Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miehet tuovat nykyään parisuhteeseen?

Vierailija
09.10.2025 |

Nuoret naiset eivät halua seurustella. He eivät suostu ilmaisiksi kotiorjiksi, miesten passaajiksi ja lämmittämään miehen vuodetta vuosi tolkulla vain kuullakseen että mies ei ole valmis sitoutumaan eikä perustamaan perhettä. Miehet eivät vielä kolmevitosinakaan usein tiedä milloin haluavat ja haluavatko ylipäätään lapsia. Naiset haluavat pariutua ja perustaa perheen, eivätkä he halua tuhlata vuosia miehiin, jotka käyttävät heitä vain hyväkseen.

Kommentit (1428)

Vierailija
1261/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa sanotaan, että "Naiset haluavat pariutua ja perustaa perheen". Nyt sitten naiset kiljuvat, että ei emme halua. Ota näistä nyt selvää.

Varmaan moni haluais kyllä joo. Mutta kun riskit päätyä yksinhuoltajaksi (joko saman tai eri katon alle) on niin suuri niin ei viitsisi pelata venäläistä rulettia..

Tuotahan se pariutuminen miehelle aina on. Venäläistä rulettia. Yleensä vieläpä puoliautomaatilla ja täydellä lippaalla

Tunnet siis monta yksinhuoltajaisää? Minä en tunne ensimmäistäkään, mut kai heitä sit on. Pilvinpimein.

Vierailija
1262/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on tasoa "mitä mustat / valkoiset / keltaiset ihmiset tuovat nykyään ihmiskunnalle."

Öö, ketju ei kyseenalaista miesten olemassaolon vaan sen, kannattaako naisten olla parisuhteessa mieheen. Hiukka eri asia kuin genociden pohtiminen. Olet häiriintynyt.

Ravistelit tuon genociden ihan omasta perseestäsi. Etkö kykene rinnastamaan asioita ihan neutraalisti? Pointti oli se, että virhe tehdää jo siinä kun yleistetään.

Miesten olemassaolon kyseenalaistaminen tarkoittaisi juuri sitä. Tässä puhutaan parisuhteista, jotka ovat täysin vapaaehtoinen harrastus eikä niihin osallistumatta jä

Ei tietenkään, mutta sitten ei kannata valittaa siitä ettei palvelua käytetä, jos ei tarjoa asiakaskohderyhmälle sitä, mitä he haluavat. Siitähän tässäkin on kyse: naiset toteavat, että suhteet eivät tarjoa heille mitään ja siksi niistä pääosin optataan ulos.

Itse olisin ihan valmis istumaan neuvottelemaan esim. avioehdosta ensitreffeillä. Miehet yrittävät sen sijaan riiata ja flirttailla, kaataa sänkyyn kuin apinat. En ole kiinnostunut apinoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko aloitus on samaa luokkaa kuin "Mitä vanhukset tuovat yhteiskuntaan, pelkkä menoerä?"

Onko parisuhde sun mielestä siis sama asia, kuin yhteiskunta?

No joku tuolla rinnasti jo parisuhteiden kyseenalaistamisen jo siihen, että miehiä ei olisi olemassakaan. Eli pikkuisen jollakulla joku psykoosi nyt tulilla.

On muuten aivan sama onko joku hyödyllinen vai ei ja myöskin se kenen kannalta. Ihmisoikeus ei tule hyödyllisyydestä. Jos joku näin ajattelee, kannattaa välittömästi varata aika terapiaan sisäistettyä ihmisvihaa korjaamaan, tuollainen ajatusmaailma rikkoo ensisijaisesti oman sydämen.

Ihmisvihassa ei ole mitään väärää, olemme tämän planeetan syöpä.

Joo no sitten sinulla on mielenterveysongelma tai olet itse osa sitä syöpää. Minä ja useat muutkin elämme kestävillä tavoilla.

Vierailija
1264/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet aina ihannoivat perinteisiä arvoja. Pitäisikö tässä asiassa palata perinteiseen malliin, jolloin seksi aloitetaan avioliitossa?

