Lento lähtee 12.30, moneltako menet kentälle?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama istunko kotona vai kentällä,joten voin mennä sinne vaikka klo 9 istumaan,mikä on järkevämpi kun istuskella kotona ja kattoa kelloa monelta lähden ja sit tuleekin kiire ja mäkättäisin jonossa et mikä kestää. Kun lähtee ajoissa, ei tartte stressata.
Juuri näin teen minäkin, mukavia kahviloita siellä ja katsella porukkaa.
Joo, Suomen kalleimmat kahvilat ja ärtyisimmät ihmiset.
Konekahvi 8 e.
Pakasteesta leivottu kuiva pulla 9 e.
Lentäkää busineksessa, tekee matkustamisesta ihan mukavaa
Vierailija kirjoitti:
Kallista ja epäekologista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten businessluokka olisi epäekologista verrattuna turistiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista, töihin meno auttaa tuohon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia ennen jos kyseessä on kaukomatka. Niin Finnair suosittelee.
En kysy ilkeilläkseni, mutta miten tulevan matkan pituus vaikuttaa jonotusaikoihin kentällä?
En tiedä. Finnairin sivuilla lukee erikseen että kolme tuntia ennemmin kannattaa tulla kentälle jos lähtee kaukomatkalle.
Entäpä, jos operoiva lentoyhtiö ei ole Finnair, liekö eri ohjeistus..
Mulla on käsimatkatavarat, ja koska matkustan työn puolesta paljon, menen priority-turvatarkastuksesta läpi. Mutta lentoa voidaan muuttaa, on myös aikaistettu, joten tykkään olla paikalla 2 tuntia aikaisemmin. Ehtiipä juoda kahvit ja lukea ja vastailla sähköposteihin. Myös toisessa päässä pitää laskea liikkeellelähtö siten, että kentällä jää aikaa, koska ruuhka voi olla paha. Olen kerran joutunut juoksemaan portille, kun moottoritiellä oli kolari ja liikenne mateli.
Kone ei odota mua, minä voin odottaa kyllä konetta.
Kaukolento kyseessä, siis loppujen lopuksi, ensin vain n.5h lento ja 2h välilasku koneen vaihtoineen ja sitten 9h lento.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama istunko kotona vai kentällä,joten voin mennä sinne vaikka klo 9 istumaan,mikä on järkevämpi kun istuskella kotona ja kattoa kelloa monelta lähden ja sit tuleekin kiire ja mäkättäisin jonossa et mikä kestää. Kun lähtee ajoissa, ei tartte stressata.
Juuri näin teen minäkin, mukavia kahviloita siellä ja katsella porukkaa.
JOO, mukavia kahviloita ... katkarapuleipä viimeksi 16.90 e. Onneksi oli omilla leivillä varustautunut kun tiesin. En ole varaton, mutta raja se minullakin on
Ajoissa, jotta ehtii pari kolme olutta/siideriä kumota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään sen epäekologista kuin turistiluokassa. Samassa koneessa ollaan 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kysy ilkeilläkseni, mutta miten tulevan matkan pituus vaikuttaa jonotusaikoihin kentällä?
En tiedä. Finnairin sivuilla lukee erikseen että kolme tuntia ennemmin kannattaa tulla kentälle jos lähtee kaukomatkalle.
Entäpä, jos operoiva lentoyhtiö ei ole Finnair, liekö eri ohjeistus..
Ei ! Samat manööverit ennen koneeseen pääsyä
Keskellä päivää ei juurikaan ole jonoja. Käsimatkatavaroilla 11.30, ruumalaukun kanssa 10.30 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EUn ulkopuolelle lähtevillä on vielä se toinen passintarkastus non-schengen-alueelle mennessä.
En koskaan, ku en oo menos mihinkään ! Ainakaan lentokoneel !
Minne mä olen menossa? Oonko pystynyt hoitamaan lähtöselvityksen jo kotona? Onko mulla matkatavaroita ruumaan? Onko mulla erikoismatkatavaroita ruumaan?
Koska ihan eri asia jos lennän Kuusamon kentältä Helsinki-Vantaalle ilman matkatavaroita (20min riittää), kuin että lennän golfbägin ja kahden jättikokoisen laukun kanssa Helsinki-Vantaalta vaikka Dallasiin (sit tarvii ihan minimissä sen 1,5h,mielummin 2)
Yleensä menen tuntia ennen, koska vain käsimatkatavarat ja lähtöselvitys tehty kännykällä jo edellisenä päivänä. Toki riippuu maasta. Non-Schengenmaihin mentäessä on passintarkastuskin, tällöin pitää mennä aikaisemmin. Jos ruumaan matkatavaraa, se pitää jättää 2 tuntia ennen.
Asun Vantaalla ja pyrin olemaan kentällä 2 tuntia ennen boardingia. Jos kone lähtee klo 12.30, niin kentälle lähtisin taxilla tai autolla noin 9.40.