Ottaisitko vanhemmiltasi 150000 euroa ennakkoperintöä käteisenä?
Vanha isäni ehdotti sitä minulle jotta säästän lopulta 40000 euroa veroja.
Kommentit (95)
Kyllä täällä Suomessa saa veroja maksaa sen verran, että jos moista mahdollisuutta tarjotaan, ota vastaan. Tosin ole tarkkana. Mitään jälkiä ei saa jäädä - kun teet ostoksia käteisellä, tee se ilman tilimerkintöjä ETKÄ heiluta niitä tietoa kerääviä bonuskortteja missään. Teet käteiskauppoja. Käteiskaupat ovat laillisia. Laki ei kiellä käteisen säilyttämistä kotona. Näinä aikoina voisi sijoittaa kultaan. Harkko on iso, vaikka koruihin/ niihin miniharkkoihin joita löytyy esim. Thaikkujen lentoasemilta. Pieniä sodan syttymisriskin vuoksi; näin sinulla olisi vaihdon väline, mikäli pankit, sähköverkko, netti ja kaikki tästä kaatuu
Mä nostin 10 000 tililtäni . Kysyttiin mihin noin paljon tarvin . Sanoin että ostan uuden television..aika kallis televisio.. no joo työtään he tekee
Minulta pankki ei kysellyt mitään kun talletin suuren summan. Sen sijaan ne halusi antaa sijoitusneuvoja koska näkivät että minulla on paljon rahaa. Pankin virkailija toi eteeni papereita ja alkoi selittää mihin kannattaa sijoittaa mutta sanoin etten sijoita mihinkään. Saako pankin virkailija jotain bonusta jos saa asiakkaan sijoittamaan rahaa johonkin rahastoon tai osakkeisiin koska niin kovasti se tyrkytti minulle niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin tilisiirtona ja maksaisin asiaankuuluvat verot. Tässö tapauksessa 16 100€, joka on mielestäni ihan kohtuullinen
Suomen verotusjärjestelmä on aivan perverssi. Perintö koostuu omaisuudesta, josta on maksettu verot jo moneen kertaan! Näistä syistä varsinkin rikkaat ja asioihin perehtyneet hoitavat perinnön antamisen niin, että maksettavaa kertyy mahdollisimman vähän.
Veroja voi sitten kiskoa muualta, jotta persaukinen valtio saa rahaa. Esim. ulkomaisten kaivosyhtiöiden jäljiltä ei Suomeen jää kuin isosti paskottu ja rikkauksista tyhjennetty maa - miksi niitä ei veroteta paaaaaljon rankemmalla kädellä?!!!! (Nyt suurempi kaivosvero on suunnitteilla, mutta eiköhän vaan vellihousut kaada senkin...)
Ottaisin eikä yhtään omatunto kolkuttaisi. Kyllä isä on verot maksanut moneen kertaa niistä rahoistaan!
Vierailija kirjoitti:
Minulta pankki ei kysellyt mitään kun talletin suuren summan. Sen sijaan ne halusi antaa sijoitusneuvoja koska näkivät että minulla on paljon rahaa. Pankin virkailija toi eteeni papereita ja alkoi selittää mihin kannattaa sijoittaa mutta sanoin etten sijoita mihinkään. Saako pankin virkailija jotain bonusta jos saa asiakkaan sijoittamaan rahaa johonkin rahastoon tai osakkeisiin koska niin kovasti se tyrkytti minulle niitä.
Luultavasti saa jotain bonusta jos sijoitat hänen neuvomiin pankin rahastoihin.
Muistakaa, että verottomasti saa lahjoittaa 4999€ 5 vuoden välein. Nyt taitaa summa nousta muutamalla tonnilla. Moni jättää tämän käyttämättä tietämättömyyttään. Isovanhemmat voi lahjoittaa lapsenlapsilleen ja sitten vanhemmat lapsilleen niin siinä saa kivan pesämunan. Lahjoittaa voi toki kenelle vain vaikka naapurin Ristolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole laillista pitää hallussa noin suurta summaa käteisenä
Linkki tuohon lakipykälään.
ottaisin. ja olen ottanutkin. tosin vain muutamia kymmeniä tuhansia aikanaan.
kyllähän käteisellä maksaa. ostin noilla rahoilla bensaa, kodinkoneita, normaaleja päivittäisostoksia yms
säästyi rahat tilillä. lisäski sain ostoksista bonuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen saa pitää käteistä niin paljon kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että verottomasti saa lahjoittaa 4999€ 5 vuoden välein. Nyt taitaa summa nousta muutamalla tonnilla. Moni jättää tämän käyttämättä tietämättömyyttään. Isovanhemmat voi lahjoittaa lapsenlapsilleen ja sitten vanhemmat lapsilleen niin siinä saa kivan pesämunan. Lahjoittaa voi toki kenelle vain vaikka naapurin Ristolle.
Ensi vuoden alusta alkaen saat lahjoittaa verottomasti 7999e.
Hölmö, mistä sinä tuon keksit. Ei varmasti pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nostaa tuollasen summan pankista joutuu antaan selvityksen mihin rahat menee. Kellä kotona edes on tuollasia summia.
Ja ihan pätevä selitys on, että naulaan rahat kesämökin seinään. Niin oudolta kuin tuntuukin, niin ihmiset saavat tehdä rahoillaan mitä haluavat. Tilille tulevista rahoista joutuu antamaan selvityksiä, mutta jos nostaa käteistä isojakin summia, niin pankki ei voi sitä estää.
Mitä outoa siinä on ,että ihmiset tekee rahoillaan mitä tahtoo. Tietysti jokainen käyttää rahansa haluamallaan tavalla. Siinä ei todellakaan ole mitään OUTOA.!
Olen jo ottanut. Rahaa voi säilyttää eri tavoilla eikä siitä kannata kylillä kertoa edes parhaalle kaverille.
Joskus talletin nordeaan 12000 euroa. Ne ei kysellyt mitään. Myöhemmin olin ostamassa venettä ja nostin se 12000 euroa niin ne kyseli mihin käytän rahat ja piti täyttää kaavake mihin käytän rahat ja missä. Joku finanssivalvonta haluaa tietää mihi rahat menee oli pankin selitys.