Lento lähtee 12.30, moneltako menet kentälle?
Kommentit (116)
Ei ainakaan Porvoo Airlinesin kentälle ole mikään kiire, ei se koneenrottelo lähde ekalla käyntiin kumminkaan, puoli tuntia tappelevat apukäynnistyskaapelien ja start pilotin kanssa että koneet suostuu edes lupailla lähteä pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan mielenkiinnosta, miksi sinne kentälle pitäisi mennä mahdollisimman viimetipassa ja optimoida ajankäyttö siellä? Eikö ole paljon rennompaa mennä ajoissa ja ehtiä tehdä kaikki rauhassa? Siis käydä, vessassa, täyttää vesipullo, mahdollisesti syödä/juoda jotain ja sitten valua portille. Me menemme aina 2-2,5h ennen eikä ikinä ole ollut mitenkään kamalasti liikaa aikaa.
Itse taas en ymmärrä näitä tuntikaupalla kentällä töröttäjiä. Turvatarkastuksesta läpi ja suoraan lähtöportille on oma tyyli, ravintoloissa ehtii istuskella sitten itse kohteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia ennen jos kyseessä on kaukomatka. Niin Finnair suosittelee.
En kysy ilkeilläkseni, mutta miten tulevan matkan pituus vaikuttaa jonotusaikoihin kentällä?
Ei mitenkään, turreluokan checkin vaan kestää kauemmin kaukomatkoilla kun kaikilla on matkatavaraa
Katsotaanko boksereihin turret
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan mielenkiinnosta, miksi sinne kentälle pitäisi mennä mahdollisimman viimetipassa ja optimoida ajankäyttö siellä? Eikö ole paljon rennompaa mennä ajoissa ja ehtiä tehdä kaikki rauhassa? Siis käydä, vessassa, täyttää vesipullo, mahdollisesti syödä/juoda jotain ja sitten valua portille. Me menemme aina 2-2,5h ennen eikä ikinä ole ollut mitenkään kamalasti liikaa aikaa.
Itse taas en ymmärrä näitä tuntikaupalla kentällä töröttäjiä. Turvatarkastuksesta läpi ja suoraan lähtöportille on oma tyyli, ravintoloissa ehtii istuskella sitten itse kohteessa.
Et siis käy vessassa ja juot mielummin lentokoneen vettä kuin suomalaista puhdasta hanavettä. Eihän siellä tuntikaupalla olla, jos pari tuntia ennen tulee. Boardingiinkin menee aikaa ja siellä pitää olla ajoissa mielummin kuin juosta viimeisenä koneeseen. Juuri pari viikkoa sitten lensin. Pari tuntia ennen olin kentällä enkä tosiaan ehtinyt törröttämään missään, mutta ei myöskään tullut kiire.
Vierailija kirjoitti:
Nähdään loungessa, vain köyhät ja WeeTee:t käy Barrelissa😂
Ai ne korttiyhtiöiden "lounget" on jonkun mielestä oikeasti kovaa valuuttaa? "Köyhillä" on varaa maksa se 40€ parista oluesta ja sivuvaunusta barrelissa, kun taas luottokortilla eläjät pääsevät "ilmaiseksi" vetämään sitä salaattia, kanankoipea ja bulkkilageria hanasta "loungeen".
Itse ostan kyllä ennemmin jonkun hyvä safkan, nykyään ihan hyvästä ravintolavalikoimasta, kylkeen hyvä juoma. Se maksaa sen mitä maksaa, osa reissun hintaa. Ainakin, kun mennään isommalla kaveriporukalla reissuun, on hyvä kokoontua siellä kentällä ajoissa osan tullessa muualta päin Suomea sinne lentäen. Safkat siinä kimpassa rauhassa, kuulumisten vaihtoa jne.
Mutta kukin tavallaan. Ymmärrän, että osalle ne lounget, eli "rahtariaulat", on iso juttu vielä. Parhaissahan pääsee pesemään jopa kainalot ja hampaat!
Edellisenä iltana lentokenttähotelliin (asun kaukana) ja aamiaisen jälkeen turvatarkastukseen, sitten kauppoja kiertelemään ja katselemaan koneita.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama istunko kotona vai kentällä,joten voin mennä sinne vaikka klo 9 istumaan,mikä on järkevämpi kun istuskella kotona ja kattoa kelloa monelta lähden ja sit tuleekin kiire ja mäkättäisin jonossa et mikä kestää. Kun lähtee ajoissa, ei tartte stressata.
hyvä ohje
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia aikaisemmin, jotta on hieman pelivaraa. Check-in jonossa voi mennä tunti, ylikin ja turvatarkastusjonossa toinen.
Loungeen pitää myös varata aikaa.
Bisnessluokassa ei tarvi jonotella checkinissä tai tarkastuksessa, asia ratkaistu
Tuohon kellonaikaan on muutenkin aika hiljaista kentällä joten kovin suurta etunojaa ei tarvita.
Kiitos vastauksista!
Eli 2,5-3h aikaisemmin ookoo ratkaisu.
Jännittää kaikki, myös kentällä toiminta ja turvatarkastus, edellisestä kerrasta on useita vuosia.
Ap
Minusta on hauska katsella ihmisiä lentokentällä. Arvailla, ketkä on menossa mihinkin ja millaisissa vaatteissa kukakin lentää. En nyt tuntikaupalla etukäteen mene sen takia, mutta sillä tavalla väljällä aikataululla pari tuntia ennen.
Ohiksena, mutta ihmettelen ihmisiä, jotka lentää pitkiä lentoja farkuissa tai muissa epämukavissa vaatteissa. Siistejä vaatteita, kun saa myös mukavina.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hauska katsella ihmisiä lentokentällä. Arvailla, ketkä on menossa mihinkin ja millaisissa vaatteissa kukakin lentää. En nyt tuntikaupalla etukäteen mene sen takia, mutta sillä tavalla väljällä aikataululla pari tuntia ennen.
Ohiksena, mutta ihmettelen ihmisiä, jotka lentää pitkiä lentoja farkuissa tai muissa epämukavissa vaatteissa. Siistejä vaatteita, kun saa myös mukavina.
Mun mielestä farkut eivät ole ollenkaan epämukavat.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Eli 2,5-3h aikaisemmin ookoo ratkaisu.
Jännittää kaikki, myös kentällä toiminta ja turvatarkastus, edellisestä kerrasta on useita vuosia.
Ap
Varsinkin tässä tapauksessa kannattaa mennä ajoissa. Kivempi olla ajoissa ja tehdä kaikki rauhassa kuin joutua panikoimaan kiireessä. Kyllä siellä saa ajan kulumaan ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, minusta lentokentät ovat maailman tylsimpiä paikkoja kuluttaa aikaa. Ehkä harvoin matkustavilla on toisin. Minulle optimi on kävellä suoraan parkkipaikalta koneeseen. Timanttikortin avulla se onnistuukin, Fast trackista läpi nopeasti ja boardingissa ensimmäisten joukossa koneeseen, käsimatkatavarat hyllylle ja itse istumaan pois jälkeen tulevien tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten et ole varmaan koskaan oikeasti mukavia vaatteita pitänytkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten et ole varmaan koskaan oikeasti mukavia vaatteita pitänytkään
:D
Määrittele mukava vaate?
Jos farkut ovat sopivan kokoiset ja hyvän malliset niin ei niitä edes huomaa päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, minusta lentokentät ovat maailman tylsimpiä paikkoja kuluttaa aikaa. Ehkä harvoin matkustavilla on toisin. Minulle optimi on kävellä suoraan parkkipaikalta koneeseen. Timanttikortin avulla se onnistuukin, Fast trackista läpi nope
Mikä tuollainen timanttikortti on? Paljonko se maksaa/paljonko pitää lentää, että sellaisen saa?
Vierailija kirjoitti:
Farkuissa ja muuten viimeisen päälle lomalennolle menevät on usein sitä samaa paskantärkeää porukkaa, joiden mielestä on köyhä ja nolo, jos ei mene loungeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkuissa ja muuten viimeisen päälle lomalennolle menevät on usein sitä samaa paskantärkeää porukkaa, joiden mielestä on köyhä ja nolo, jos ei mene loungeen.
Missä housuissa on sallittua lentää, jos farkut ovat no-no?
Ajattelin laittaa taas kerran farkut jalkaani kun lennän Aasiaan jouluna. Muita pitkiä housuja en ota mukaan ja farkuissa on hyvä ratsastaa. En viitsi ottaa ratsastushousuja erikseen mukaan painoksi.
En ole ikinä elämässäni onnistunut ostamaan epämukavia farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina koko jalan mittaiset kompressiosukat jalassa lennolla, joten ihan sama mitkä pöksyt siihen päälle vetää. Kotona niiden vetäminen jalkaan vie ainakin vartin plus sitä ennen jalat vartin kohti kattoa. Aina kiristää hemmetisti.
Toisaalta siellä on nykyään ihan tosi monta niitä passintarkastusmasiinoita ja niissä menee ehkä minuutti/hlö. Mutta tuohon aikaan ei lähde juurikaan kaukolentoja. Aasiaan lennetään lähinnä illalla ja aamuisin on kait 5-6 lentoa sieltä puolelta.