Fuck. Ei kai työttömän terveystarkastuksessa oteta sitä peth-testiä
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on peth-testi?
PEth-testi (fosfatidyylietanoli) on verikoe, joka mittaa fosfatidyylietanolin pitoisuutta veressä ja on luotettava merkkiaine alkoholinkäytöstä viimeisten 24 viikon ajalta
. Se osoittaa elimistössä muodostuneen fosfatidyylietanolin määrän, jonka syntyyn tarvitaan etyylialkoholia. Testillä voidaan arvioida säännöllistä tai runsasta alkoholinkäyttöä ja se on hyödyllinen työntekijöiden työterveystarkastuksissa sekä omien alkoholinkäyttötottumusten selvittämisessä
Minua aina naurattaa tuo viimeinen, että tarvitsisi testin tietääkseen paljonko juo. Jos ei muista, niin lienee ilman testiäkin selvää, että liikaa kuluu. En ylipäänsä tykkää, että ihmisten vapaa-ajan touhuja kytätään, puhalluttamisen t
Rautatiealalla puhallutetaan tämän tästä, vaikka se on oikeasti laitonta. Mutta huumeseulan tekeminen olisi paljon tärkeämpää, koska rautatiealalla on todella paljon narkkeja. Huumeet kun ei näy Drägerin puhalluskokeessa, ne testataan vain kerran työhöntulotarkastuksessa. Tämän jälkeen voit vetää viivoja vaikka KUPLAn päältä, eikä firmaa kiinnosta kettuakaan...
Vierailija kirjoitti:
Ei oteta. Juuri tehtiin se
ja puhelimessa ensin juteltiin hoitajan kanssa ja sitten lääkäri määrösi ihan kolesterolit, sokerit, rauta-arvot ja yleisimmät vitamiinit otettavaksi kun sanoin, että olen ylipainoinen ja varmaan kaikki pielessä ha hyvä ois tarkistaa. Halusin itsekkin tietää nuo ha lääkärille ei muuten varaa niin työttömänä oli maksuton. Verenpaineseuranta myös otettiin.
Mitä sä vatvot omia terveysjuttuja. Ketä ei kiinnosta.
Ja mikä on ha?
No tottakai kai otetaan!! Ja jos on alle kolmosen lukemia kirjoittaa lekuri heti tenttu-reseptin ja lähettää kotiin pämppäämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä maa on muuttunut kuvottavaksi kyttäysvaltioksi.
Ainahan tämä on ollut.
Nyt kun keskiluokan suosikkipäihteen käyttöä aletaan vähänkin valvoa, tietysti keskiluokka hermostuu.
Mitennii nytku. Ja sinä puhut sillä tyylillä että olet ylempänä keskiluokkaa. En pidä minään tollasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan tämä on ollut.
Nyt kun keskiluokan suosikkipäihteen käyttöä aletaan vähänkin valvoa, tietysti keskiluokka hermostuu.
Keskiluokka on töissä. Ei keskiluokka hermostu, koska uutinen ei koske heitä. Voi dokata aivan rauhassa ilman kyttäyksiä.
Toi terveystarkastus koskee työttömiä.
Työntekijöille tulee testejä koska sekin on yksi keino päästä työntekijöistä eroon. Uusia työntekijöitä palkataan paikallisen sanelun ehdoilla.
Otettaiskin, niin ei tarvis pelätä paskaduuneihin joutumista
Työttömän terveystarkastus ? Onko tässä paino sanalla työttömän vai mistä puhutaan ?
Vierailija kirjoitti:
Niin se alkoi nassesaksassakin. Myös ay:n kimppuun käytiin, ulkomaalaisia ja työttömiä, sekä sairaita/vammaisia ei arvostettu pätkääkään.
Myös tavallisen kansan koulutusmahdollisuuksia ja sananvapautta rajoitettiin. Kuulostaako tutulta tältäkin palstalta?
Onko noissa tarkastuksissa oikeasti mukana työvoima virkailija?
Eihän kenenkään ole pakko mennä mihinkään verikokeisiin. Ei toi työttömän terveystarkastus ole pakollinen, päin vastoin sitä pitää itse osata pyytää (näin ainakin pari vuotta sitten meidän alueella, eikä tuo tarkastus edes tunnu olevan läheskään kaikilla tiedossa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on on! Se oli todistajana siellä. Oli todella nöyryyttävää seistä puolialastomana työkkärivirkailijan, sossuvirkailijan ja terkkarin edessä. Mun mielestä olisi riittänyt, että siellä on pelkkä terkkari.
Höpö höpö, siellä ketään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on on! Se oli todistajana siellä. Oli todella nöyryyttävää seistä puolialastomana työkkärivirkailijan, sossuvirkailijan ja terkkarin edessä. Mun mielestä olisi riittänyt, että siellä on pelkkä terkkari.
Höpö höpö, siellä ketään ole.
Kyllä mulla ainakin oli! Ja mun kaverillakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se alkoi nassesaksassakin. Myös ay:n kimppuun käytiin, ulkomaalaisia ja työttömiä, sekä sairaita/vammaisia ei arvostettu pätkääkään.
Myös tavallisen kansan koulutusmahdollisuuksia ja sananvapautta rajoitettiin. Kuulostaako tutulta tältäkin palstalta?
Suomessa tavallisen kansan koulutusmahdollisuuksia ei rajoita kukaan muu kuin se tavallinen kansa itse. Ne pakkoruotsiwääwää-porukat.
Vierailija kirjoitti:
Ei oteta. Ei ketään kiinnosta työttömän ryypiskelyt.
Tätä minäkin ajattelin, miksi ihmeessä työttömiltä tuollainen testattaisiin. Töissäkäyvä on eri asia mutten silti ymmärrä mitä merkitystä on esim kesäloman jälkeisillä lukemilla. Itse en nauti kuin lasillisen viiniä silloin tällöin ettei olisi ongelma jos minut testattaisiin mutta ihmetyttää tosiaan tuo kaiken kontrollointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oteta. Ei ketään kiinnosta työttömän ryypiskelyt.
Tätä minäkin ajattelin, miksi ihmeessä työttömiltä tuollainen testattaisiin. Töissäkäyvä on eri asia mutten silti ymmärrä mitä merkitystä on esim kesäloman jälkeisillä lukemilla. Itse en nauti kuin lasillisen viiniä silloin tällöin ettei olisi ongelma jos minut testattaisiin mutta ihmetyttää tosiaan tuo kaiken kontrollointi.
Voidaan ottaa, jos epäillään, että työtön on päihdeongelmainen ja tämä vaikeuttaa työnhakua. Silloin voidaan työnhakuvelvollisuus poistaa ja ohjata esim. kuntouttavaan työtoimintaan ja päihdekuntoutukseen.
En tiedä mitä otetaan, mutta mut passitettiin sitä kautta työkyvyttömyyseläkkeelle.
Kyllä testi otetaan. Pian se otetaan lähes jokaiselta käyjältä.
Tiedot jäävät Maisaan heti, kun tulos on kohonnut.
Terkut terveysaseman laboratoriosta
Vierailija kirjoitti:
Kyllä testi otetaan. Pian se otetaan lähes jokaiselta käyjältä.
Tiedot jäävät Maisaan heti, kun tulos on kohonnut.
Terkut terveysaseman laboratoriosta
Työsuhteen alussa otetaan systemaattisesti työhöntulotarkastukseen liittyvien labrojen kanssa.
Ja huom. Tuo lab ilmentää puolen vuoden käytön!
No ei ne työttömän terveystarkastukset mitään pakollisia ole! Mikset mene terveyskeskukseen jos sua joku vaivaa?