Lento lähtee 12.30, moneltako menet kentälle?
Kommentit (116)
8-9.
Itse lähden hyvissä ajoin. Koskaan ei tiedä, onko tiellä sattunut kolari, hajoaako juna tai millä on menossakin kentälle. Joutuu siis ottamaan käyttöön suunnitelma been päästäkseen kentälle ja stressaamaan. Olen pari kertaa ollut junassa, jossa matkustajat on myöhästyneet lennolta kun juna seisoo jossain pellon laidassa vian takia ja junasta ei pääse ulos.
Ei mua haittaa istua kentällä, voin lukea vaikka kirjaa. Jos on matkaseuraa, voidaan juoda olutta ja pelata Skibboa. No worries.
10.30 viimeistään. Haluan että voin rauhassa katsella koneita ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäkää busineksessa, tekee matkustamisesta ihan mukavaa
Kallista ja epäekologista.
Miten businessluokka olisi epäekologista verrattuna turistiin?
Turistiluokassa jengiä mahtuu enemmän pieneen tilaan, ts. samoilla päästöillä kuljetetaan isompi määrä ihmisiä kuin bisneksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettet ole matkustanut busineksessa.... Siellä on yleensä Euroopan lennoilla keskipaikka tyhjä ja kaukolennoilla tietenkin makuuasentoon laskeutuva penkki.
Klo 8.30
Ei voi luottaa noihin takseihin nykyisin kun ne on kaikki m a m u j a.
Vierailija kirjoitti:
Minne mä olen menossa? Oonko pystynyt hoitamaan lähtöselvityksen jo kotona? Onko mulla matkatavaroita ruumaan? Onko mulla erikoismatkatavaroita ruumaan?
Koska ihan eri asia jos lennän Kuusamon kentältä Helsinki-Vantaalle ilman matkatavaroita (20min riittää), kuin että lennän golfbägin ja kahden jättikokoisen laukun kanssa Helsinki-Vantaalta vaikka Dallasiin (sit tarvii ihan minimissä sen 1,5h,mielummin 2)
1.5 h ei todellakaan riitä kaukomatkalle erikoismatkatavaroiden kanssa. Suositus on 3 h.
Vierailija kirjoitti:
8-9.
Itse lähden hyvissä ajoin. Koskaan ei tiedä, onko tiellä sattunut kolari, hajoaako juna tai millä on menossakin kentälle. Joutuu siis ottamaan käyttöön suunnitelma been päästäkseen kentälle ja stressaamaan. Olen pari kertaa ollut junassa, jossa matkustajat on myöhästyneet lennolta kun juna seisoo jossain pellon laidassa vian takia ja junasta ei pääse ulos.
Ei mua haittaa istua kentällä, voin lukea vaikka kirjaa. Jos on matkaseuraa, voidaan juoda olutta ja pelata Skibboa. No worries.
Noihan se tietysti on. Itse asun niin lähellä kenttää että näen laskeutuvat koneet ilmassa
11.30 jos pelkkä käsimatkatavara. 11 jos pitää checkata laukku.
Vierailija kirjoitti:
Klo 8.30
Ei voi luottaa noihin takseihin nykyisin kun ne on kaikki m a m u j a.
Ota Lähitaksi, kotimaiset kuskit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettet ole matkustanut busineksessa.... Siellä on yleensä Euroopan lennoilla keskipaikka tyhjä ja kaukolennoilla tietenkin makuuasentoon laskeutuva penkki.
Olen matkustanut Finnairin busineksessa ! Kone vie sen ainemäärän minkä vie, ei siihen vaikuta minun istumapaikkani
Pittpä tuonne konnee lähtöö töytyyttee... voe voe... aenane hoppu nuil aena :(
Ap:n tapauksessa lähtisin klo 9.00: ltä kentälle.
Perusteluna passintarkastukset ja pitkä kävelymatka kaukolentojen porteille.
T: se Vantaalla asuva
Passitarkastuksessa (Helsingissä siis) on automaatit joissa kyseinen toimenpide kestää n. 2min. Huomaa että jengi ei paljoa matkustele
Vierailija kirjoitti:
Passitarkastuksessa (Helsingissä siis) on automaatit joissa kyseinen toimenpide kestää n. 2min. Huomaa että jengi ei paljoa matkustele
Jep, ja kun koneissa on toimintahäiriö, ihmiset myöhästelevät lennoiltaan vaikka ovat ajoissa paikalla. Been there.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia ennen jos kyseessä on kaukomatka. Niin Finnair suosittelee.
En kysy ilkeilläkseni, mutta miten tulevan matkan pituus vaikuttaa jonotusaikoihin kentällä?
En tiedä. Finnairin sivuilla lukee erikseen että kolme tuntia ennemmin kannattaa tulla kentälle jos lähtee kaukomatkalle.
Entäpä, jos operoiva lentoyhtiö ei ole Finnair, liekö eri ohjeistus..
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa. Ja passintarkastus on se ainoa juttu mikä pitää tehdä...?
Sinäpä taidat olla se joka ei koskaan ole matkustellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne mä olen menossa? Oonko pystynyt hoitamaan lähtöselvityksen jo kotona? Onko mulla matkatavaroita ruumaan? Onko mulla erikoismatkatavaroita ruumaan?
Koska ihan eri asia jos lennän Kuusamon kentältä Helsinki-Vantaalle ilman matkatavaroita (20min riittää), kuin että lennän golfbägin ja kahden jättikokoisen laukun kanssa Helsinki-Vantaalta vaikka Dallasiin (sit tarvii ihan minimissä sen 1,5h,mielummin 2)
1.5 h ei todellakaan riitä kaukomatkalle erikoismatkatavaroiden kanssa. Suositus on 3 h.
Jaa no viimeeksi kun Dallasiin lensin, ja oli ne lakot päällä, Finski pyysi olemaan paikalla 2h ennen, ihan tekstarilla. Menin sit 2h ennen. Hyvin ehti kun koko Non-Schengen alue oli käytänössä tyhjä, vain meidän kone lähti sieltä koko sinä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia aikaisemmin, jotta on hieman pelivaraa. Check-in jonossa voi mennä tunti, ylikin ja turvatarkastusjonossa toinen.
Loungeen pitää myös varata aikaa.
Opettele idari kirjoittamaan!