Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauko Röyhkä-säälittävyydessään omaa luokkaa

Vierailija
09.10.2025 |

Vuosi 2012: Kauko Röyhkä kritisoi Vain Elämää -konseptia ja kehuskeli, kuinka kieltäytyi 8000€ esiintymispalkkiosta 75 000 myydystä levystä ja uusista potentiaalisista kuuntelijoista.

Vuosi 2025: Kauko Röyhkä kertoo olevansa ulosotossa ja pyytää seuraajiltaan 1€/kk.  

Kommentit (308)

Vierailija
241/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limainen setämies. Se Lauralle-biisi  on ällö.  Ääni on kuin namusedällä. Tulee mieleen joku rydmanni joka muna kovana kyttää saalistaan.

Vierailija
242/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti-Esko Hytönen aikoinaan kirjoitti Hesarissa aika piikikkäitä artikkeleita kaikista näistä pääkaunkiseudun itsetietoisista ja arroganteista "taiteilijoista" ja "kirjailijoista", Röyhkä oli Matti-Eskon hampaissa useammankin kerran eikä syyttä.

Ketäpä tuo ei olisi irvaillut? Ei mikään sankari. Eikä ole tehnyt mitään muuta tämän maailman eteen kuin noita muita rääpiviä juttuja. Outo journalismin laji sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan normia somen aikoina;)

Siellähän on kaikki of-tähdet, puopolot, heikelät ja muut debate-brot kinuamassa massia. Messiin mahtuu. Kaukolla on noista eniten meriittejä, joista maksaa.

Vierailija
244/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etkö muuta osaa jankata? Jos kyseinen henkilö määrittelee itsensä lauluntekijäksi, niin silloin voimme odottaa tuloksia. Voinko kysyä sinulta samaa jos autoasi korjaava mekaanikko ei saanut kotteroasi kuntoon tai asuntoosi tulee putkimiehen jäljiltä vesivahinko? Montako autoa olet itse korjannut tai montako putkea olet itse liittänyt?"

Älä selittele mitään, vaan kerro nyt ainoastaan montako sinun kirjoittamista lauluista tai kirjoista on julkaistu?

Neljä. Pienpainoksia mutta silti. Entä sinulla?

Ja mistä teoksista on kysymys?

Vierailija
245/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etkö muuta osaa jankata? Jos kyseinen henkilö määrittelee itsensä lauluntekijäksi, niin silloin voimme odottaa tuloksia. Voinko kysyä sinulta samaa jos autoasi korjaava mekaanikko ei saanut kotteroasi kuntoon tai asuntoosi tulee putkimiehen jäljiltä vesivahinko? Montako autoa olet itse korjannut tai montako putkea olet itse liittänyt?"

Älä selittele mitään, vaan kerro nyt ainoastaan montako sinun kirjoittamista lauluista tai kirjoista on julkaistu?

Kaksi novellia, yksi laulu sekä yksi instrumentaalikappale. 

Vierailija
246/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti-Esko Hytönen aikoinaan kirjoitti Hesarissa aika piikikkäitä artikkeleita kaikista näistä pääkaunkiseudun itsetietoisista ja arroganteista "taiteilijoista" ja "kirjailijoista", Röyhkä oli Matti-Eskon hampaissa useammankin kerran eikä syyttä.

Ketäpä tuo ei olisi irvaillut? Ei mikään sankari. Eikä ole tehnyt mitään muuta tämän maailman eteen kuin noita muita rääpiviä juttuja. Outo journalismin laji sekin.

Tuo arrogantti jonkun julkkiksen nälvintä tuntuu tosiaan aikansa eläneeltä. Huono tapa kasvattaa kriittistä silmää lukijoissa kun sitä tehdään selvästi ilkeydestä, eikä tarkkanäköisyydestä käsin. Oikeastaan erikoista miten näkyvillä paikoilla nuo työkseen inhottavat toimittajat ovat vuosien saatossa olleet. Siis yliarvostettuja.

Vierailija
247/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauko Röyhkä on nero. Aivan kuten Pauli Hanhiniemi tai Herra Ylppö. 

Ketä nämä ihmisjoukot on?? En ole ikinä kuullut näistä.

3 ihmistä ei ole ihmisjoukko.

Vierailija
248/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauko Röyhkä on todella hyvä sanottaja. Aiheetkin omaperäisiä.

Vierailija
249/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röyhkän ääni ja melodiat vetosivat aikoinaan kovasti opiskelijatyttöjen sisimpään. 

Naurettava fleda - kopioitu Brian Ferryltä, kuten myös laulutyyli.

Se on Bryan. Ja itse en ole koskaan huomannut mitään yhteläisyyttä heidän laulutyylissään ja kampauksessaan. Täytyy olla huononäköinen ja kuuloinen, jos sellaista löytää!