Tämä on se malli, joka meille on edelleen annettuna ja nykyisin tälle vain naureskellaan. Nykyisellään tämä taitaa olla pienen vähemmistön pyrkimys ja ihannemalli siitä, miten pitäisi elää. Jossain kohtaa tämä oli laajemminkin yhteiskunnassa sellainen oletus että seksi aloitetaan avioliitossa. Myöhemmin se kaventui siihen että vain uskovaiset pyrkivät siihen. Nykyisin iso osa uskovistakaan ei enää välitä. 

Aika harvalle se on ollut koskaan oletus. Ennenaikaan sit usein menivät naimisiin ja lapset syntyivät "keskosina".

Vierailija
1265/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tuovat nykyään parisuhteeseen:

- sisältöä ja merkitystä,

- tukea ja turvaa,

- välittämistä,

- päättäväisyyttä,

- huumoria ja optimismia,

- intohimoa ja hekumaa.

Noin niinkuin alkajaisiksi.

On omasta takaa.

- tukea ja turvaa,

Turvaa miltä? Tuttu mies on naisen suurin uhka. Empiiristen havaintojeni mukaan olen paljon paremmassa turvassa ilman miessuhteita.

- välittämistä,

En tarvitse / saatavilla muualtakin.

- päättäväisyyttä,

Jääräpäisyys ei ole hyve.

Vitsinkerronta ei ole kiinni sukuelimestä ja päin vastoin, maailmankuvani on paljon positiivisempi kuin 99% miehistä.

- intohimoa ja hekumaa.

En tarvite / saatavilla silloin jos erikseen haluaa / saatavilla muualtakin.

Vierailija
1266/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omista parisuhdekokemuksistani olen oppinut, että elämä ilman parisuhdetta on parempi vaihtoehto. En ole vielä tavannut miestä, joka lisäisi hyvää elämässäni tai jonka vaikutus olisi edes neutraali. 

Arvaa mitä. Tätä ne vastuunsa kantavat miehet kiroavat joka päivä. Kun se parisuhde ei tuo mitään, mutta vie lähes kaiken. Olette itsekin tuohon syyllisiä. Omahyväisyys ja itsekeskeisyys eivät luo yhteenkuuluvuutta tai kestävää parisuhdetta.

Kirotkoot rauhassa. Minä uskon omaa kokemustani enkä enää siihen ansaan astu.

Miehet kaikkialla maailmassa kiittävät sinua asiasta.

Tässä tämä selkeä ero nais vs. mies-kommentoinnissa tässä ketjussa. Nainen kertoo omasta kokemuksesta ja joku mies yrittää sivaltaa jollain täysin tyhjällä " miehet kaikkialla maailmassa"...paskalla. 

Vierailija
1267/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa sanotaan, että "Naiset haluavat pariutua ja perustaa perheen". Nyt sitten naiset kiljuvat, että ei emme halua. Ota näistä nyt selvää.

Varmaan moni haluais kyllä joo. Mutta kun riskit päätyä yksinhuoltajaksi (joko saman tai eri katon alle) on niin suuri niin ei viitsisi pelata venäläistä rulettia..

Tuotahan se pariutuminen miehelle aina on. Venäläistä rulettia. Yleensä vieläpä puoliautomaatilla ja täydellä lippaalla

Tunnet siis monta yksinhuoltajaisää? Minä en tunne ensimmäistäkään, mut kai heitä sit on. Pilvinpimein.

Mä tunnen yhden. Vaimo kuoli toisen lapsen synnytyksessä.

Vierailija
1268/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vahva isyyden kriisi. Naiset uupuu, kun joutuvat kannattelemaan koko perhettä. Miehet pakenee töihin tai ulkoistaa itsensä kuvioista muuten. Isyyden, miehen mallin, puute näkyy sitten miesten pihalla olemisena parisuhteista ja elämästä yleensäkin. 

Tytöillä miehen mallin puute näkyy ylisuorittamisena, huonona itsetuntona ja yleisenä mieskielteisyytenä (en mä tarvii ketään). 

Miten sais isät palautettua perheisiin aidosti läsnäoleviksi? 

Itseasiassa mun isä on kunnioitettava mies. On aina tehnyt kaikkensa perheen eteen. Ollut paikalla, kun häntä on tarvittu. Kannatellut vaikeina hetkinä. Uskon, että nyt kun me lapset ollaan vanhempia niin tämä sataa isälle takaisinpäin. Isä on rakas.

Mutta en tiedä mikä seuraavan polven miehissä meni pieleen, eivät tule edes kuskiksi jos joutuu sairaalan tms. Sinnekin isä on tullut. Va

Sinulla ollut ihana isä, harmi, et olet sit joutunut pettymään! Oma isäni oli ihana ollessaan paikalla. Omistautui meille täysin. Mutta oli myös alkoholisti, ja juodessaan poissa kotoa (hyvä asia!). Mutta olen silti kiitollinen tästä, et kotona ollessaan oli todella läsnäoleva.

Vierailija
1269/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo no sitten sinulla on mielenterveysongelma tai olet itse osa sitä syöpää. Minä ja useat muutkin elämme kestävillä tavoilla."

Tästä täytyy olla kyllä sitä mieltä, että jokainen meistä on osa syöpää. Kulutetaan paljon enemmän luonnonvaroja, kuin mitä oikeasti tarvittaisiin (vrt. Eläimet) ja lisäännytään niin räjähdysmäisesti, että tuhotaan koko pallo. Ainoastaan ihmisen ahneus on katoamaton luonnonvara. Jos sä et kuluta resurssia, joku muu kyllä kuluttaa sen sunkin osuuden.

Syntymäänsä on jokainen kuitenkin syytön.

N

Vierailija
1270/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinulla ollut ihana isä, harmi, et olet sit joutunut pettymään! Oma isäni oli ihana ollessaan paikalla. Omistautui meille täysin. Mutta oli myös alkoholisti, ja juodessaan poissa kotoa (hyvä asia!). Mutta olen silti kiitollinen tästä, et kotona ollessaan oli todella läsnäoleva."

Se on myös minun ristini. Sain käsityksen, että mies tekee kaikkensa perheensä eteen ja uhraukset toimivat molempiin suuntiin. Toteutin tätä mentaliteettiä omissa parisuhteissani, mutta lopulta ymmärsin päätyneeni vain hyväksikäytetyksi. En saanut tukea enkä turvaa vaikealla hetkellä, vaikka olin kuvitellut ihmissuhteiden toimivan niin.

Nykyään olen itsekkäämpi. On pakko olla, muuten sut syödään elävältä. 

Vierailija
1271/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta minä tunnen kolme. Isäni jäi leskeksi kun me lapset olimme 7, 5 ja 3  vuotiaat. Työkaveri jäi yksinhuoltajaksi yhdelle lapselle kun vaimollansa puhkesi mielenterveysongelmat eikä hyväksy hoitoa (sairaudentunto puuttuu). Eksänsä hoitaa toisinaan lasta viikonlopun jos vaikuttaa tasapainoiselta. Ystäväni jäi kahden lapsen lapsen lähivanhemmaksi, kun vaimonsa otti eron huottuaan ettei hän sovi perhe-elämään. Hoitaa lapsia perus etävanhemmn tavoin, 2 viikonloppua kuussa ja kaksi viikkoa kesällä.

Vierailija
1272/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehet eivät halua perhettä. Ainoastaan seksiä ilman velvollisuuksia. :)

Aikuiset ihmiset kantavat vastuunsa seksistä ja sen lopputuloksista. Kaltaistesi vastuuttomien mieslasten kanssa en tota rulettia lähde edes pelaamaan. Liian isot riskit

"Suomessa on sama tilanne, mutta asiasta ollaan hyshys. Naiset pitävät mielummin yllä narratiivia että he eivät huoli hyvääkään miestä. Antaa heidän sanoa niin, jospa se auttaa naisia nukkumaan yönsä paremmin."

Taitaa se narratiivi olla sinulle tärkeä, et miehet eivät parisuhteita halua😏. 70% aikuisista  elää parisuhteissa ja lopuista 80% toivoo jossain vaiheessa. 

Perhebarometri

Vierailija
1273/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää joku sekopää laittaa todella huonon provon, ja sit ihmettelee, miksi kukaan nainen ei sitä tuomitse. Tuomitsiko joku mies?

Se on saanut satoja tykkäyksiä, tällä lähes täysin naisvaltaisella palstalla.

Jos se on huono ja provo, miksi naiset ilakoivat ja haukkuvat miehiä mukana?

Mielestäsi siis hyvä provo vai mitä tarkoitat?

Jollakin voi olla käytössä sarjapeukutus. Vaikka sillä (sinä?) provon laittajalla?

Vierailija
1274/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää joku sekopää laittaa todella huonon provon, ja sit ihmettelee, miksi kukaan nainen ei sitä tuomitse. Tuomitsiko joku mies?

Se on saanut satoja tykkäyksiä, tällä lähes täysin naisvaltaisella palstalla.

Jos se on huono ja provo, miksi naiset ilakoivat ja haukkuvat miehiä mukana?

Se oikea luonne tulee esille.

Vierailija
1275/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tukea ja turvaa,

- välittämistä,

- päättäväisyyttä,

- intohimoa ja hekumaa.

Taitaa olla tällaisen miehen löytäminen nykyaikana kuin neulaa heinäsuovasta etsisi.

No ensin sun pitäisi poistua sieltä kotoa...

Vierailija
1276/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä +35v rummo tuo parisuhteeseen. Itku silmässä yritetään etsiä elättäjää, kun ollaan yh-äitejä, seksikään ei kiinnosta. No, yksinhän te lopulta jäätte.

Millä vuosituhannella elät? Ei nykypäivän naiset etsi elättäjää. Ainakaan suominaiset. :D

Hän vaan haaveilee tällaisesta skenaariosta. Yksinolo ei ole niin kivaa, ellei kukaan itke perään.

Vierailija
1277/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- tukea ja turvaa,

- välittämistä,

- päättäväisyyttä,

- intohimoa ja hekumaa.

Silloin, kun sopiva osuu kohdalle. Monet väsyvät odottaa sitä hyvää.

Vierailija
1278/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo no sitten sinulla on mielenterveysongelma tai olet itse osa sitä syöpää. Minä ja useat muutkin elämme kestävillä tavoilla."

Tästä täytyy olla kyllä sitä mieltä, että jokainen meistä on osa syöpää. Kulutetaan paljon enemmän luonnonvaroja, kuin mitä oikeasti tarvittaisiin (vrt. Eläimet) ja lisäännytään niin räjähdysmäisesti, että tuhotaan koko pallo. Ainoastaan ihmisen ahneus on katoamaton luonnonvara. Jos sä et kuluta resurssia, joku muu kyllä kuluttaa sen sunkin osuuden.

Syntymäänsä on jokainen kuitenkin syytön.

N

Puhu vaan omasta puolestasi. Kaikki emme kerskakuluta ja räjähtele. Älä siis yleistä omaa tai näiden mainitsemiesi tuplakuluttajien paskuutta "ihmisiin" vaan laita vastuu sinne minne se kuuluu.

Sama juttu aina kun miehet tappavat, sotivat, tuhoavat. "Ihminen on niin paha wää wää." Niin onko, vai onko se vaan mies? Älkää yrittäkö jakaa vastuuta teoistanne toisten harteille.

Vierailija
1279/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voidaan ratkaista asia niin, ettei harrasteta seksiä. Silloin ei tule vastuita kannettavaksi. Problem solved. Tämä sopinee sinullekin, jos kerran et missään tapauksessa halua vastuuta kantaa."

Harmi ettet tunne koko vastuun kantamisen käsitettä.

Vierailija
1280/1428 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta minä tunnen kolme. Isäni jäi leskeksi kun me lapset olimme 7, 5 ja 3  vuotiaat. Työkaveri jäi yksi

Hah hah. Nää on näitä miesten tarinoita "joo erottiin sovussa ja hänellä oli vähän mielenterveysongelmia". Sitten kun kysyt eksältä niin tämä vihaa miestä sydämensä pohjasta :D Vähän niinkuin omakin eksä pahoinpiteli ja laiminlöi ja sitten kun tuo alkoi (tietysti) oireilemaan niin "sulla on vähän huono päivä varmaan" :D Huonot päivät lähtivät miehen mukana :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan