Kauko Röyhkä-säälittävyydessään omaa luokkaa
Vuosi 2012: Kauko Röyhkä kritisoi Vain Elämää -konseptia ja kehuskeli, kuinka kieltäytyi 8000€ esiintymispalkkiosta 75 000 myydystä levystä ja uusista potentiaalisista kuuntelijoista.
Vuosi 2025: Kauko Röyhkä kertoo olevansa ulosotossa ja pyytää seuraajiltaan 1€/kk.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
En häpeä mutten myöskään kehu niitä.
Novellit: Orkidea sekä Mies ja hänen äänensä.
Laulu: Airut
Instrumentaali: XXV
Ja mikä näistä tekee parempia kuin Röyhkän tuotanto?
Nämä ovat makukysymyksiä. Voin vastata etten väitä olevani lauluntekijä tai kirjailija. Jos väittäisin, niin näillä teoksilla tulisi olla enemmän suosiota. Nyt ne ovat hyvin marginaalissa.
Kauko Röyhkä kertoo olevansa lauluntekijä ja kirjailija. Tällöin hänellä täytyy olla näyttöä lahjoistaan aivan eri tavalla kuin harrastelijalla.
Tiedän hänet paremmin kirjailijana. Lauluntekijänä en tiedä hänestä oikeastaan mitään. Paitsi sen yhden kappaleen. Enkä ole ainoa.
Niin ne ihmiset muuttuu, ajat muuttuvat, tavat muuttuvat ja joskus jopa hyvinkin jyrkät mielipiteet muuttuvat. Itseäni aina huvittanut tuo ulina Vain elämää-sarjan kaupallisuudesta ja kuinka ei voi itseä muusikko myydä kaupallisuudelle. Mitäs se on se levyjen myynti? keikkalippujen myynti? oheistuotteiden myynti? Röyhkä teki kirjojakin käyttäen hypen hyväkseen. Silkkaa kaupallisuutta.
Pitää soitella biisejä itselleen ja kärsiä ulosotot itsekseen, silloin ei ole kaupallinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röyhkän ääni ja melodiat vetosivat aikoinaan kovasti opiskelijatyttöjen sisimpään.
Naurettava fleda - kopioitu Brian Ferryltä, kuten myös laulutyyli.
Kaukana Bryan Ferrystä (laulu nyt ainakin). Niin ja olin nuorena molempien fani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biisit Kevät, Paska kaupunki, Lauralle, Steppailen hyviä kaikki. Jos vähänkin kartalla mitä musiikissa tehtiin 80-90-luvulla tietää nämä. Hyvä omaelämänkertakirja. Kiinnostava ja lahjakas artisti. Haukkujat nyt tykkää haukkua kaikkia.
Kasarilla olin lukiolaistyttö, kun Dora oli Röyhkän biiseistä lempparini. Kuuntelin Doraa mankasta ja näin sieluni silmin, että minä olin tuo Dora ja Röyhkä lauloi mulle, kun olimme peiton alla syömässä näkkileipää.
Oi nuoruus...
Mä rakastin sen Kanerva-biisiä. Rakastin. Nyt mulla on Kanerva-niminen pikkutyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat makukysymyksiä. Voin vastata etten väitä olevani lauluntekijä tai kirjailija. Jos väittäisin, niin näillä teoksilla tulisi olla enemmän suosiota. Nyt ne ovat hyvin marginaalissa.
Kauko Röyhkä kertoo olevansa lauluntekijä ja kirjailija. Tällöin hänellä täytyy olla näyttöä lahjoistaan aivan eri tavalla kuin harrastelijalla.
Tiedän hänet paremmin kirjailijana. Lauluntekijänä en tiedä hänestä oikeastaan mitään. Paitsi sen yhden kappaleen. Enkä ole ainoa.
Eli et siis millään lailla tunne Röyhkän tuotantoa. Se ei ole Kaukon ongelma mitenkään, lähinnä sinun häpeäsi.
Röyhkän "satanismi" oli osa hänen huomiohakuisuuttaan. Siinä mielessä ymmärrettävää, että mies voi lähteä Oulusta mutta Oulu ei miehestä ja Oulussa kuuluu asiaan näyttää lestadiolaisille. Sen lahkon outoutta vasten Röyhkäkin on peruspertti Keravalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et siis millään lailla tunne Röyhkän tuotantoa. Se ei ole Kaukon ongelma mitenkään, lähinnä sinun häpeäsi.
On se Kaukon ongelma. Mikäli ihmiset tuntisivat hänen tuotantoaan paremmin, niin hänen ei tarvitsisi valittaa rahan puutetta. Hänellä olisi keikkoja enemmän ja hänen kappaleitaan soitettaisiin radiossa. Levymyynti on nykyään aivan sama, mutta ennen silläkin olisi tienannut hyvästi. Ei tämä ole minun häpeäni. Jos hän ei osaa tehdä kappaleita joista minä nautin, niin syy ei ole minussa. Eikä sinällään hänessäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biisit Kevät, Paska kaupunki, Lauralle, Steppailen hyviä kaikki. Jos vähänkin kartalla mitä musiikissa tehtiin 80-90-luvulla tietää nämä. Hyvä omaelämänkertakirja. Kiinnostava ja lahjakas artisti. Haukkujat nyt tykkää haukkua kaikkia.
Kasarilla olin lukiolaistyttö, kun Dora oli Röyhkän biiseistä lempparini. Kuuntelin Doraa mankasta ja näin sieluni silmin, että minä olin tuo Dora ja Röyhkä lauloi mulle, kun olimme peiton alla syömässä näkkileipää.
Oi nuoruus...
Mä rakastin sen Kanerva-biisiä. Rakastin. Nyt mulla on Kanerva-niminen pikkutyttö.
sinun sisälläsi suojelee sitä kipinää 😉
Vierailija kirjoitti:
Röyhkän "satanismi" oli osa hänen huomiohakuisuuttaan. Siinä mielessä ymmärrettävää, että mies voi lähteä Oulusta mutta Oulu ei miehestä ja Oulussa kuuluu asiaan näyttää lestadiolaisille. Sen lahkon outoutta vasten Röyhkäkin on peruspertti Keravalta.
Se Jumalan lahja on yllättävän hyvä levy. Pieni satanismilla flirttailu saa konsut pasqomaan housuunsa. Hauskaahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Matti-Esko Hytönen aikoinaan kirjoitti Hesarissa aika piikikkäitä artikkeleita kaikista näistä pääkaunkiseudun itsetietoisista ja arroganteista "taiteilijoista" ja "kirjailijoista", Röyhkä oli Matti-Eskon hampaissa useammankin kerran eikä syyttä.
Niin tää Hytönen oli se "lihaksikas" mies. Järkyttävä tyyppi.
Alunperin Pellosta. Pohjoisesta tulee lahjakkuuksia. CMX:n Aki W. Yrjänä on kotoisin Torniosta.