Vierailija
250/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkä se menee edelleen joidenkin ihmisten ihon alle 😂. Hauskaa. Äijä on julkaissut hitokseen levyjä ja kirjoja ja tehnyt muutakin ja keikkailee edelleen, soolona ja vissiin bändinkin kanssa. Saa suorittaa perässä.

Mutta jos Pielaveden Playboy DJ-Osmo_02 kuvittelee, että hänen tekoälyllään tuottamasta humpasta tulee seuraava hitti ja Taylor Swift saa väistyä, niin pakkohan siihen on uskoa, kun DJ-Osmo_02:n äitikin uskoo.

Vierailija
251/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa hyvin kateuden kun itse ei uskalleta esiintyä edes koulun kevätjuhlassa

Vierailija
252/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri Antti Tuurin kirjaa, jossa mainittiin, että vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelten kielellä, mutta minulla ei olisi rakkautta, niin olisin vain kumiseva vaski ja helisevä symbaali.

Pitää paikkansa Jukka-Pekan tuotantoa vastentahtoisesti kuullessaan. Tyhjät tynnyrit kumisevat, ei mitään pointtia, ei ideaa, ei sanomaa. Narsistista itseihailua tunkee läpi kuin pultsarin kissankusen hajuinen hiki.

Ja luuletko sinä sivistymätön, että tuo sitaattisi on Antti Tuurilta peräisin? Ehkä yksi maailman siteeratuimmista virkkeistä?

🤦

Jumalallaa hölömö, totta kai tunnen sen Isosta Kirjasta, arvon Kumiseva vaski! intiaaninimeltäsi Reisille vedetty.

Vierailija
253/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimiä kiitos, et kai sentään häpeä teoksiasi?

Vierailija
254/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas negatiivista kirjoittelua. Kyllä Kaukon (musiikki)tuotanto kuuluu suomi-rockin kiinnostavimpaan 10%:iin ilman muuta. Uusi Röyhkän & Mattilan levykin on hyvä.

Kuka tämä edes on? Olen kuunnellut suomalaista musiikkia melkein 50 vuotta, enkä ole ikinä tästä henkilöstä kuullutkaan.

Suomalainen musiikki on muutakin kuin Katri Helena ja Kari Tapio.

Vierailija
255/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa pelkäämään, niin saa pelätä koko ikänsä.

Vierailija
256/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimiä kiitos, et kai sentään häpeä teoksiasi?

En häpeä mutten myöskään kehu niitä.

Novellit: Orkidea sekä Mies ja hänen äänensä.

Laulu: Airut

Instrumentaali: XXV

Vierailija
257/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biisit Kevät, Paska kaupunki, Lauralle, Steppailen hyviä kaikki. Jos vähänkin kartalla mitä musiikissa tehtiin 80-90-luvulla tietää nämä. Hyvä omaelämänkertakirja. Kiinnostava ja lahjakas artisti. Haukkujat nyt tykkää haukkua kaikkia.

Kasarilla olin lukiolaistyttö, kun Dora oli Röyhkän biiseistä lempparini. Kuuntelin Doraa mankasta ja näin sieluni silmin, että minä olin tuo Dora ja Röyhkä lauloi mulle, kun olimme peiton alla syömässä näkkileipää.

Oi nuoruus...

Vierailija
258/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkääpä itse perässä. Kirjoja, levyjä, konsertteja. Mikä tarve mollata muita. Onko noin kurja olo teillä raukoilla.

Hän teki myös oululaista alakulttuurilehteä.

Vierailija
259/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musahommathan on nykyisin sellaisia, että niistä ei saa rahaa ollenkaan. Kun tuli Spotify, levyjen myynti romahti täysin. Rock alkaa olla vitsi, jota voi tehdä vain rakkaana harrastuksena.

En usko lainkaan että Röyhkä on yksin talousahdingossaan. Oikeasti ihmettelen miten tietyt taiteilijat pysyvät tulotta leivissä, esim kirjoilla ei elätä itseään ja muusikon pitäisi saada keikkailtua säännöllisesti paikoissa joista jää jotain käteen. Oliko nyt niin että Röyhkä esiintynyt viime vuoden jonkun toisen kanssa.

Sama juttu jollain Dave Lindholmilla, kiertänyt rupukuppiloita jo vuosikymmeniä. Tai voi olla että isoja paikkoja seassa mutta eivät nämä mielestäni voi nirsoilla keikkojen suhteen.

Vierailija
260/308 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä mutten myöskään kehu niitä.

Novellit: Orkidea sekä Mies ja hänen äänensä.

Laulu: Airut

Instrumentaali: XXV

Ja mikä näistä tekee parempia kuin Röyhkän tuotanto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi