menkkojen kanssa.

Sen verran täytyy äidistä löytyä tiikeriemoa, että mieluummin ottaa riidan tyttären isän kanssa kuin pakottaa mökille menkkojen kanssa. Itse ainakin huutaisin äijän

Miksi tiikeriemo ei hoitanut hommaansa ennen kuin mies varasi ja maksoi mökin?

Taisi olla tahallinen temppu

Vierailija
308/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran täytyy äidistä löytyä tiikeriemoa, että mieluummin ottaa riidan tyttären isän kanssa kuin pakottaa möki

Vai että tämäkin on naisten syytä ja juonittelua?! :D Jo menee huvittavaksi tuollainen syyttely. Syytä kuule ihan vaan evoluutiota, kun on meille naisille tuollaisen riesan keksinyt. Toki jos halveksuu naisia, niin näköjään mikä tahansa syy kelpaa vihaamiseen. 

Vierailija
309/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisista ei pidä tehdä noin suurta estettä ja numeroa. 

Miten pärjää, jos tänne hyökätään ja vedenjakelu ei toimi. 

Elätkö joka päivä, kuten eläisit kun tänne hyökätään?

Vierailija
310/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tyttö tai äiti tiesi etukäteen milloin tytöllä on kuukautiset?

Vierailija
311/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran täytyy äidistä löytyä tiikeriemoa, että mieluummin ottaa riidan tyttären isän kanssa kuin pakottaa möki

Kuvitteletko kuukautisten olevan jotenkin säännöllisiä, etenkään nuorilla? 

Vierailija
312/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa jäädä kotiin. vanhemmat päättävät missä lapsi on. osta sille jotain vaginasuojia ja maatuvia tenoja mitkä voi maaduttaa metsään hautaamalla. vai onko niin uusavuton ettei osaa pildeään hoitaa.

Vierailija
313/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne eilen alkanu ekaa kertaa. 

Kyllä mä tiedän että naisilla on haastavaa kierron laskeminen (paitsi kun tekee mieli porsia, silloin löytyykin tarkkaakin dataa)

Vierailija
314/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi möyhää maksetuista lipuista ja toinen mökkimaksuista. Missä lukee niin?

Vierailija
315/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä ulkohuussissa tyttöjen kori, jossa on myös kosteuspyyhkeitä. Siis niitä vauvojen. 

Ymmärrän kyllä hyvin, jos tyttö ei halua mennä. Mahaan sattuu ja asia on hyvin hämmentävä. Tyttö on ylipäänsä sen ikäinen, että saa itse päättää tapaamisistakin, jos oikeuteen lähdetään riitelemään. 

Vierailija
316/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä voi nähdä tytärtään kaupungissa. Tytär voi mennä isänsä luokse. Mökille ei tarvitse mennä. Isä voi pahoittaa mielensä siitä ettei pääse mökille juuri tuona viikkona, mutta voi voi. Lasten vuoksi tulee joustaa, joten isä nyt joustaa.

Kuukautisten aikana on ikävä olla ja vielä ulkohuussi. Voi olla että tyttärellä on esim vatsa kipeänä ja jopa löysänä kuukautisten aikana. Itselläni on näin enkä tällöin ole ulkohuussimökillä. Lisäksi mahdollisesti jatkuva ramppaaminen vessaan siteen vaihtoon ulkohuussiin jossa on kylmä. Todella ymmärrän ettei tyttö halua mökille. Mä kietoudun aina lämpimään vilttiin, juon paljon lämmintä juomaa, rentoudun ja katson hauskoja leffoja menkkapäivinä. Ei mitään urheilusuorituksia, sienestystä jne vaikka muulloin tälläisestä rennosta ulkoilusta pidän. 

Mäkki on maksettu jo. Hoitaako tyttö viikkorahoistaan kul

Semmoista se välillä on lasten kanssa, kun sellaisia on mennyt tekemään. 

Vierailija
317/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä uutinen miehelle, ei tarvitse saastaista tyttöä ottaa enää hoidettavaksi.

Kai muut kakarat jää samalla äidilleen?

Se hyvä puoli ettei lasten tapaamisoikeutta ole yhdenkään miehen pakko noudattaa. Tsemppiä mammoille jotka muistuttavat miehiä tässäkin ketjussa niiden arvosta.

Vierailija
318/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä voi nähdä tytärtään kaupungissa. Tytär voi mennä isänsä luokse. Mökille ei tarvitse mennä. Isä voi pahoittaa mielensä siitä ettei pääse mökille juuri tuona viikkona, mutta voi voi. Lasten vuoksi tulee joustaa, joten isä nyt joustaa.

Kuukautisten aikana on ikävä olla ja vielä ulkohuussi. Voi olla että tyttärellä on esim vatsa kipeänä ja jopa löysänä kuukautisten aikana. Itselläni on näin enkä tällöin ole ulkohuussimökillä. Lisäksi mahdollisesti jatkuva ramppaaminen vessaan siteen vaihtoon ulkohuussiin jossa on kylmä. Todella ymmärrän ettei tyttö halua mökille. Mä kietoudun aina lämpimään vilttiin, juon paljon lämmintä juomaa, rentoudun ja katson hauskoja leffoja menkkapäivinä. Ei mitään urheilusuorituksia, sienestystä jne vaikka muulloin tälläisestä rennosta ulkoilusta pidän. 

Mäkki

Mökki ilman mukavuuksia tähän aikaan vuodesta, tuskin maksaa juuri mitään. 

Vierailija
319/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tämä yksi öyhöttäjä on saanut päähänsä, että kyse on vuokramökistä. Aika moni isä tai äiti omistaa mökin itse. Erityisesti nuo vesijohdottomat mökit ovat usein omia, monesti perintönä saatuja. 

Vierailija
320/384 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne eilen alkanu ekaa kertaa. 

Kyllä mä tiedän että naisilla on haastavaa kierron laskeminen (paitsi kun tekee mieli porsia, silloin löytyykin tarkkaakin dataa)

Tytöllä jolla on ollut tähän mennessä ehkä noin kolmet kuukautiset, jos kesällä kerran alkoi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi