K-kauppias väittää lukeneensa ja katsoneensa 800 hakemusta muiden töidensä ohella
Aika helppoa se kauppiaan työ kun on tommoiseen aikaa.
Kommentit (287)
Työnantajienkin olisi aika uudistua, työnhakijoilta vaaditaan jo vaikka mitä temppuja. Ei voi enää luulla, että itse pääsee noin helpolla että senkun rimpauttaa vain puhelimella.
I d i ootteja on monenlaisia. Kuten sellaisia jotka hakee töitä eivätkä sit vastaa mahdolliseen puheluun.
Jos ei uskalla vastata puhelimeen tai edes googlata numeroa josta on soitettu, ei mitään työtä edes oikeasti halua.
jos haki nuoria myyjiä niin miten tuollainen ikinä tulee niiden kanssa toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??
Voisi nyt kuitenkin odottaa nuoremmaltakin sukupolvelta sitä, että jos on töitä hakenut, pitää olla valmis vastaamaan vieraista numeroista tuleviin soittoihin. Jos siis töihin haluaa päästä.
Oletko kuullut tekstiviesteistä?
Joo olen, minulla oli kännykkä jo ENNEN kuin tekstiviestejä pystyi lähettämään, joten aika tuttu konsepti. On vaan aika typerää ajankäyttöä ensin lähetellä liuta viestejä ja sen jälkeen uudestaan ottaa puhelin käteen ja alkaa soittaa puheluita. Kun hoituis kerralla sillä pelkällä puhelulla.
Tai sitten mummo voi herätä vuoteen 2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??
Jos on hakenut työpaikkaa luulisi että osaa odottaa puhelua. Jonkin aikaa voi sitten niihin tuntemattomiinkin vastata ja jos siellä jokin myyjä soittelee iskee vain luurin kiinni.
Jos hakemus tehdään sähköpostitse siihen vastata myös sähköpostilla.
Ja jos tehdään hakemus nettisivulla olevalla lomakkeella, niin silloin vastataan myös nettisivuilla olevalla lomakkeella, vai? Tai mitenkä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa niin ärsyttävältä tyypiltä, etten ainakaan koskaan hae tuohon paikkaan töihin. Miksi pitää tolla tavalla haukkua ja arvostella?
Todellakin veemäinen tyyppi, joka ei ensinnäkään mieti omia toimintatapojaan eikä yritäkään nähdä asiaa työnhakijoiden kannalta ja joka lähtee heti yleistämään, että "kattokaa nyt, miten laiskoja työttömät ovat!"
Vierailija kirjoitti:
I d i ootteja on monenlaisia. Kuten sellaisia jotka hakee töitä eivätkä sit vastaa mahdolliseen puheluun.
OK, mummo.
PS
Idiootti ei ole sensuroitu sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi nyt kuitenkin odottaa nuoremmaltakin sukupolvelta sitä, että jos on töitä hakenut, pitää olla valmis vastaamaan vieraista numeroista tuleviin soittoihin. Jos siis töihin haluaa päästä.
Joo olen, minulla oli kännykkä jo ENNEN kuin tekstiviestejä pystyi lähettämään, joten aika tuttu konsepti. On vaan aika typerää ajankäyttöä ensin lähetellä liuta viestejä ja sen jälkeen uudestaan ottaa puhelin käteen ja alkaa soittaa puheluita. Kun hoituis kerralla sillä pelkällä puhelulla.
Tai sitten mummo voi he
Tai sitten nuoret voisivat tutustua konseptiin puhelin. Se on siis laite, jolla voi soittaa ja vastaanottaa puheluita, ja sen lisäksi siinä on muita toiminnallisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on hakenut työpaikkaa luulisi että osaa odottaa puhelua. Jonkin aikaa voi sitten niihin tuntemattomiinkin vastata ja jos siellä jokin myyjä soittelee iskee vain luurin kiinni.
Jos hakemus tehdään sähköpostitse siihen vastata myös sähköpostilla.
Ja jos tehdään hakemus nettisivulla olevalla lomakkeella, niin silloin vastataan myös nettisivuilla olevalla lomakkeella, vai? Tai mitenkä?
Sähköposti on netitse tapahtuvaa viestintää.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajienkin olisi aika uudistua, työnhakijoilta vaaditaan jo vaikka mitä temppuja. Ei voi enää luulla, että itse pääsee noin helpolla että senkun rimpauttaa vain puhelimella.
Nimenomaan. Mutta tuokin on ilmeisesti kokoomuksen vakiäänestäjiä ja luulee, että kansaa on jo kyykytetty niin paljon, että riittää sormien napsautus ja työttömät rientävät paikalle kuin nälkäiset koirat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen, minulla oli kännykkä jo ENNEN kuin tekstiviestejä pystyi lähettämään, joten aika tuttu konsepti. On vaan aika typerää ajankäyttöä ensin lähetellä liuta viestejä ja sen jälkeen uudestaan ottaa puhelin käteen ja alkaa soittaa puheluita. Kun hoituis kerralla sillä pelkällä puhelul
Ok, mummo.
Pöyristytään, kun ehdotetaan haastatteluajaksi ensi viikkoa? Mikä homma?
Ei ihme, että Suomessa on työvoimapula, kun se sukupolvi, joita halutaan palkata, ei vastaa puhelimeen eikä täten pääse haastatteluun ja toisaalta se sukupolvi, joka vastaisi puheluihin, ei tule kutsutuksi haastatteluihin.
Kyse on sukupolvien välisestä ristiriidasta. Ei vanhempi väestönosa (johon itsekin lukeudun) osaa kuvitellakaan sitä ahdistuksen määrää, kun yhtäkkiä lumihiutaleen älylaite alkaa täristä pöydällä! Ei v:ttu joku soittaa mulle? Varmaan aika moni siinä kohtaa täyttää pesualtaan vedellä ja tipauttaa koko älylaitteen sinne. Lakkasipa soimasta. Huh huh. Joku pervo.
Parikymmentä vuotta ja koko elinkeinoelämä on näiden lumihiutaleiden käsissä. Silloin viimeistään ongelma poistuu. Ja me nähdään miten asiat sitten järjestyy.
Saatetaan kirjoittaa vaikka yksi rivi. Sanoisin hakijalle, että jos haluat jonkin työpaikan oikeasti, tee töitä sen eteen, että saat sen ja ota selvää työpaikasta, jota haet.
Yrittäjille ei ole kerrottu että hakijoita kiristetään ruualla hakemaan näitä paikkoja, eivätkä he niitä oikeasti halua :D
Vierailija kirjoitti:
Jos ei uskalla vastata puhelimeen tai edes googlata numeroa josta on soitettu, ei mitään työtä edes oikeasti halua.
Ihan realistisesti, luuletko 800 hakijan haluavan intersportin myyjäksi?
Osa haluaa rahaa ja osa haluaa työttömyyskorvauksensa :D
Päivittäin soittelee jotkut puhelinmyyjät, en minäkään vastaisi tuntemattomaan puheluun. Jälkikäteen kyllä katsoisin ehkä mistä puhelu on tullut, mutta jos työpaikkoja hakee lukuisia niin ei yhtä Intersportin mummoa enää edes muista.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on sukupolvien välisestä ristiriidasta. Ei vanhempi väestönosa (johon itsekin lukeudun) osaa kuvitellakaan sitä ahdistuksen määrää, kun yhtäkkiä lumihiutaleen älylaite alkaa täristä pöydällä! Ei v:ttu joku soittaa mulle? Varmaan aika moni siinä kohtaa täyttää pesualtaan vedellä ja tipauttaa koko älylaitteen sinne. Lakkasipa soimasta. Huh huh. Joku pervo.
Parikymmentä vuotta ja koko elinkeinoelämä on näiden lumihiutaleiden käsissä. Silloin viimeistään ongelma poistuu. Ja me nähdään miten asiat sitten järjestyy.
Kovat odotukset sinulla gen alfaa kohtaan.
Seurasitko mitä tapahtui Nepalissa? Gen z järjesti vallankaappauksen ja päätti uuden hallinnon chattisovelluksella ilman yhtäkään puhelua.