Kauko Röyhkä-säälittävyydessään omaa luokkaa
Vuosi 2012: Kauko Röyhkä kritisoi Vain Elämää -konseptia ja kehuskeli, kuinka kieltäytyi 8000€ esiintymispalkkiosta 75 000 myydystä levystä ja uusista potentiaalisista kuuntelijoista.
Vuosi 2025: Kauko Röyhkä kertoo olevansa ulosotossa ja pyytää seuraajiltaan 1€/kk.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Minusta Paska kaupunki on Röyhkän paras biisi (niistä jonka olen kuullut). Kertoo Oulusta, mutta kuvaa Suomen kaikkia paikkakuntia. Myös Helsinki on siinä mielessä paska kaupunki, ettei täällä 1600 euron taiteilijaeläkkeellä "tänään mitään tapahdu" kun ei rahat riitä. Luulisin, en ole minkäänlaisella eläkkeellä. Siinä mielessä hyvä, että Röyhkä yritteliäästi yrittää tienata fb-päivityksillään edes jotain ja aamu-tv:ssä sanottiin, että tilaajia olisi nyt 160. Vuodessa siitä tulee yhden kuun eläke ekstraa.
Tämä taas kertoo silkasta hedonismista, ja tarpeesta hupuloida loputtomasti. Eikä kyse ole _eläkkeestä_, vaan täydellisestä typeryydestä jossa ei elämässä olla lainkaan varauduttu vanhuuteen - ja ko tapauksessa siihen olisi ollut mahdollisuus. Sitä saa mitä tilaa. Karma.
Taiteilijaeläkkeestä menee vero eli jotain 1300€ kuussa. Ei paljoa jos perhettä, lapsi ja vaimo. Vaimo muusikko eli ei vakityötä. Toivottavasti Röyhkä ei eksy lukemaan kommentteja. On, muuten, taiteilijanimi tuo Kauko Röyhkä.
Arvostan ja kunnioitan että jaksanut tehdä merkittävän uran musiikissa ja kirjallisuudessa. Ei ole helppoa Suomessa elää taiteellaan.
Kaken monista kasaribiiseistä tykkäsin. Hänellä oli aina hyvät muusikotkin. Kuuntelu jäi vähemmälle 90-luvun taitteessa. Muistan myöhemmistä biiseistä Kevään ja Helvetin.
Joskus mietitytti, että oliko nuoruus niin vaikea, ettei ollut päässyt niistä asioista ylitse edes 30-vuotiaana? Hieman mautonta oli, kun kehui joskus fanityttöjen "hyviä puolia". Livenä varsin pitkä mies ja nehän saa naisia vaikkei soittaisi yhtikäs mitään soitinta.
Mukavia eläkepäiviä Kakelle.
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijaeläkkeestä menee vero eli jotain 1300€ kuussa. Ei paljoa jos perhettä, lapsi ja vaimo. Vaimo muusikko eli ei vakityötä. Toivottavasti Röyhkä ei eksy lukemaan kommentteja. On, muuten, taiteilijanimi tuo Kauko Röyhkä.
Arvostan ja kunnioitan että jaksanut tehdä merkittävän uran musiikissa ja kirjallisuudessa. Ei ole helppoa Suomessa elää taiteellaan.
No joka helvatun eläkkeestä menee veroa! Ja jos vanhana vielä hankkii lapsen, pitäisi hiukan, ja hiukan enemmänkin miettiä taloutta. Edes vuokranmaksua.
Vierailija kirjoitti:
Kaken monista kasaribiiseistä tykkäsin. Hänellä oli aina hyvät muusikotkin. Kuuntelu jäi vähemmälle 90-luvun taitteessa. Muistan myöhemmistä biiseistä Kevään ja Helvetin.
Joskus mietitytti, että oliko nuoruus niin vaikea, ettei ollut päässyt niistä asioista ylitse edes 30-vuotiaana? Hieman mautonta oli, kun kehui joskus fanityttöjen "hyviä puolia". Livenä varsin pitkä mies ja nehän saa naisia vaikkei soittaisi yhtikäs mitään soitinta.
Mukavia eläkepäiviä Kakelle.
Kauko kyllä meni hiukan pidemmällä kuin pelkästään kehui fanityttöjä. Varsin epämairittelevaa nykyään. Setämies, joka elää jossain 80- luvulla,kuten on todettukin.
Saatananpalvojalla on saatananpalvojan palkka.
Vierailija kirjoitti:
Saatananpalvojalla on saatananpalvojan palkka.
No se mikään saatananpalvoja ollut. Huomionhakuisuutta. Ja s- palvonta oli jtn muotia ysärin lopussa. En kyllä ymmärrä sitä settiä. Siitä Kaukolle plussaa, että on aina ymmätänyt fanittaa David Bowieta. Ehkä pölli siltä tuol okkultismi vaiheen, Bowiella oli tämä joskus 70luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaukoa about 10v nuorempi, ja tykkäsin silloin kasarilla. Mutta nykyajan perspektiivistä katsottuna hänen suositut biisinsä Lauralle ja Pikku enkeli on kyllä setämis settiä:" se on kai viidentoista vain, pikkuenkeli". Tää nyt esimerkkinä vain.
Outoa, että joku täällä jankkaa, paljonko joku random palstakirjoittaja on julkaissut. Mä ainakin olen ihan eri alalla nykyään, asiantuntijatyössä. En ole julkaissut mitään. Niin, muinaista gradua ei nyt lasketa.
Tämä. Malliesimerkki sanoituksista, joista tulee nykyisin ne ei-niin-miestä-mairittelevat-vibat. Hyh hyh.
No ei hän ollut itsekään 66-vuotias noita sanoituksia tehdessä.
Jos joku kirjoittaa biisin, jossa hän sanoo, että tapan sut, onko hän murhaaja? Jos aikuinen kirjoittaa biisin, jossa ihailee 15-vuotiasta, onko hän pedofiili?
Nykyään tuollaiset ajatukset ovat tabu. Maailma muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaukoa about 10v nuorempi, ja tykkäsin silloin kasarilla. Mutta nykyajan perspektiivistä katsottuna hänen suositut biisinsä Lauralle ja Pikku enkeli on kyllä setämis settiä:" se on kai viidentoista vain, pikkuenkeli". Tää nyt esimerkkinä vain.
Outoa, että joku täällä jankkaa, paljonko joku random palstakirjoittaja on julkaissut. Mä ainakin olen ihan eri alalla nykyään, asiantuntijatyössä. En ole julkaissut mitään. Niin, muinaista gradua ei nyt lasketa.
Tämä. Malliesimerkki sanoituksista, joista tulee nykyisin ne ei-niin-miestä-mairittelevat-vibat. Hyh hyh.
Jos joku kirjoittaa biisin, jossa hän sanoo, että tapan sut, onko hän murhaaja? Jos aikuinen kirjoittaa biisin, jossa ihailee 15-vuotiasta, onko hä
Oli joku yli 3-kymppinen jo silloin. Ei kovinkaan fiksua tuon ikäiseltä. Ällöttävää sen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kirjoittaa biisin, jossa hän sanoo, että tapan sut, onko hän murhaaja? Jos aikuinen kirjoittaa biisin, jossa ihailee 15-vuotiasta, onko hä
Entä jos 30-40-vuotias fantasioi 15-vuotiaista?
Täällä ilmeisesti oletetaan, että miehelle olisi jo myönnetty valtion ylimääräinen taiteilijaeläke. Näin ei tietääkseni ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kirjoittaa biisin, jossa hän sanoo, että tapan sut, onko hän murhaaja? Jos aikuinen kir
Oli joku yli 3-kymppinen jo silloin. Ei kovinkaan fiksua tuon ikäiseltä. Ällöttävää sen sijaan.
Isäs oli ällöttävä ku sua teki
En tiedä olettaako joku Röyhkän saavan eläkettä, taiteija sellaista. Mutta on jo 66- vuotias, eli syntynyt 1958 tms, sen ikäpolven ihmiset nyt saavat eläkettä jo.
Huonosti kyllä raha- asiansa hoitanut, pari kitaraa voi edelleen kanittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kirjoittaa biisin, jossa hän sanoo, e
Ja sieltä setämiesletkautus menneiltä ajoilta 😂
Yäk mikä ihminen. Haistatteli v.tut nimmareiden pyytäjille. Olin paikalla ja kuulin sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole S palvoja? Vai olenko väärässä?
Joskus hölisi olevansa. Tosin on ollut aina ihmistyyppiä, joka tekee/sanoo mitä tahansa saadakseen huomiota. Ehkä tuomlaisella(kin) sitä joskus reliikkiaikana sitten sai. Ei jatkoon.
Kotoisin pienestä kaupungista, jossa helppo kohauttaa. Hän oli varsinkin nuorena vähän vastarannan kiiski.
Mistä hän on kotoisin? Luulin että Oulusta?
Tavallaan joo, Valkeakoskella syntynyt, kasvanut yksinhuoltajaperheessä Oulussa, opiskellut kirjallisuutta Turussa ja päätynyt myöhemmin Helsinkiin.
Röyhkä muutti takaisin Turkuun vuonna 2009.
Parikymmentä vuotta sitten Soundi lehdessä oli juttu, jossa haasteteltiin kolmea nuorempaa rokkaria ja Kaukoa. Nämä nuoret kehuivat kuorossa Kaukoa maan parhaaksi musiikintekijäksi. Ei taida olla enää nykynuorten suosikkeja. Itse en ole koskaan pitänyt hänen määkivästä lauluäänestään. Kirja ovat keskinkertaista suomalaista nykyproosaa. Mutta on suomalaisesa musiikissa paljon turhempiakin taiteilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Etkö muuta osaa jankata? Jos kyseinen henkilö määrittelee itsensä lauluntekijäksi, niin silloin voimme odottaa tuloksia. Voinko kysyä sinulta samaa jos autoasi korjaava mekaanikko ei saanut kotteroasi kuntoon tai asuntoosi tulee putkimiehen jäljiltä vesivahinko? Montako autoa olet itse korjannut tai montako putkea olet itse liittänyt?"
Älä selittele mitään, vaan kerro nyt ainoastaan montako sinun kirjoittamista lauluista tai kirjoista on julkaistu?
Neljä. Pienpainoksia mutta silti. Entä sinulla?
Ja mistä teoksista on kysymys?
Kaksi novellia, yksi laulu sekä yksi instrumentaalikappale.
Nimiä kiitos, et kai sentään häpeä teoksiasi?
Sinun pitäisi hävetä itseäsi ja lakata jankuttamasta. Laita sinä omien teostesi nimiä tänne vai etkö ole saanut mitään aikaan vaikka pidät itseäsi erinomaisimpana ja kuvittelet olevasi asemassa, jossa päätetään kuka tänne saa kommentoida.
Ilmeisesti elää. Kyllä hän ihan hyvin on tienannut nuorempana. Ehkä ei tosiaan ollut huolta huomisesta. Nuorin poika on kai vielä alaikäinen, olettaisi että olisi pitänyt parempaa huolta taloudestaan, vaikka ilmoittanut kapitalismia vihaavansa.